İş dünyasında haftanın atamaları
Accor Türkiye’de ticari disiplinler kadınlara emanet
Dünyanın önde gelen artırılmış misafirperverlik grubu Accor, Türkiye operasyonunda önemli bir adım atarak ticari departmanını kadın yöneticilere teslim etti. Accor, küresel çapta benimsediği değerler doğrultusunda, Türkiye ayağında da cinsiyet ve fırsat eşitliği konusunda kararlı bir şekilde ilerliyor.
Aysun Dolanbay, Accor Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Ticari Direktörü olarak atandı
Accor Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Ticari Direktörü olarak atanan Aysun Dolanbay, Accor bölgesel ekibine Swissôtel The Bosphorus İstanbul’daki Satış ve Pazarlama Direktörü olarak görev yaptığı ve Swissôtel’in Accor’a entegrasyonunu denetlediği pozisyondan katıldı.
Dört ülkede lüks ve premium oteller için farklı ticari liderlik kapsamlarını yöneten, 18 yıllık otelcilik sektöründeki deneyimi Türkiye ile Orta Doğu’da Ritz-Carlton, Hyatt ve Kempinski gibi otellerde satış ve pazarlama rollerini içeren Dolanbay, her tesisin başarılı bir ticari strateji uygulamasını sağlayarak tesis liderlik ekiplerine stratejik rehberlik sunmayı amaçlıyor.
Ayrıca rol, bölgedeki ticari yetenekleri geliştirmeyi, performans ile iş birliği kültürünü tesis ve bölgesel ekipler arasında güçlü bir yetenek havuzuyla sürdürmeyi, araçların ve girişimlerin otel ekipleri tarafından paylaşılmasını ve kullanılmasını sağlamayı, şampiyonlar yaratmayı, ticari iş incelemelerini ve iletişimini yönetmeyi hedefliyor. Dolanbay, bu hedef doğrultusunda otel ve bölgesel ekiplerle birlikte çalışarak yüksek etki sağlayan Satış, Pazarlama, Dağıtım ve Sadakat programlarını koordine etmeye, bölgesel faaliyetleri otellerin ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirmeye ve tüm Accor programlarının tesis düzeyinde tamamen benimsenmesini sağlamaya odaklanacak.
Tuğba Demirel Çakar, Accor Sahra Altı Afrika & Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Dijital Direktörü oldu
Accor Sahra Altı Afrika & Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Dijital Direktörü olarak atanan Tuğba Demirel Çakar’ın dijital dünyadaki yolculuğu, Accor’da Dijital Pazarlama Müdürü olarak başladı ve yedi yıl boyunca bu becerilerini geliştirdi.
Çakar, özellikle başarılı performans pazarlama planlarını geliştirmede, yeni ve mevcut oteller için doğrudan satışları artırmada kritik bir rol oynadı. Accor öncesinde Booking.com’da Oteller için Fiyat ve Müsaitlik Uzmanı ve Koordinatörü olarak görev yaptığı dönemlerde veri analizi, oran paritesi stratejilerini geliştirme ve yeni otel web sitelerinin koordinasyonunu sağlama gibi sorumlulukları bulunuyordu.
Çakar’ın konuk ilişkileri, satış ve koordinasyonun çeşitli yönlerini kapsayan otelcilik sektöründeki yolculuğu ise Grand Hyatt Istanbul ve Park Hyatt Istanbul-Macka Palas, Four Seasons Hotels and Resorts, Mövenpick Hotels & Resorts ve kariyerinin başındaki Front Office Clerk olarak çeşitli rolleri içeriyordu. Kariyeri boyunca edindiği deneyimler sayesinde online seyahat endüstrisinin incelikleri konusunda sağlam bir temel edinen Çakar, inovasyona olan tutkusu, stratejik bakış açısı ve somut iş sonuçlarını yönlendirme taahhüdü ile dikkat çekiyor. Dijital peyzajın karmaşıklıklarını yönetme yeteneği, çapraz fonksiyonel ekiplerle iş birliği yapma kabiliyeti, alanında dinamik ve etkileyici bir lider olarak Çakar’ı öne çıkarıyor.
Cansu Gürcan Ülgez, Accor Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Gelirler Yönetimi Direktörü olarak atandı
Accor Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Gelirler Yönetimi Direktörü olarak atanan Cansu Gürcan Ülgez, konaklama gelir yönetimi alanında Accor, Wyndham ve Hyatt markalarında 10 yılı aşkın deneyime sahip. Ülgez, yeni görevinde ise Accor’un Türkiye’deki otellerinin gelir performansının artırılmasından sorumlu olacak. Bu doğrultuda Ülgez’in odak noktası; gelir yönetimi yeteneklerini geliştirmek, gelir yönetimi liderlerini ve en iyi uygulamaları desteklemek, süreçleri iyileştirerek Accor’un Türkiye’deki gelir yöntemi kültürünü geliştirmek olacak.
Simge Güzel Öğüt, Accor Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Pazarlama & İletişim Direktörü olarak atandı
Accor Türkiye Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomik Markalar Pazarlama & İletişim Direktörü Simge Güzel Öğüt ise turizm ve otelcilik alanındaki 26 yılı aşkın sektör deneyimiyle dikkat çekiyor.
Yolculuğuna Kanada’daki Mount Saint Vincent Üniversitesi’nden mezun olarak başlayan, burada Turizm ve Otelcilik İşletmeciliği diplomasının yanı sıra Pazarlama alanında çift ana dal yapan Güzel; Türkiye’deki Ceylan Intercontinental, Holiday Inn, Crowne Plaza ve Milli Saraylar gibi ünlü kuruluşlardan Kanada’daki Fairmont Hotels & Resorts’a kadar çok çeşitli coğrafyalarda görev aldı. Türkiye’ye döndükten sonra Accor’da 17 yılını satış, kalite ve sadakat departmanı gibi çeşitli departmanlarda çalışarak çok yönlü uzmanlığını sergileyen Güzel, şu anda Accor Türkiye’de Pazarlama ve İletişim Direktörü olarak, stratejik girişimlere öncülük ediyor. Ayrıca hedef kitlede yankı uyandıracak ilgi çekici aksiyonlar hazırlarken, aynı zamanda kapsamlı pazarlama ve iletişim direktiflerini de denetliyor.
MPR’ye yeni Medya Direktörü
İletişim sektöründe 30 yıllık deneyimiyle sektörün öncülerinden olan MPR İletişim Danışmanlığı, kadrosunu güçlendirmeye devam ediyor. MPR son olarak deneyimli gazeteci Ali Burak Ersemiz’i transfer etti. 1 Mart 2024 itibarıyla Medya Direktörü olarak göreve başlayan Ersemiz, MPR bünyesinde gıda, gayrimenkul, teknoloji, sigorta, otomotiv gibi farklı sektörlerde faaliyet gösteren önemli markaların medya ilişkilerini yürütecek.
1986 yılında Bulvar ve Tercüman gazetelerinde gece muhabiri olarak mesleğe adım atan Ersemiz, Hürriyet, Kanal D, TGRT, ATV Haber, Show TV ve Habertürk gazetesinde muhabir, istihbarat şefi ve haber müdürlüğü görevlerinde bulundu. Ayrıca Siyaset Meydanı programının editörlüğünü yaptı. 2016-2017 yılları arasında Kazakistan devlet televizyonunda “Söz Sende” isimli programın yapım editörlüğü görevini üstlenen Ersemiz, Türkiye’ye döndükten sonra TGRT, TV100 ve Sözcü TV’de haber editörü, istihbarat şefi ve haber müdürü olarak çalıştı.
38 yıllık meslek hayatında başta Orta Doğu ve Balkanlar olmak üzere birçok ülkede savaş ve çatışmaları yerinde izleyen Ersemiz, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Nezih Demirkent, Metin Göktepe ve Azerbaycan Ulusal Ödülleri başta olmak üzere birçok ödüle layık görüldü.
Saruhan Holding’te üst düzey atama
Daha önce birçok firmada üst düzey yönetici olarak görev yapan Hamza Bayındır, Saruhan Holding’in İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne getirildi.
Fakir Hausgeräte, Nilco, Kaave, Saruhan Kimya, Tekno Mağazacılık, Range, S Filo Kiralama Hizmetleri, Saruhan Gayrimenkul Yatırım ile Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği DeLonghi ve Braun gibi dünya markalarını bünyesinde bulunduran Saruhan Holding’te üst düzey bir atama gerçekleşti. Ülker, Çalık Holding ve Türk Telekom gibi kurumların insan kaynakları yönetiminden sorumlu olan Hamza Bayındır, Saruhan Holding İnsan Kaynakları Direktörü oldu.
1 Mart itibariyle Saruhan Holding ailesine katılan Bayındır, insan kaynakları yönetiminin tüm fonksiyonlarını kurma, yönetme ve geliştirmeden sorumlu olacak.
Ferhat Yükseltürk ICRYPEX Yönetim Kurulu Danışmanı oldu
ICRYPEX, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Odeabank Ekonomik Araştırma ve Strateji Birimi gibi yerlerde uzun yıllardır danışma görevlerinde bulunan Ferhat Yükseltürk’ü şirketin Yönetim Kurulu’na Danışman olarak atadığını duyurdu.
İş hayatına Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası – Bankacılık ve Finansal Kurumlar Müdürlüğü’nde başlayan Yükseltürk, 10 yıllık devlet deneyiminin ardından 2013 yılında Odeabank Ekonomik Araştırma ve Strateji Birimi’ne katılarak bilanço ve piyasa stratejileri, rekabet analizleri, makro ekonomi analizleri ve proje değerlendirme gibi alanlarda uzmanlaştı.
2016 yılında Danışmanlık sektörüne geçen Yükseltürk, 2018 yılından bu yana Econs Consulting’te kurucu Ortak olarak görev aldı. Danışmanlık kariyeri boyunca 800 milyon USD’nin üzerinde kurumsal finansman işlemlerinde Danışmanlık yapan Yükseltürk, aynı zamanda 100 milyon USD’lik şirket satın alma ve birleşme süreçlerinde görev aldı.
Yirmi yıldan uzun bir süredir finansal piyasalarda kritik pozisyonlarda yönetici olarak yer alan Yükseltürk, ICRYPEX’in global büyüme hedeflerine Yönetim Kurulu Danışmanı olarak destek olacak.
Nissan Türkiye Genel Müdürü Charbel Abi Ghanem’e bir yeni görev daha
1 Nisan 2022 tarihinden bu yana Nissan Türkiye’den sorumlu Genel Müdür olarak görev yapan Charbel Abi Ghanem, 1 Nisan 2024 tarihi itibariyle Nissan Türkiye Genel Müdürü sorumluluğuna ek olarak, Avrupa Bağımsız Pazarlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak atandı.
“Avrupa Bağımsız Pazarlardan Sorumlu Başkan Yardımcılığı ve Türkiye Genel Müdürlüğü” görevlerini birlikte yürütecek olan Abi Ghanem, Avrupa Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Bölüm Başkan Yardımcısı Mayra González Velasco’ya bağlı olarak çalışacak ve ailesiyle birlikte İstanbul’da ikamet etmeye devam edecek.
KAREL’de bayrak değişimi
KAREL’in üç kurucu ortağından biri ve Doğan Holding ortaklığının başladığı günden itibaren bu geçiş sürecinde Genel Müdürlük görev ve sorumluluğunu da üstlenen Yaman Tunaoğlu, şirketin kurumsal dönüşümünü tamamlama hedefiyle, 18 Mart itibarıyla genel müdürlük bayrağını Bora Tuncer’e devrediyor. Kariyerinde bağımsız denetim, finans, ticari ve satış operasyonları ile bölgesel liderlik (CEO) gibi çeşitli alanlarda görev alan Bora Tuncer, elde ettiği uluslararası deneyimiyle KAREL’i bir dünya markası yapma yolunda yeni bir döneme liderlik edecek.
Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu olan Tuncer, 2015 yılında Sabancı Üniversitesi’nde Executive MBA programını tamamladı. Yaşam boyu öğrenmeye olan inancıyla şu anda Yeditepe Üniversitesi’nde İşletme Doktora programı kapsamında akademik eğitimini sürdürüyor. 1994-2003 yılları arasında Deloitte Türkiye Ofisinde üstlendiği görevlerin ardından, 2003 yılında Schneider Electric’e katıldı. Türkiye Genel Müdürlüğü, Türkiye, Orta Asya, Pakistan ve Kazakistan Bölge Başkanlığı gibi görevlerin ardından en son Schneider Electric Uluslararası Operasyonlardan Sorumlu Dijital Dönüşüm Kıdemli Başkan Yardımcılığı görevinde Pasifik, Hindistan, Orta Doğu, Afrika ve Güney Amerika’da yaklaşık 95 ülkeyi kapsayan bölgenin transformasyonundan sorumlu olarak çalıştı
Emre Tongo, Coface Türkiye’nin yeni ülke müdürü oldu
Çeyrek asrı aşkın kariyeri boyunca finans sektöründe leasing, faktoring, sigorta, filo yönetimi ve bankacılık gibi farklı alanlarda çok uluslu şirketlerde üst düzey liderlik pozisyonlarında bulunan Emre Tongo, dünyada 100 ülkede 50.000 müşteriye hizmet veren, 1999 yılında Türkiye’yi ticari alacak sigortası ile tanıştıran ve ilk günden itibaren pazar liderliğini elinde tutan Coface Türkiye’nin yeni ülke müdürü oldu.
Marmara Üniversitesi İşletme bölümünde lisans eğitimini tamamladıktan sonra 1992 yılında iş hayatına atılan Emre Tongo, Coface Türkiye Ülke Müdürlüğü öncesinde Alternatif Lease genel müdürü olarak görev aldı. 2018-2019 yılları arasında, Emre Tongo, Coface Türkiye’de Kredi Tahsis ve Risk Analizi Genel Müdür Yardımcısı olarak görev almıştır.
Konyalı Saat’in Pazarlama ve Kurumsal İletişiminde atama
70 yıla yakın tecrübesi, sektöre kazandırdığı değerli saat ustaları, portföyünde bulundurduğu Dünya markaları ve geniş koleksiyonlarının yanı sıra 40’dan fazla mağazası 17 ildeki faaliyetleri ile Türkiye’de Saat mağazacılığının öncüsü Konyalı Saat’te Pazarlama & Kurumsal İletişim müdürlüğü görevine, uzun yıllardır global ve lokal markalarda pazarlama ve marka iletişim pozisyonlarında önemli çalışmalara imza atan Savaş Ceneviz getirildi.
Mersin Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Galatasaray Üniversitelerinde Pazarlama ve iletişim odaklı eğitimlerini tamamlayan ve son olarak Marmara Üniversitesi’nde Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında Yüksek Lisans’a sahip olan Ceneviz, Profesyonel meslek hayatına Petrol Ofisi’nde başladı. Sonrasında Yaşar Holding Gıda Grubu – Yaşar Birleşik Pazarlama’da (Pınar) Ticari Pazarlama departmanında, Mitsubishi Electric Türkiye’de Pazarlama, Reklam ve Halkla ilişkiler birimlerinde görev yaptı ve son olarak Hollanda merkezli SHV Holding Nutreco – Trouw Nutrition Türkiye’de Pazarlama departman müdürü görevini yürüttü.
Pazarlama, marka iletişimi, itibar yönetimi, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi, müşteri deneyimi yönetimi, ticari pazarlama, dijital pazarlama, sosyal medya, etkinlik yönetimi, sponsorluk çalışmaları, medya planlama ve satın alma gibi süreçleri yöneten Ceneviz; kampanya süreçleri, çağrı merkezi yönetimi, gizli müşteri yönetimi, personel eğitimleri, satış ve promosyon aktiviteleri, perakendecilik, BTL, ATL reklamcılık, fuar, seminer ve B2B etkinlik yönetimi gibi pek çok farklı alanda da mesleki tecrübe ve yetkinliklere sahip.
Conrad Istanbul Bosphorus’a yeni Executive Chef
Conrad Istanbul Bosphorus’un yeni Executive Chef’i; sektördeki 20 yılı aşkın tecrübesiyle birlikte yenilikçi yaklaşımlarıyla tanınan Selim Ay oldu.
1999 yılında çalışmaya başladığı aile restoranıyla birlikte yemek yapma tutkusunu keşfeden Selim Ay, Dokuz Eylül Üniversitesi Mutfak ve Konaklama Yönetimi eğitimiyle birlikte, Hilton Grubunda stajyer olarak otelcilik kariyerine başladı. Mesleğinin gelişim dönemlerinde fine dining restoranlarda çalışarak birçok rol üstlendi ve 2007 yılında Hilton İzmir’de Mutfak Bölüm Şefi olarak üç yıl görev aldı.
Hilton İstanbul Bomonti’de ön açılış ekibinde yer alan ve yardımcı şef olarak çalışan Selim Ay, buradan Conrad Dubai’ye Executive Sous Chef olarak transfer oldu ve üç yıl süreyle çalıştı. Görev aldığı süre boyunca gastronomi ve sunumlarla ilgili trendleri belirlemekten, mekanların menülerini hazırlamaya kadar birçok sorumluluk üstlendi.
2022 yılında Hilton Grubu’nun lüks otel markalarından biri olan Waldorf Astoria Dubai International Financial Centre’da Head Chef olarak göreve gelen Selim Ay, çalıştığı süre boyunca sektörde tanınan bir isim haline geldi. Sürdürülebilirlik konusundaki yenilikçi yaklaşımlarıyla birlikte, Hilton Grubu’nun globalde UNEP (Birleşmiş Milletler Çevre Programı) ve ticari gıda atıkları için akıllı mutfak teknolojileri geliştiren Winnow iş birliği ile başlattığı, üretkenliği ve sürdürülebilirliği destekleyen atık kontrol sistemini başarılı bir şekilde hayata geçirdi.
2022 yılında “Hotelier Middle East Chef Power List”te yer alan Selim Ay’ın yönetiminde bulunan Bull & Bear, iki yıl üst üste Gault & Millau tarafından tavsiye edilen restoranlar arasında yer aldı.
Dr. Yiğit Kılıç, AstraZeneca Türkiye Diyagnostik Lideri oldu
1 Haziran 2020 tarihinden bu yana AstraZeneca Türkiye’de görev yapan Dr. Yiğit Kılıç, 1 Mart 2024 tarihi itibarıyla Medikal Departman bünyesinde kurulan Diyagnostik Grubunun liderliğine atandı. Kılıç, bu görevinde AstraZeneca Türkiye diyagnostik stratejisini yönetirken sağlık ekosistemindeki tanı süreçlerini optimize edecek iş birlikleri ve projeler geliştirmekten, doğru tanı ve tedavi sürecinde hasta deneyiminin iyileştirilmesinden sorumlu olacak.
İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 2010 yılında mezun olan Dr. Yiğit Kılıç, çeşitli kamu sağlık kuruluşlarında aldığı görevlerinin ardından 2016 – 2020 tarihleri arasında MSD Türkiye’de onkoloji alanında farklı görevler üstlendi. 2020’de AstraZeneca Türkiye’ye Medikal Yönetici olarak katılan Kılıç, 2021’de onkoloji biriminde Kıdemli Medikal Yönetici görevini yürüttü. Dr. Yiğit Kılıç, 2022 – 2023 yılları arasında ise şirketin Plan 100 gelişim programı kapsamında Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Akciğer Kanseri Konseyi Lideri olarak görev yaptı.
İş dünyasında geçtiğimiz hafta gerçekleşen atamalara göz atmak için TIKLAYIN.