TikTok artık yeni YouTube | Son 24 saatin gündemi
Kısa video formatıyla sosyal medyada bir devrim yaratan TikTok, video süresini daha da uzatmaya hazırlanıyor. TikTok, ilk çıkış yaptığında 15 saniyelik videolarıyla popüler olmuştu. Ancak zamanla video süresini 1 dakikaya, sonra 3 dakikaya ve nihayetinde de 10 dakikaya çıkardı.
Sosyal medya platformları hakkındaki paylaşımlarıyla tanınan Matt Navarra’nın Threads hesabından yaptığı paylaşıma göre, TikTok, video süresini 30 dakikaya çıkaracak. Bu değişiklik, TikTok’un video süresini 2022’de 3 dakikadan 10 dakikaya çıkarmasından sonra gelen ikinci önemli değişiklik olacak.
Aslında firma 2023’te ücret ödeyerek izlenebilen 20 dakikalık videolara izin vermeye başlamıştı. Ancak bu özellik, seçili içerik üreticilerine özel olarak sunulmuştu.
TikTok’un video süresini 30 dakikaya çıkarması, platformun daha uzun formatlı içeriklere odaklanmak istediğini gösteriyor. Bu değişiklik, TikTok’un kullanıcıları için daha fazla içerik seçeneği sunmasını ve içerik üreticilerinin daha yaratıcı içerikler üretmesini sağlayabilir.
Reklamlı abonelik planının başarısı Netflix’i yeni kararlara itiyor…
Netflix reklamlı abonelik paketini yaygınlaştırdıkça Basic planı gözden çıkarmaya başladı. Son yapılan açıklamaya göre ise yakında tamamen kaldırılacak….
Netflix, geçen yıl Kanada’da Basic planı yeni aboneliklere kapatmıştı ve daha sonra bu değişikliği ABD ve İngiltere’de de gerçekleştirdi.
Netflix’in Basic planın geleceğine yönelik yaptığı açıklama şöyle; “Dördüncü çeyrekte, tıpkı bir önceki çeyrek gibi, reklamlı plan üye sayımız bir önceki çeyreğe göre yüzde 70’in üzerinde artış gösterdi. Bu artışa, sunduğumuz hizmetin iyileştirilmesi (örneğin, indirmeler) ve reklamlı pazarlardaki yeni ve eski üyeler için Basic planının kademeli olarak kaldırılması destek verdi. Reklamlı plan artık reklamlı pazarlardaki tüm Netflix kayıtlarının yüzde 40’ını oluşturuyor ve şirket, Kanada ve İngiltere’den başlayarak bazı reklamlı ülkelerde Basic planını tamamen kaldırmayı hedefliyor.”
X’e şifresiz giriş dönemi başlıyor!
X, iOS kullanıcıları için şifresiz oturum açma özelliğini sunmaya başladı. Bu özellik, kullanıcıların X hesaplarına şifre girmeden giriş yapmalarına olanak tanıyacak.
Passkey adı verilen bu özellik, Face ID, Touch ID veya cihaz parolası gibi biyometrik kimlik doğrulamasına dayanıyor. İlk kurulum sırasında, X hesabınıza ve cihazınıza eşlenmiş bir kriptografik anahtar oluşturulacak. Bu anahtar, cihazınızda depolanacak ve X’in sunucularında tutulacak.
Oturum açmak için, kullanıcılar iPhone veya iPad’lerinde Face ID veya Touch ID’yi kullanabilecekler. Cihaz, X’in sunucularından anahtarı doğrulayacak ve kullanıcının hesabına erişmesine izin verecek.
Passkey özelliği şu anda ABD’deki X kullanıcıları için mevcut. Şirket, özelliğin Android, web ve masaüstü uygulamalarına da ekleneceğini duyurdu. Bu desteğin diğer bölgelerde ne zaman sunulacağı ise belirsizliğini koruyor.
Brandverse Awards başvuruları 1 Şubat’ta başlıyor!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards 2024 başvuru dönemi için geri sayım başladı. Reklam ve pazarlama iletişimi alanındaki en başarılı çalışmaların ödüllendirileceği Brandverse Awards için erken başvurular 1 Şubat’ta başlıyor!
Katılımcılar bu yıl 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 döneminde ürettikleri çalışmalarla Brandverse Awards’un ana bölümleri olan Sosyal Medya ve Dijital, Medya, Film, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft altındaki kapsamlı kategorilerde rekabet edecek. Brandverse Awards 2024 ile ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
FOX TV’nin ismi ve logosu değişti
RTÜK, FOX TV’nin isim ve logo değişikliğine gitmek istediğini ve bu isteğin onaylandığını duyurdu. Bundan böyle FOX TV’nin adı Now TV olacak…
Söz konusu değişikliğin ardında Disney Grubu’nun FOX TV’yi satın alırken isim hakkını da satın alması ve bu hakkın kullanım süresinin sona ermesi yatıyor.
Gelişme RTÜK Üyesi İlhan Taşcı tarafından X hesabı üzerinden yayınlandı. Ancak yeni logoya dair henüz bir paylaşım gelmedi…