İş dünyasında haftanın atamaları
Osman Albora Mey|Diageo’nun tüm pazarlama faaliyetlerinin yönetimini üstlenecek
Mey|Diageo Liderlik Takımı’nda gerçekleşen atamayla, şirketin yeni Pazarlama Direktörü Osman Albora oldu. Pazarlama alanında, büyük kısmı çok uluslu şirketlerde ulusal ve global görevlerde olmak üzere 22 yılı aşkın deneyime sahip olan Osman Albora, 1 Temmuz 2024 tarihi itibarıyla Mey|Diageo’nun pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine ve uygulanmasına liderlik edecek. Albora, bu pozisyonda aynı zamanda Diageo Global Pazarlama Liderlik Takımı Üyesi olarak da yer alacak.
Koç Üniversitesi İşletme ve Ekonomi bölümlerinden mezun olan Osman Albora, profesyonel kariyerine 2002 yılında Yapı Kredi Bankası’nda Hazine Yönetici Yardımcısı olarak başladı. Osman Albora, 2003-2007 yılları arasında Procter & Gamble Türkiye’de Ürün Müdür Yardımcısı ve ardından Kıdemli Ürün Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. Sonrasında The Coca-Cola Company’nin Türkiye ofisinde Ürün Müdürü olarak görev alan Albora, 2008 yılında Procter & Gamble’a dönerek 2008-2010 yılları arasında şirketin Türkiye ofisinde Ürün Müdürü, 2010-2012 yılları arasındaysa İsviçre ofisinde CEEMA (Orta-Doğu Avrupa, Orta Doğu, Afrika) Bölgesinden Sorumlu Kıdemli Ürün Müdürü olarak çalıştı.
2012-2013 yılları arasında Pazarlama Direktörü olarak Johnson & Johnson’da çalışan Albora, 2013-2019 yılları arasında Unilever Türkiye ve Unilever Birleşik Arap Emirlikleri pazarlama ve satış fonksiyonlarında yerel ve uluslararası çeşitli yöneticilik görevleri üstlendi. Albora, Unilever Türkiye’de sırasıyla 2013-2014’de Marka Geliştirme Direktörü, 2014-2016 yılları arasında Kıdemli Marka Geliştirme Direktörü, 2016-2017’deyse Kıdemli Pazarlama Direktörü olarak görev aldıktan sonra, 2017-2019 yılları arasında Unilever Birleşik Arap Emirlikleri’nde Kıdemli Pazarlama Direktörü olarak şirketin Dubai ofisinde dijital transformasyona liderlik edip pazarlama faaliyetlerine katkıda bulundu ve aynı zamanda Bölge Yönetim Kurulu üyesi olarak da görev yaptı. Osman Albora, 2019-2022 yılları arasındaysa, Samsung Birleşik Arap Emirlikleri’nde Genel Müdür Mobile olarak çalıştı.
The Coca-Cola Company’nin Dubai ofisinde, 2022-2023 yıllarında Avrasya ve Orta Doğu’dan Sorumlu Kategori Direktörü olarak çalışan Albora; MeyIDiageo’ya katılmadan önce son olarak, yine aynı şirketin Avrasya ve Orta Doğu’dan Sorumlu Kıdemli Kategori Direktörü olarak bölgedeki pazarlama faaliyetlerine liderlik ediyordu.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) yeni Kurumsal İletişim Direktörü Didem Ermiş Sezer oldu
Didem Ermiş Sezer, Kurumsal İletişim Direktörü olarak 1 Temmuz 2024’ten itibaren vakfın Kurum Kimliği ve Yayınlar, Medya İlişkileri, Stüdyo ve Arşiv departmanlarının yönetiminden sorumlu olacak. 2003’ten bu yana İKSV ekibinde yer alan ve 2019’dan bu yana da İletişim Grup Direktörlüğünü üstlenen Ayşe Bulutgil, yurtdışına taşınma kararı nedeniyle görevinden ayrılırken, sene sonuna kadar danışman olarak İKSV’ye destek vermeyi sürdürecek.
Didem Ermiş Sezer, lisans eğitimini Sabancı Üniversitesi Kültürel Çalışmalar programında, yüksek lisansını ise İstanbul Bilgi Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat bölümünde tamamladı. 2004-2009 arasında Helsinki Yurttaşlar Derneği’nde (hYd) insan hakları, demokratikleşme ve diyalog konulu projelerde çalıştı. 2009’da İKSV’nin Kurum Kimliği ve Yayınlar ekibine katıldı ve 2017’den bugüne kadar bu departmanın direktörlüğünü üstlendi. Geçtiğimiz 15 yıl boyunca İKSV’de yürütülen strateji çalışmalarında ve web siteleri ile İKSV yayınları da dahil olmak üzere vakıf iletişiminin kurgulanmasında etkin rol üstlendi. Dilin kültürle ilişkisini irdeleyen “Dile Kolay” podcast serisi, İKSV’nin 40 yıllık tarihini anlatan i-ka-se-ve kitabı, festival ve bienaller için yayımlanan çocuk kitapları gibi özel projelerin fikir geliştirme ve yapım aşamalarında görev aldı.
Didem Ermiş Sezer’in direktörlüğünü üstlendiği İKSV Kurumsal İletişim departmanında Kurum Kimliği ve Yayınlar ekibi Erim Şerifoğlu, Medya İlişkileri ekibi de Elif Ekinci’nin liderliğinde çalışmalarına devam edecek.
Nurol Holding İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Elif Özer oldu
Finans ve perakende sektörünün önde gelen şirketlerinde üst düzey yöneticilik yapan E. Elif Özer, İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı olarak Nurol Holding’e katıldı.
İnşaat, savunma sanayii, enerji, madencilik, turizm, finans, ticaret ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren 35’ten fazla şirket ve iştirakleriyle, dünyanın birçok ülkesinde faaliyet gösteren Nurol Holding’te İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığına E. Elif Özer atandı.
Finans ve perakende sektöründe üst düzey yöneticilik görevlerinde bulunan Özer, kariyer hayatına Kentbank’ta Eğitim ve Geliştirme Uzmanı olarak başladı. E. Elif Özer, sırasıyla HSBC’de İnsan Kaynakları Kıdemli Müdürü, Ereteam’de İnsan Kaynakları Direktörü olarak çalıştı.
Daha sonra Kahve Dünyası, Altınmarka, Detay ve Marm Assistance’da İnsan Kaynakları Bölüm Başkanlığı (CHRO) görevini üstlenen Özer, son olarak ÜNLÜ & Co İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim & Pazarlama Yönetici Direktörü olarak görev almıştı.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü mezunu olan E. Elif Özer, ayrıca, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde online MBA eğitimini tamamladı.
Kibar Holding’te üst düzey atama
Kibar Holding’in üst yönetiminde yeni bir atama gerçekleşti. Kibar Topluluğu’nun İç Denetimden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini bundan böyle Erhan Fatih Anlar üstlenecek.
Türkiye’nin önde gelen sanayi topluluklarından Kibar Holding’in İç Denetimden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini Erhan Fatih Anlar yürütecek. 2014’ten bu yana görevi üstlenen Rıza Murat Yılmaz, 24 Haziran 2024 itibariyle görevini Erhan Fatih Anlar’a devrederek topluluktan ayrılacak.
Dokuz Eylül Üniversitesi Ekonomi bölümü mezunu olan Anlar, Sabancı Üniversitesi ve Columbia Business School’da yüksek lisans eğitimlerini tamamladıktan sonra profesyonel kariyerine 2002 yılında Çukurova Sanayi’de Finans Uzmanı olarak başladı. Sonrasında sırasıyla; 2006’da Coca Cola İçecek’te Finans Analisti, 2007 yılında İç Denetim Uzmanı, 2009’da Kıdemli Denetçi ve 2013 yılında Grup Denetim Müdürü olarak görev alan Anlar, 2019 yılında Anadolu Grubu Denetim Başkanlığı’nda Denetim Müdürü görevini üstlendi. Anlar, Kibar Topluluğu’na katılmadan önce Anadolu Grubu Denetim Başkanlığı’nda İç Denetim Koordinatör Yardımcılığını yürütüyordu.
Eclit’te yeni CEO Erdem Telci göreve başladı
Eclit, 25 yıla yaklaşan sektör tecrübesine sahip Erdem Telci’nin yeni CEO olarak göreve başladığını duyurdu.
Teknolojinin geleceğinin yetenek merkezli yaklaşımlarda olduğuna dikkat çeken Telci, “Değer yaratan çözümlerle müşterilerimizin, hızla evrimleşen dijital ekonomide uyum, rekabet ve büyüme yeteneklerini desteklemek ana hedefimiz olacak.” dedi.
Corendon Airlines, Christian Hein’ı Satış ve Pazarlama Başkanı olarak bünyesine dahil etti
Uluslararası havacılık sektöründeki deneyimleriyle satış ve pazarlama alanında başarılı bir kariyer sürdüren Christian Hein, haziran ayında Corendon Airlines Satış ve Pazarlama Başkanı olarak göreve başladı.
Avrupa içindeki ve Türkiye’deki popüler tatil destinasyonları olmak üzere, 65 ülkede 165 noktaya uçan uluslararası havayolu şirketi Corendon Airlines, Türkiye, Hollanda ve Malta merkezlerinde çalışan 3.700 kişilik uzman kadrosuyla kusursuz uçuş deneyimi yaşatmaya devam edecek.
1966 yılında doğan ve deneyimli havacılık ve turizm yöneticisi olan Hein, Berlin Teknik Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği yüksek lisans mezunudur. Rota Geliştirme ve Pazar Araştırma Müdürü olarak Basel Crossair’de başladığı kariyerine Frankfurt Lufthansa’da Avrupa Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi Takım Lideri ve akabinde Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi Başkanı olarak devam etti.
Swiss International Airlines’da Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi Başkan Yardımcısı olarak görev aldıktan sonra Lufthansa London, Stockholm ve Frankfurt’da 8 sene İskandinavya, Finlandiya ve Baltık Ülkeleri Genel Müdürü, Global Kilit Müşteri Yönetimi Müdürü gibi yönetici pozisyonlarında görev yaptı. Ardından Eurowings Köln’de Satış-E-Ticaret ve Dağıtımdan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı, AXA Konzern’de Kıdemli Üst Düzey Satış Yöneticisi-Almanya ve Nisan 2019’dan beri MSC Cruises’ta Almanya Genel Müdürü olarak görev aldı. Christian Hein, 2024 yılının Haziran ayından itibaren Corendon Airlines Satış ve Pazarlama Başkanı olarak çalışmaya başladı.
Abdi İbrahim’den 3 üst düzey atama
Abdi İbrahim bünyesinde direktör düzeyinde 3 üst düzey atama gerçekleştirildi. Berk Tümen, Solunum Pazarlama ve Satış Direktörü, Haluk Eryılmaz, Temel Tedaviler Pazarlama ve Satış Direktörü, Seda Arıca ise İş Geliştirme, Global Portfolyo ve Strateji Direktörü olarak atandı.
Berk Tümen: Solunum Pazarlama ve Satış Direktörü
Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden 2008 yılında mezun olan Berk Tümen, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nde Yüksek Lisans eğitimini tamamladı. Kariyer hayatına, Anadolu Efes’te Kurumsal Finansman ve Yatırımcı İlişkileri Sorumlusu olarak başlayan Tümen, daha sonra Anadolu Grubu bünyesinde farklı finans fonksiyonlarında yöneticilik görevleri üstlendi. Ardından Thyssenkrupp şirketinde Finans Müdürü ve son olarak Sanofi’de sırasıyla Ticari Mükemmellik ve Gelir Yönetimi Müdürü, Türkiye ve Levant bölgelerinden sorumlu Ticaret ve Gelir Yönetimi Direktörü ve İş Birimi Direktörü görevlerini yürütmüştür. Berk Tümen, yeni görevinde Abdi İbrahim’in Solunum alanında pazarlama ve satış ekiplerini yönetecek ve şirketin bu alanda büyüme hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunacak.
Haluk Eryılmaz: Temel Tedaviler Pazarlama ve Satış Direktörü
Marmara Üniversitesi Sağlık Yönetimi bölümü mezunu olan Haluk Eryılmaz, kariyerine Novartis satış ekibinde başladı. İş hayatına 8 yıl boyunca MSD’de devam eden Eryılmaz, satış ve pazarlama alanında üst düzey sorumluluklar üstlendi. Ardından AbbVie’de İş Birimi Müdürü ve İş Geliştirme Direktörü pozisyonlarında görev yaptı.
Son olarak, Roche Türkiye’de Kişiye Özel Tanı ve Tedavi Strateji Lideri ve Infogenetik Genel Müdürü olarak çalışan Eryılmaz, Abdi İbrahim bünyesine Temel Tedaviler Pazarlama ve Satış Direktörü olarak katıldı. İlaç sektöründe yaklaşık 20 yıllık tecrübeye sahip olan Eryılmaz, yeni görevinde Abdi İbrahim’in Temel Tedaviler alanında pazarlama ve satış ekiplerini yönetecek ve şirketin bu alanda büyüme hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunacak.
Seda Arıca: İş Geliştirme, Global Portfolyo ve Strateji Direktörü
Kariyerine Sanko Holding bünyesinde AR-GE mühendisi olarak başlayan Seda Arıca, ardından expat olarak gittiği Tayland’da SilverWay Ltd.’de, İhracat Sorumlusu olarak görev yaptı. Sonrasında Deva Holding/Eastpharma’da İş Geliştirme başta olmak üzere, Klinik Araştırmalar ve ARGE Proje Yönetimi gibi alanlarda üst düzey sorumluluklar üstlendi.
2017’de Sandoz GmbH Global’e geçen Arıca, Global İş Geliştirme ve Lisanslama Direktörü olarak Sandoz Genel Merkezi Münih /Almanya’da 4 yıl görev yaptıktan sonra Türkiye’ye dönerek yine Sandoz’da İş Geliştirme, Lisanslama, Portfolyo & Lansman, İş Mükemmeliyeti ve Strateji Başkanı olarak yaklaşık 3,5 yıl çalıştı. Arıca, Abdi İbrahim’deki bu yeni görevinde, şirketin kısa, orta ve uzun vadede portföy planlaması, dünya çapında Türkiye ve farklı ülkelerdeki yeni iş alanları ve iş birliği fırsatlarının değerlendirilmesi ile şirket stratejisinin belirlenmesi süreçlerini yönetecek.
İş dünyasında geçtiğimiz hafta gerçekleşen atamalara göz atmak için TIKLAYIN.