Tarihin ilk robot CEO’su atandı! | Son 24 saatin gündemi
Netflix’ten 25’inci yılına özel 25 altın bilgi
Birçoğumuzun geçtiğimiz 5 senelik zaman zarfında tanıştığı Netflix, aslında çeyrek asır önce kuruldu. 2007 yılında yayın hizmeti vermeye başlayan platform, 2016 yılında Türkiye dahil olmak üzere 130 – ülkede yayın hayatına başlayınca hızla popüler oldu. DVD satmak ve kiralamak için yola çıkan, ardından dijital yayın platformu devine dönüşen Netflix, 25’inci yaşını, platforma dair şu 25 bilgi paylaşarak kutladı.
• 14 Nisan 1998’de NetFlix.com yayına girdi.
• Yayınlanan ilk DVD Beetlejuice’du. (10 Mart 1998).
• Patron Bebek, tam 11 milyon kullanıcının profil ikonu olmayı başardı
• İlk Netflix DVD zarfı kırmızı değil, beyazdı.
• Bir Netflix hayranı 1.500 DVD zarfından bir elbise yarattı.
• Netflix yayın hayatına 2007’de başladı.
• 6 Ocak 2016’da Netflix aynı anda 130 ülkede yayına girdi.
• İlk Netflix orijinal serisi Lilyhammer’dı.
• Listeye en çok eklenen dizi La Casa De Papel oldu.
• 500.000’inci aboneye, şirket toplantısına davet edilerek ömür boyu abonelik verildi.
• Bir zamanlar Netflix’in 70.000’den fazla “gizli kodu” vardı. (Bugün 30.000.)
• Netflix’in orijinal adı aslında Kibble’dı.
• Netflix, yayın akışı için kendi altyapısını kurdu ama daha sonra akışın teknik altyapısını Roku’ya devretmeye karar verdi.
• The Queen’s Gambit’in piyasaya sürülmesinin ardından satranç tahtası satışlarında yüzde 125 artış oldu.
• Netflix’in canlı deneyimleri, dünya çapında 42 evlilik teklifine ev sahipliği yaptı. The Queen’s Ball: A Bridgerton Experience’da 35, La Casa de Papel: The Experience’dan 6 ve Stranger Things: The Experience’dan 1 teklif yapıldı.
• İndirilen ilk Netflix oyunu Stranger Things: 1984 oldu.
• Netflix, dünya çapında 37’den fazla dilde ve 190 ülkede mevcut.
• Netflix’in dünya genelinde 28 şehirde ofisi var.
• 2015 yılında binge-watch (bir film veya dizinin tüm serilerini art arda izlemek) yılın kelimesi ilan edildi ve 2017 yılında Merriam-Webster’a eklendi.
• “Netflix ve chill” ifadesinin ilk kez 21 Ocak 2009’da “NoFaceNina” (La Shanda Rene Foster) tarafından atılan bir tweet ile hayatımıza girdi.
• İkonik Netflix sesi, başta neredeyse ‘me’leyen bir keçiydi.
• Uyuyakaldığınızı algılayıp izlediğiniz diziyi veya filmi duraklatan “Netflix çorapları” adlı bir kampanya yapıldı.
• Netflix’in The Flixies adlı kendi ödül şovu var.
• 2021’de Ben & Jerry’s bir Netflix & Chill’d dondurma aroması yarattı.
• Squid Game, Netflix’in şimdiye kadarki en popüler yapımı.
Tarihin ilk robot CEO’su atandı!
Çin merkezli mobil oyun şirketi dünyada bir ilke imza atarak yapay zeka destekli sanal insanı genel yönetici olarak atadı. Metaverse yatırımlarıyla dikkat çeken NetDragon Websoft, “Tang Yu” isimli robotu yan kuruluşu olan Fujian NetDragon Websoft’un yeni yöneticisi olacağını dile getirdi.
NetDragon Websoft, Fujian NetDragon Websoft’un “yapay zeka + insan” yönetimiyle yönetileceğini duyurdu. Tang Yu, şirketin günlük operasyonlarına karar vermeyi destekleyecek ve daha etkili bir risk yönetim sistemi sağlayacak. Ayrıca yönetim kurulu için gerçek zamanlı bir veri merkezi ve analitik aracı olarak kullanılacak.
Çinli şirketin Başkanı Dr. Dejian Liu, Web3 ve metaverse konusunda lider bir firma olmak istediklerini ifade ederken, Tang Yu’nun kadın olduğuna da özellikle dikkat çekti. “Yapay zekanın kurumsal yönetimin geleceği olduğuna inanıyoruz. Tang Yu’yu atamamız, işimizi yürütme şeklimizi dönüştürecek ve stratejik büyümemizi yönlendirecek” dedi.
WhatsApp’tan yeni alışveriş özelliği
WhatsApp alışveriş özelliklerini platformuna taşımak adına JioMart iş birliğine gidiyor. Anlık mesajlaşma devi, Hindistan’da başlattığı iş birliği sonucu market alışverişi hizmeti vermeye başladı.
Özellikle birlikte uygulamadan ayrılmadan ödeme adımı tamamlanabilecek. İki aydır üzerinde çalışılan özellik şu anda sadece Hindistan’da aktif ancak Meta, en kısa sürede globale yaymak istiyor.
Meta CEO’su Mark Zuckerberg bu ortaklıkla ilgili, “Hindistan’da JioMart ile ortaklığımızı başlatmaktan heyecan duyuyoruz. Bu, WhatsApp’taki ilk uçtan uca alışveriş deneyimimiz. İnsanlar artık JioMart’tan yiyecek satın alabilirler. Ek olarak bunun gibi temelli deneyimler, insanların ve işletmelerin önümüzdeki yıllarda iletişim kurma yolu olacak” açıklamasında bulundu.
Kaynak: ShiftDelete
Nasıl bir kavgacısınız?
Söz konusu bir tartışmaysa bunu mesajlaşarak yapmak ilişkiyi uçuruma sürükleyebiliyor… Çünkü yüz yüze yapılan tonlamayı mesajla ifade etmek pek mümkün olmadığı için taraflar kendini frenlemekte güçlük çekebiliyor. Peki, WhatsApp üzerinden yapılan tartışmaların, ilişkiyi uçurumdan alma ihtimali var mı? Reichman Üniversitesi’nden araştırmacılar bu sorudan yola çıkarak uygulamanın hem savaş hem barış alanı olduğunu ortaya koyuyor…
Y ve Z kuşağı internetin, akıllı cihazların olduğu evlerde büyümüş olsa da X kuşağı, dijitalleşmenin henüz yaygınlaşmadığı analog bir dünyaya gözlerini açtı. Beş yıldan fazla süredir ilişkisi olan 35 ila 50 yaş arasındaki 18 çifti kapsamına alan çalışma, dönüşüme ayak uydurmaya çalışan X kuşağının, iletişim kurma biçimlerine odaklanıyor. Buna göre çiftler geleneksel iletişim alışkanlıklarını WhatsApp mesajlarına da yansıtıyor. Ayrıca mesajlar, yüz yüze tartışmalar sırasında da gözlemlenen şu üç çatışma modelini takip ediyor:
- Kaçınma
- Duygusal
- Akılcı
Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Türk toplumuna göre anne çalıştığında çocuk zarar görüyor!
Birleşmiş Milletler Kadın Birimi tarafından yürütülen Unstereotype Alliance platformu üyelerinin katkılarıyla gerçekleşen Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Algıları Araştırması, Türkiye dahil 20 ülkedeki toplumsal cinsiyete dayalı algı ve tutumlarla ilgili çarpıcı veriler ortaya koyuyor. Sonuçları Türkiye özelinde incelediğimizde; maalesef hâlâ kadının kocasından daha fazla kazanmaması gerektiği, kadınların daha az çalışıp ailelerine daha fazla zaman ayırması gerektiği ve anne çalıştığında çocukların zarar gördüğü düşüncelerinin hakim olduğunu gösteriyor…
Araştırmada öne çıkan veriler şöyle;
- Yüzde 30’luk bir kitle erkeklerin aynı iş için kadınlardan daha fazla ücret alması gerektiğini düşünürken katılımcıların yüzde 34’ü, kadının kocasından daha fazla kazanmaması gerektiğine inanıyor.
- Katılımcıların yüzde 54’ü evi geçindirenin erkek olması gerektiğine inandığı için erkeklerin kadınlardan daha fazla kazanmasını doğal karşılıyor.
- Katılımcıların yüzde 41.5’i, erkeğin işinin para kazanmak, kadının işinin ise ev ve aile işleri ile ilgilenmek olduğunu düşünürken yüzde 54.5’i ise kadınların daha az çalışıp ailelerine daha fazla zaman ayırması gerektiğine inanıyor.
- Anne çalıştığında çocukların zarar gördüğünü düşünen katılımcıların oranı, babaları çalıştığında çocukların zarar gördüğüne inananların tam iki katı olarak karşımıza çıkıyor.
- Katılımcıların yüzde 61’den fazlası, kadınların medya tarafından geleneksel roller dahilinde tasvir edildiğini düşünürken erkekler için bu oran yüzde 64.
- Yüzde 18’lik bir kitle ise, çoğu kadının hem evde hem de kamusal alanda güvende hissetmediğini düşünüyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Rüşvet |
2 | Alpay |
3 | #delicavus |
4 | Huriye Kabaktepe |
5 | Aleyna Tilki |
6 | Serkan Taranoğlu |
7 | Balotelli |
8 | İdris Şahin |
9 | Mine Hanım |
10 | Mine Tozlu Sineren |