Steam Türkiye pazarından çekiliyor! | Son 24 saatin gündemi
Dünyanın en popüler dijital video oyunu dağıtımı platformlarından olan Steam Türkiye pazarı için önemli bir kararla gündeme geldi. Türkiye’deki oyunseverleri üzecek bir duyuru yapan şirket, 20 Kasım’dan itibaren platformlardan TL ile satışın tamamen kalkacağını açıkladı.
Alınan bu yeni stratejik karar doğrultusunda Steam’in çekileceği tek pazar Türkiye değil. Platform aynı zamanda benzer bir enflasyon ve kur mücadelesi veren Arjantin’den de çekileceğini duyurdu.
20 Kasım tarihinden itibaren Steam üzerindeki tüm oyunlar Türkiye’de ve Arjantin’de dolar cinsinden satılacak. Bu iki pazardaki kullanıcıların Steam cüzdanlarındaki mevcut bakiyeleri ise dolara dönüşecek.
Steam tarafından yapılan açıklamada, “Arjantin ve Türkiye’de son yıllarda yaşanan yüksek kur oynaklığı, oyun geliştiricilerinin bu para birimleri cinsinden uygun fiyatları seçmesini ve sürekli güncel tutmasını güç bir hale getirdi.
Geliştirici buluşmalarımızda ve sohbetlerimizde bu geri bildirimle çok sık karşılaştık. Buna ek olarak, bu ülkelerde/bölgelerde sürekli olarak yaşanan kur dalgalanmaları, ücretler, vergiler ve lojistik sorunlar kaynaklı olarak Steam ödeme yöntemlerini güncel ve çalışır şekilde tutmakta büyük güçlükler yaşadık.
Arjantin ve Türkiye’deki Steam müşterileri için fiyatları USD olarak değiştirmek, bize hem oyunculara hem de partnerlere daha standart ve tutarlı bir hizmet sunmamıza yardımcı olurken aynı zamanda bu ülkelerde/bölgelerde yaşayan Steam kullanıcılarına çeşitli ödeme yöntemleri sunmaya devam edebileceğimiz anlamına geliyor” ifadeleri yer aldı.
Eylül ayında trafiğe kaydedilen araç sayısı düştü
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2023 yılı Eylül ayı motorlu kara taşıtlarına dair istatistikleri açıkladı. Buna göre, Eylül ayında trafiğe kayıtlı araç sayısı bir önceki aya göre yüzde 12,7 azalarak 198 bin 740 oldu.
Eylül ayında trafiğe en çok kaydedilen araç yüzde 47,7 ile motosiklet olurken, onu yüzde 37,1 ile otomobil, yüzde 8,8 ile kamyonet, yüzde 3,7 ile traktör, yüzde 1,7 ile kamyon, yüzde 0,6 ile minibüs, yüzde 0,3 ile otobüs ve yüzde 0,1 ile özel amaçlı taşıtlar takip etti.
Böylece Eylül ayı itibarıyla trafiğe kayıtlı araçların yarısından fazlasını otomobiller oluştururken motosikletlerin oranı yüzde 17,2, kamyonetlerin oranı yüzde 15,8, traktörlerin oranı yüzde 7,7, kamyonların oranı yüzde 3,4, otobüslerin oranı yüzde 0,7 ve özel amaçlı taşıtların oranı ise yüzde 0,3 olarak kaydedildi.
Geçen yıla göre ise trafiğe kayıtlı araç sayısı yüzde 93,9 artarak 28 milyon 183 bin 745’e ulaştı.
Azerion, dijital reklam teknolojisi platformu Hawk’ı satın aldı
Avrupa’nın en büyük dijital reklamcılık ve eğlence medya platformlarından biri olan Azerion, Fransa merkezli dijital reklam teknolojisi platformu olan Hawk’ı satın aldı. Gerçekleştirilen bu birleşme ile birlikte Azerion ve Hawk, reklamverenlere ve ajanslara, dijital açık hava, ses, bağlı TV (CTV) ve hiperlokal gibi yükselişte olan alanlarda, geniş kitlelere tek bir çok kanallı satın alma platformu aracılığıyla kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayacak.
Azerion Operasyon Başkan Yardımcısı Mickael Ferreira, satın alma sonrası yaptığı açıklamalarında “Hawk’a, Azerion’un dijital reklam platformuna hoş geldin demekten mutluluk duyuyoruz. Hawk, güçlü yerel ekipleri ve piyasada tanınan DSP teknolojisiyle, birleşik platformumuzun müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılama yeteneğini güçlendirecek. Aynı zamanda Azerion’u Fransız dijital reklamcılık pazarının liderlerinden biri haline getirirken İngiltere ve Almanya’daki varlığını da genişletecek” sözlerine yer verdi.
Azerion’un, Hawk’un çok kanallı satın alma platformunu ve kişiye özel aktivasyon teknolojisi sayesinde, bu alanlardaki pozisyonunu güçlendirmesi bekleniyor.
Cumhuriyetin 100. yaşını coşkuyla kutlayan markalar
Çankaya Köşkü’nde duyulan ve ardından bir ulusun kaderini değiştiren “Efendiler, yarın Cumhuriyeti ilan edeceğiz” cümlesinin üzerinden 100 yıl geçti. Bu yıl Cumhuriyetin 100. yılı tüm ülkede coşku ve heyecanla kutlanırken, markalar da ülke tarihimizin bu en anlamlı gününü iletişim çalışmalarına taşıdı. Biz de Cumhuriyetin 100. yaşını kutlayan o filmlere göz atmak için TIKLAYIN.
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Cumhuriyetin Kızları” için yelken açtı…
2012 yılından bu yana pazarlama sektörünün lider yayıncısı Marketing Türkiye tarafından C suite yöneticileri bilgilendirme ve networking platformu olarak buluşmalar gerçekleştiren “C Level Club” etkinlikleri hız kesmeden devam ediyor… Bu defa C Level Club üyeleri oldukça anlamlı bir proje için Burgazada’ya yelken açtı. Haberin tamamına göz atmak için TIKLAYIN.