Günseli Özen Ocakoğlu: Dünyadaki bütün network’lerin bir temsilcisi ülkemizde ve çok başarılılar
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, Avrupa’nın en önemli reklam organizasyonlarından biri olan Golden Drum’da onur ödülüne layık görüldü.
Geçtiğimiz günlerde Reklamazzi’den Burcu Kılıçarslan, Genel Yayın Yönetmenimiz Günseli Özen Ocakoğlu ile röporyaj yaptı.
Soruları içtenlikle yanıtlayan Ocakoğlu şunları söyledi:
Golden Drum’da onurlandırılmanızı nasıl değerlendiriyorsunuz?
‘Hep inandığım bir şey vardı ki bu onun kendisini gerçekleştirmesi oldu. Aslında çok fazla bir şey beklemeden çalışırsanız hem işinizi iyi yapmış oluyorsunuz hem de kendinizi gerçekleştirmiş oluyorsunuz. Şahsen ben bu ödülle kendi kendime koyduğum hedefi gerçekleştirdiğimi ve bunun olabileceğini gördüm bu önemli bir şeydi. Ödül almak üzere çalışmıyorsunuz. Diğer taraftan da Avrupan’nın yaratıcılık yarışması Epica’da jüri üyesiyim. Dolayısıyla da her iki tarafta da ülkem adına çaba göstermeye başladım. İkisi birbirinden farklı formatlarda: Bir tarafta jüri üyesisiniz, diğer tarafta da ülkenizi temsil ediyorsunuz. Amaç Türk reklamcılığını yurt dışında promote etmekti. Eğer bunu yaparsanız kendi ülkenizdeki reklam sektörünün ve reklam yaratıcılığının değerini artırırsınız. Bu çok önemli bir şey. Dolayısıyla ben bütün bu çalışmalar içerisinde fark ettim ki Türk reklamcılığını promote ederken kendimi de gerçekleştiriyorum. Bundan ötürü mutlu oldum.’
Bekliyor muydunuz böyle bir ödül?
‘Hayır beklemiyordum. Hiç beklemiyordum. Fakat şuna baktım: O duvarda ismi olan insanlar Avrupa reklamcılığına katma değer yaratmış insanlar. Kreatifler. Ajansların başkanları ya da bulundukları ülkelerde pazarlama ve pazarlama iletişimine katma değer yaratmış insanlar. Dolayısıyla da öykünmedim dersem yalan olur. Hiç beklemiyordum. Bir telefon, bir mail gelince önce anlamakta zorlandım. Bu ödüle layık görülmek, oraya ismimin çakılmış olması… Adım bir duvara çakıldı Slovenya’da. Bu heyecan verici bir şey. Ama şunu söylemekte fayda var: Bu tek başıma benim yaptığım çalışmalarla gelmiyor. Bu arada ülkemizdeki kreatifçiler de çok fazla ödül almaya başladılar. İkisi bir arada olunca gerçekleşti ki bu sene yıldız ülke Türkiye. Hepsi bir arada olunca oluyor.’
Avrupa reklamcılığı ile entegrasyon çalışmaları kapsamında neler yaptınız?
‘Avrupa reklamcılığı ile Türk reklamcılığı arasındaki entegrasyonu sağlamak şöyle aslında… Bu çok iddialı bir laf. Bunu yapıyorum demek yanlış. Zaten Türk reklamcılığı, Avrupa reklamcılığı ile daha doğrusu dünya reklamcılığı ile entegre vaziyette. Network’ler var ülkemizde. Hemen hemen dünyadaki bütün network’lerin bir temsilcisi ülkemizde ve çok başarılılar. Benim yaptığım şey uluslararası reklam yarışmalarında Türkiye’deki Türk reklamcıların yaratıcılıklarını ortaya çıkarabilecekleri platformlarda onların sesi olmak. Yani bunu başardıysam başardım, yoksa entegrasyon değil zaten hak ettikleri bir şeyin görünmesini sağlamak. Ben de onların pazarlamasını yapmış oldum. Böyle bakmak lazım.’