Neuralink insan beynine çip yerleştirmeyi başardı! | Son 24 saatin gündemi
Elon Musk’ın insan beynini bilgisayara bağlamayı amaçlayan projesinde yeni bir aşama kaydedildi. Musk’ın kurduğu Neuralink şirketi, ilk kez bir insanın beynine kablosuz bir çip yerleştirmeyi başardı.
Gelişmeyi X hesabından duyuran Musk, “Dün ilk kez bir insana Neuralink implantı takıldı” diyen Musk, “İlk sonuçlar, umut verici oranda sinir uyarımı tespit edildiğini gösteriyor” ifadelerini kullandı. Neuralink’in ilk cihazının adının ‘Telepathy’ olduğunu duyuran Musk, çip takılan hastanın iyileşmekte olduğunu da ekledi.
Neuralink, insan beyniyle bilgisayar arasında bağlantı kurarak karmaşık nörolojik sorunlara çözümler üretmeyi amaçlıyor. Şirket, çipin felç, Parkinson ve Alzheimer gibi hastalıkların tedavisinde kullanılabileceğini düşünüyor.
Musk, Neuralink projesinin uzun vadede insanlığın geleceğini değiştirebilecek bir potansiyele sahip olduğuna inanıyor. İlk denemenin başarısının ardındansa, şirketin gelecekteki çalışmalarının daha da hızlanması bekleniyor.
Xbox’ın Başkanı Apple’ı eleştirdi: “Yanlış yönde bir adım”
Microsoft Xbox Başkanı Sarah Bond, Apple’ın Avrupa Birliği Dijital Hizmetler Yasası kapsamında App Store için yaptığı değişiklikleri eleştiren isimler arasına katıldı. Bond, “Apple’ın yeni politikası yanlış yönde atılmış bir adım. Umarız önerdikleri planla ilgili geri bildirimleri dinlerler ve herkes için daha kapsayıcı bir gelecek için çalışırlar” dedi.
Microsoft’un bu hamlesi, Epic Games, Spotify ve Firefox gibi Apple’ın App Store politikalarını eleştiren şirketler arasına katılmasını sağladı.
Söz konusu düzenleme AB’deki Apple kullanıcılarının App Store dışından da uygulama indirmesine izin verecek. Ancak bu, üçüncü taraf uygulamaların ilk 1 milyon indirmenin ardından her indirme için 0,50 euro ödemesini gerektirecek ve üçüncü taraf ödeme sistemleri yüzde 17 komisyona tabi olmaya devam edecek.
Avrupa Birliği, Apple’ın değişikliklerine Mart ayında resmen yürürlüğe girdiğinde yanıt vereceğini ve gerekli görüldüğü takdirde müdahale edeceğini belirtti.
TikTok yeni özellikleriyle çağ atlıyor!
TikTok, kullanıcı deneyimini geliştirmek için yeni özellikler üzerinde çalışmaya devam ediyor. Platformun hayata geçirdiği yeni özellikler, TikTok’un hem YouTube’a hem de e-ticaret platformlarına rakip olmasını sağlayacak.
TikTok’un geçtiğimiz eylül ayında kullanıma sunduğu “TikTok Shop” özelliği, büyük bir değişime uğrayacak. Geçmişte sadece bazı markaların ve yetkili içerik üreticilerin ürün ekleyebildikleri sistem artık tüm videolarda otomatik olarak çalışacak. Bu sayede, izlediğiniz her TikTok videosu, bir reklam videosu haline gelecek. Videolardaki nesneler otomatik olarak tespit edilip, TikTok Shop’taki ürünlere bağlantı verilecek.
TikTok’ta içerik üreten bazı fenomenler, tıpkı YouTube’daki gibi yatay videolar için teşvik edilmeye başladılar. Bu teşvikin en somut örneği, “Video View Booster” isimli özellik. Bu özellik, yatay pozisyonda en az 1 dakikalık videolar çekilmesi hâlinde, videonun daha fazla görüntülenebilmesini sağlıyor. Geçtiğimiz günlerde video süresinin 30 dakikaya çıkarılmasının ardından gelen bu hamleyle birlikte TikTok’un YouTube’un tahtına göz diktiğini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Nereye gideceğimize de yapay zeka karar verecek!
Yapay zekanın bizi bundan sonra nereye götüreceğini kimse bilmiyor. Ancak Škoda Norveç’in TRY iş birliğinde yayınladığı yeni kampanyaya göre yapay zeka, dünyayı yeniden keşfettirecek ilginç seyahat planları hazırlayabiliyor…
AI Mystery Trips ile kullanıcılar rastgele geziler düzenleyebiliyor; İskandinav ülkesi genelinde ara yolları, arka yolları, doğal güzellikleri ve gece hayatını keşfedebiliyorlar. Rota ise 10 saniye içerisinde oluşturuluyor. Uygulama, hava durumu, seyahat süresi, kişisel ilgi alanları ve aile bireyleri gibi tüm detayları hesaba katıyor.
İşin bir de gizemli tarafı var… Hedefler varışa kadar gizli kalıyor. Ancak yolcuların seyahatin herhangi bir noktasında yapay zekadan konumu açıklamasını isteyerek sürprizi bozma olanağı da var.
Şirketlerin riske bakışı değişiyor…
PwC tarafından gerçekleştirilen Küresel Risk Araştırması 2023’ün sonuçları açıklandı. Pandemi döneminden bölgesel çatışmalara, jeopolitik risklerden teknolojik dönüşüme kadar son yıllarda hareketli bir süreç geçiren şirketler, bu zorlu engelleri aşma yolunda risk algılarını ve tercihlerini değiştiriyor. Araştırmada sektör bazlı değişiklikler öne çıkıyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.