Dünyanın ilk Miss AI yarışması için başvurular başladı | Son 24 saatin gündemi
Dünya Yapay Zeka Yaratıcı Ödülleri (WAICAs) tarafından başlatılan Miss AI yarışması, yapay zeka kullanılarak oluşturulan avatarların, sanal Miss World tacı için yarışacağı ilk yarışma olma özelliği taşıyor.
Kusursuz yüzlerin ve kodların yanı sıra, yarışmacılar benzersiz kriterlere göre de değerlendirilecek. Güzellik ve duruş gibi klişelerin yanı sıra, “Dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için tek bir dileğiniz olsaydı ne olurdu?” tarzı klasik soru cevap bölümleri de değerlendirmeye dahil edilecek. Yarışmacıların Instagram gibi platformlardaki etkileşim sayıları da etkili olacak.
DeepAI, Midjourney ve hatta kendi kendine oluşturulmuş modeller de dahil olmak üzere tüm yapay zeka oluşturucularının başvuruları kabul edilirken, en iyi 10 yarışmacının 10 Mayıs’ta açıklanması planlanıyor.
Yarışmanın kazananlarına 5 bin dolar nakit ödülün yanı sıra PR desteği de verilecek.
Marketing Türkiye Özel: Beypazarı’ndan İsviçre’de yasaklanmasına ilişkin ilk açıklama geldi!
Kuşkusuz ülkenin en çok sevilen maden suyu markalarının başında geliyor Beypazarı. Basına yansıyan haberse tam da bu sebeple büyük yankı uyandırdı. İsviçre Federal Gıda Güvenliği ve Veterinerlik Bürosu’nun kararına ve basında yer alan haberlere ilişkin Marketing Türkiye’ye açıklamalarda bulunan Beypazarı yetkilisi şunları söyledi:
“İsviçre’de yapılan analizlerde Beypazarı maden sularındaki bor minerali miktarının en fazla değeri ‘1’ olması gerekirken ‘2’ olarak tespit edildiği, bununsa sağlık açısından son derece tehlikeli olduğu söyleniyor. Açıkçası böyle bir kanıya nasıl vardıklarını bilmiyoruz. Öyle ki bugün sağlıklı yaşam için insanlar bor minerali takviye gıdaları tüketiyor. Kemik erimesini durdurmak için her bir kapsülünde 3mg bor olan takviye gıdalar var. Kaldı ki, İsviçre 1’e 2 oranını tehlikeli olarak belirlerken, AB üye ülkelerinde mevzuat oranı 1’e 5. Amerika’dan Avustralya’ya, Hollanda’dan Belçika’ya pek çok ülkeye ürün gönderen bir marka olarak İsviçre’ye de 7 yıldır ürünlerimizi gönderiyoruz” dedi. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Atacama Çölü’nde moda devrimi: Çöplükten podyuma!
“Moda Haftası” dendiğinde pek çoğumuzun aklına Paris’ten Milano’ya, New York’dan Londra’ya kırmızı halılar uzanıyor… Ancak yepyeni bir perspektifle oyunu tersine döndürecek bir moda haftası ile tanıştı dünya: Atacama Moda Haftası! Ünlü tasarımcıların bölgeye atılan giysilerden yarattığı kreasyonları giyen modellerin, yine atık giysilerden oluşan podyumda yürüdüğü defile yalnızca sektör için değil tüketiciler için de anlamlı bir içgörü sunuyor… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Reklam kısıtlamaları kadınların sağlığını olumsuz etkiliyor!
Kadınlara yönelik sağlık ürünleri reklamlarının sansürlenmesini hedef alan kişisel bakım markası Frida, Frida Uncensored platformunu kurdu. Meta ve Amazon’un algoritmalarını önyargılı olmakla suçlayan marka, kadın bedeninin cinsellik haricinde gösterilmesine izin verilmesi gerektiğini savunuyor. Frida’nın eleştirilerine hak veren pek çok kar amacı gütmeyen kuruluş da kadınların yeterli bilgiye erişememesinin sağlıkları üzerindeki negatif etkisini vurguluyor.
2023’ün en çok büyüme kaydeden FMCG kategorileri belli oldu!
Bilgi hizmetleri ve tüketici zekası şirketi NielsenIQ, Türkiye’de sigara ve alkol hariç FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) pazarının 2023 yılında yüzde 81 oranında ciro büyümesi kaydettiğini açıkladı. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan; FMCG’de büyümenin devamlılığı için omnichannel (çoklu kanal) ve çoklu okazyon deneyiminin önemine dikkat çekti. Markaların ve perakendecilerin, tüketicilerin yeniden tanımlanan değerlerine uyum sağlamalarının ve dijital raf analitiğinde uzmanlaşarak omni/çoklu kanal deneyimine hakim olmalarının yakın gelecekte başarının anahtarı olduğunun altını çizdi. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.