Halk “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirdi
Pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl dokuzuncu kez “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirdi… 19 Ocak 2023’te Hilton İstanbul Bomonti Hotel&Conference Center’da düzenlenen törenle 70’in üstünde kategoride öne çıkan markalar “Yılın İtibarlısı” olarak ödüllerine kavuştu. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirilen yarışmada 2022 yılında “itibarını en çok artıran markalar” halk oyuyla belirlenirken markaların bu başarıya ulaşmasına katkı sağlayan ajanslar da ödüllendirildi. Dokuz yıl içinde The ONE Awards’da beşinci defa “Yılın İtibarlısı” ödülünü almayı başaran Atasay, Kale Alarm ve Vodafone Türkiye ise bu yıl “The ONE Awards Büyük Ödülü”nün sahibi oldu.
Dokuz yıldır aralıksız olarak gerçekleştirilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri kuşkusuz artık pazarlama sektörünün de en önemli referans kaynaklarından biri konumunda. Başarıyı kolektif bir çalışmanın ürünü olarak gören ve tüm paydaşları onurlandırmayı hedefleyen The ONE Awards pek çok yönüyle de özgün bir değerlendirme mekanizmasına sahip.
Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan Akademetre Research and Strategic Planning’in gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla hazırlanan “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde sonuçlar belli oldu. Türkiye temsili 12 ilde toplam bin 200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 70’in üzerinde kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarıya ortak olan paydaşları, 19 Ocak 2023’te Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu.
Markaları paydaşlarıyla ödüllendiren The ONE Awards’da bu yıl “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kategorisi”nde The ONE Awards Özel Ödülü’nün sahibi “Engelsiz Kahramanlar” projesiyle Shell Türkiye oldu.
İş dünyasından üst düzey bir katılımla gerçekleştirilen gecede yıl içinde hizmet verdikleri markalara sağladıkları katkıyla öne çıkan ajanslar da ödüllerine kavuştu. The ONE Awards 2022’de “Yılın İtibar Kazandıran Reklam Ajansı” TBWA\Istanbul, “Yılın İtibar Kazandıran PR Ajansı” desiBel Ajans olurken “Yılın İtibar Kazandıran Medya Ajansı” Dentsu oldu. Dokuzuncusu gerçekleştirilen The ONE Awards’da 5. defa “Yılın İtibarlısı” ödülünü almayı başaran Atasay, Kale Alarm ve Vodafone Türkiye bu yıl “The ONE Awards Büyük Ödülü”nün de sahibi oldu.
The ONE Awards’da bu yıl ilk defa verilen “Yılın İtibar Kazandıran Network’ü” ödülünün sahibi, bünyesinde barındırdığı Mediacom, Mindshare, mSix&Partners ve Wavemaker Türkiye’nin sektörel kategorilerinde öne çıkan toplam 13 markaya değer katmasıyla GroupM Türkiye oldu.
Mavi ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle “Yılın İtibarlı Erkek Marka Yüzü” Kıvanç Tatlıtuğ olurken DeFacto ile başarılı çalışmalara imza atan Alina Boz “Yılın İtibarlı Kadın Marka Yüzü” olarak ödüllendirildi…
İlki 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde zaman içinde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletildi.
Jürisi halk olan ve her sene zamanın ruhunu yansıtan logolarıyla öne çıkan The ONE Awards’un bu seneki teması ise “Zorlukları aşma becerisi” oldu. Dokuzuncu yılında da Gliese İstanbul imzası taşıyan The ONE Awards’un görsel konsepti, Black Studio tarafından tasarlanan arttırılmış gerçeklik teknolojisiyle kelimenin tam anlamıyla farklı bir boyut kazandı.
The ONE Awards 2023’ün kazananları
• Akaryakıt: Petrol Ofisi
•Aksesuar/Mücevherat: Atasay
• Aplikasyon: Getir
• Araç Kiralama: Avis
• Atıştırmalık: ETİ
• Ayakkabı ve Çanta: Derimod
• Bankacılık: QNB Finansbank
• Bebek Bakım: Prima
• Beyaz Eşya: Miele
• Bilgisayar: Lenovo
• Binek Otomotiv: Citroën Türkiye
• Bireysel Emeklilik ve Hayat Sigortaları: Türkiye Hayat Emeklilik
• Çay: Deren
• Çocuk Giyim: DeFacto Kids
• Dijital Platform/Dijital Yayın Platformu: Exxen
• Discount Zincir Market: BİM
• E-Ticaret Sitesi: Trendyol
• Enerji: EnerjiSA
• Erkek Giyim: Altınyıldız Classics
• Ev Bakım: Marc
• Ev Tekstili: Özdilek
• Gayrimenkul: Dap Yapı
• Gazlı İçecek: Coca Cola
• Gazsız İçecek: Erikli
• Gıda: Sütaş
• Gıda Takviye Ürünleri: Ocean
• Günlük Giyim: H&M
• Güvenlik Sistemleri: Kale Alarm
• Havalimanı: İstanbul Havalimanı
• Havayolları: Türk Hava Yolları
• Hipermarket/Süpermarket: Migros
• Holding / Şirketler Grubu: Borusan Holding
• Isıtma: E.C.A.
• İlaç: Abdi İbrahim
• İletişim: Vodafone Türkiye
• İnternet Servis Sağlayıcı: D-Smart
• Kadın Giyim: İpekyol
• Kağıt Ürünleri: Familia
• Kafe: Espressolab
• Kahve: Kurukahveci Mehmet Efendi
• Karayolu Taşımacılığı: Kamil Koç
• Kargo: Aras Kargo
• Katılım Bankacılığı: Vakıf Katılım
• Kişisel Bakım: İpana
• Kozmetik: Lancôme
• Kişisel Bakım / Kozmetik Mağazası: Watsons
• Kredi Kartı: Fix Kart
• Kuruyemiş: Peyman
• Küçük Ev Aletleri: Arzum
• Lojistik: Borusan Lojistik
• Mobilya: Enza Home
• Motosiklet: Kawasaki
• Online Bankacılık: Yapı Kredi
• Otomotiv Lastiği: Pirelli
• Oyuncak: Fisher Price
• Özel Sağlık Kurumları: Amerikan Hastanesi
• Özel Temel Eğitim Kurumları: Doğa Koleji
• Restoran: Köfteci Yusuf
• Sadakat Programı: Opet Kart
• Self Servis / Fast Food: KFC Türkiye
• Sigorta: Anadolu Sigorta
• Soğutma: Gree
• Süt ve Süt Ürünleri: Dost
• Teknoloji Üreticisi: Samsung Türkiye
• Televizyon: LG
• Teknoloji Perakendeciliği: MediaMarkt Türkiye
• Ticari Otomotiv: Anadolu Isuzu
• Turizm ve Seyahat: Tatilsepeti
• Vakıf Üniversiteleri: Koç Üniversitesi
• Zincir Otel: Radisson Blu
• Züccaciye: Karaca
• Erkek Marka Yüzü: Kıvanç Tatlıtuğ
• Kadın Marka Yüzü: Alina Boz
• Yılın İtibar Kazandıran PR Ajansı: desiBel Ajans
• Yılın İtibar Kazandıran Medya Planlama Ajansı: Dentsu
• Yılın İtibar Kazandıran Kreatif Ajansı: TBWA\Istanbul
• Yılın İtibar Kazandıran Network’ü: GroupM Türkiye
• Yılın İtibarlı Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi: Shell Türkiye