Sony’den sahte fotoğraflara karşı dijital imza | Son 24 saatin gündemi
Yanlış bilginin ışık hızında yayıldığı günümüzde, her geçen gün daha fazla sahte görsel üretiliyor. Dezenformasyonu engellemek için pek çok platform ve kuruluş aksiyon alırken, bu alanda son hamle Sony’den geldi. Sony, fotoğrafların çekildiği anda dijital bir imza ile imzalanması sağlayan yeni bir teknoloji geliştirdi. Bu teknoloji, fotoğrafın orijinalliğini kanıtlamak için de kullanılabilecek.
Yeni teknoloji, Sony kameralarının içindeki çip seti tarafından oluşturuluyor. Bu sayede kimlik oluşturma süreci makine içinde gerçekleştirilerek cihaz dışından müdahale ile manipülasyonun da önüne geçiliyor.
Sony, bu teknolojinin öncelikle profesyonel kullanıcılar için geliştirildiğini belirtiyor. Kendi ürettikleri içeriklerin orijinalliğini göstermek isteyen fotoğrafçılar bu teknolojiyi kullanabilecek. Haber ajansları gibi kurumlara da sahte görsellerle mücadele için ek bir güvenlik katmanı sağlanacak.
Sony COO’su ve Başkanı Neal Manowitz, sahte görsellerin sadece fotoğrafçıları ve haber ajanslarını değil toplumu da olumsuz etkilediğini ifade ediyor. Manowitz, bu sorunu ortadan kaldırmak için kaynaklarını kullanacaklarını ve bu konuda çok hassas olduklarının altını çiziyor.
Instagram, Reels indirme özelliğini küresel çapta kullanıma sundu
Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından Instagram, Reels videolarını indirmeyi sağlayan yeni özelliğini küresel çapta kullanıma sundu. Bu özellik sayesinde, artık herkese açık hesaplardaki Reels videoları, telefonlara doğrudan kaydedilebilecek.
Instagram’ın Reels indirme özelliği, birkaç aydır test aşamasındaydı. Nisan ayında uygulama kodlarında tespit edilen özellik, sonraki aşamada ABD’deki bir grup kullanıcı ile test edildi.
Yeni özellik, Instagram’ın Reels videolarını indirmek isteyen kullanıcılar için önemli bir kolaylık sağlıyor. Artık kullanıcılar, üçüncü taraf yazılımlara ihtiyaç duymadan, Reels videolarını telefonlarına indirebilecek ve çevrimdışı olarak izleyebilecek.
Ancak, kullanıcılar için bir güvenlik katmanı da oluşturuldu. Bu güvenlik katmanı, herkese açık hesap sahiplerinin gönderilerini ayarlamalarını sağlayacak. Kullanıcılar, hesaplarındaki Reels videoların indirilmesini tamamen engelleyebilecekler. İsteyenlerse sadece kendilerinin belirleyecekleri Reels’ler için indirme özelliğini kapatabilecekler.
Instagram, söz konusu özelliğin 18 yaşından küçük kullanıcılar için varsayılan olarak kapalı geleceğini açıkladı.
Tesla, Supercharger’ları meşgul eden müşterilerinden ücret alacak
Elektrikli otomobil üreticisi Tesla, şarj istasyonlarında yoğunluk oluşmasını engellemek için yeni bir uygulamaya geçiyor.
Tesla araçlarının trafikteki sayısı arttıkça, Tesla Supercharger’larda da kuyruk oluşuyor. Bu kuyruğun oluşmasının bir sebebi de araçlarının şarjını yüzde 100 doldurmak isteyen sürücüler.
Konuya çözüm getirmek adına Tesla, otomobillerin şarjı yüzde 90’a ulaştıktan sonraki her dakika için 1 dolar şarj doldurma ücreti alma kararı aldı.
Uygulamayı ilk olarak ABD’de hayata geçirmeye karar veren Tesla’nın konuyla ilgili açıklaması şöyle; “Aciliyeti olmayan müşterilerimizin istasyonu meşgul etmesini istemiyoruz. Bir müşteri asla benzin istasyonundaki pompa başında araç bırakmaz ve aynı düşünce Supercharger’lar için de geçerli.”
Para atletizmin altın kızı, LC Waikiki Limitless Koleksiyonu’nun yeni yüzü oldu
Geçtiğimiz yıl piyasaya sunduğu Türkiye’nin Engellilere Özel İlk Giyim Koleksiyonu LC Waikiki Limitless ile modada limitleri kaldıran marka, bu kez engelsiz hayatı desteklemek ve engellilik konusunda toplumsal bariyerleri aşmak üzere başarılı Milli Paralimpik Atlet Hamide Doğangün’le iş birliği yaptı. “Hayallere Limit Yok” iddiasını para-atletizmin Altın Kızı Hamide ile güçlendiren koleksiyon, engelli bireyleri hayata daha çok katılmaya, toplumu ise onların önündeki engelleri kaldırmaya davet ediyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
İDA yeni başkanını seçti
İletişim danışmanlığı sektöründeki şirketlerin Türkiye’deki tek temsilcisi olan İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA’nın Olağan Genel Kurulu 21 Kasım Salı günü Han Spaces 4. Levent’te gerçekleştirildi.
Genel Kurul’da iki yıl süreyle görev yapacak olan yeni yönetim kurulu, denetim kurulu ve etik kurul üyeleri seçildi. İDA’nın yeni Yönetim Kurulu Başkanı Özge Uzun oldu. Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı Ajans Başkanı olan Özge Uzun ile birlikte yönetim kurulundaki asil üyeler; Excel İletişim ve Algı Yönetimi CEO’su Burçak Taşkın Yurdakul, Lorbi PR Ajans Başkanı Mustafa Kaya, Dilan Baransel İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Dilan Baransel Türkalp ve MSL Türkiye Lideri Nazlı Çil oldu.