2023’te Türkiye’de halka arzlardan ne kadar hasılat toplandı? | Son 24 saatin gündemi
Son dönemde sosyal medyadan günlük sohbete dek en popüler konulardan birisi de “halka arz” ve satın alınan hisseler. Öyle ki Türkiye’de borsa işlemi yapanların sayısı yaklaşık 5 Milyona ulaştı… Geride kalan Resmi Gazete’de yayımlanan Orta Vadeli Program (OVP), 2023’ün ilk yedi ayındaki halka arz bilgilerini de paylaştı. Programda, yılın ilk yedi ayında 24 adet halka arz gerçekleştiği ve bu halka arzlardan toplamda 32,7 milyar TL hasılat elde edildiği belirtildi.
OVP’de ayrıca, halka arzların artırılması için gerekli hamlelerin yapılacağı da ifade edildi. Konuya ilişkin şu ifadeler kullanıldı: “Sermaye piyasalarının sunduğu imkânlardan şirketlerin yaşam döngülerinin her aşamasında daha fazla yararlanması temin edilecek ve halka arzların artırılması için gerekli adımlar atılacaktır.”
Halka arzların artırılması, şirketlerin büyüme ve finansman ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı oluyor. Ayrıca, sermaye piyasalarının gelişmesine ve yatırımcıların daha fazla fırsata erişmesine de katkı sağlıyor. OVP’de yer alan açıklamalar, halka arzların önümüzdeki dönemde de artmaya devam edeceğini gösteriyor.
PlayStation Plus aboneliklerine rekor zam…
Geçtiğimiz haftalarda Sony’nin PlayStation abonelik modellerine yapacağı zammın ayak sesleri duyulmuştu. Son dönemlerde oyunlara gelen zamlarla keyfi kaçmış olan oyunseverler için PlayStation Plus’a gelen zamlarla birlikte son kale de yıkılmış oldu. Zira Sony hem aylık hem de yıllık aboneliklere yüzde 500’e yakın zam yaptı.
Şirket, küresel çapta yaptığının aksine Türkiye’de hem aylık hem 3 aylık hem de yıllık fiyatlara zam uyguladı.
Zamlardan önce PlayStation Plus’ın en küçük kapsamlı abonelik modeli olan Essential’ın aylık abonelik fiyatı 40 TL yıllık ücreti ise 240 TL iken, zamların ardından aylık paket 175 TL, yıllık paket ise bin 400 TL oldu. Deluxe paketinin yıllık aboneliği ise 460 TL’den 2 bin 740 TL’ye yükseldi…
PlayStation Plus’ın zam gelmeden önceki abonelik fiyatları şu şekildeydi:
Paket | Aylık | 3 Aylık | Yıllık |
---|---|---|---|
Essential | 40,00 TL | 100,00 TL | 240,00 TL |
Extra | 60,00 TL | 165,00 TL | 400,00 TL |
Deluxe | 70,00 TL | 190,00 TL | 460,00 TL |
İşte güncel abonelik fiyatları
Paket | Aylık | 3 Aylık | Yıllık |
---|---|---|---|
Essential | 175,00 TL | 440,00 TL | 1400,00 TL |
Extra | 260,00 TL | 720,00 TL | 2,340,00 TL |
Deluxe | 305,00 TL | 830,00 TL | 2,740,00 TL |
Spotify’dan tepki çeken karar!
Spotify’ın 2021 yılından beri kullanıcılarına sunduğu şarkı sözleri özelliği oldukça seviliyor. Ancak son birkaç gündür platformu ücretsiz olarak kullanan kullanıcılar sevdikleri bu özelliğe erişemiyor.
Konuyla ilgili yapılan paylaşımların ardından oluşan genel kanı artık sadece ücretli abonelerin özelliğe erişebileceği şeklinde oluştu. Ancak durum böyle değilmiş.
Zira şirketin küresel iletişim eşbaşkanı CJ Stanley “Spotify’da rutin olarak bir dizi test gerçekleştiriyoruz; bu testlerden bazıları daha geniş kullanıcı deneyiminin önünü açıyor. Diğerleri ise yalnızca önemli bir öğrenme işlevi görüyor. Şu anda paylaşacak başka haberimiz yok” açıklamasında bulundu.
Fakat kullanıcılar hala bu testin boşuna yapılmamış olabileceğinden şüpheleniyor… Spotify’ın test sonucunda nasıl bir karar vereceğini takip ediyor olacağız…
Halkımız “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”ı belirliyor
Cumhuriyeti değerli kılan, sahip olduğu değerlerdir… Değerler bireyi odağına alır ve toplumsal hayatın her alanında güçlü kılar. Marketing Türkiye, cumhuriyetin 100. yılını iş dünyasının tüm kurum ve kuruluşlarıyla birlikte kutlamayı amaçlayarak “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar” araştırmasını başlattı. Bu kapsamlı araştırma 100. yaşına ulaşan cumhuriyetimizin kuruluş değerlerinin günümüz Türkiye’sinde bulduğu karşılığın tespit edilmesi ve kavramların geçmişten bugüne hizalanması için tasarlandı. Çalışma cumhuriyet değerleriyle toplum için fayda üreten markaları da gözler önüne serecek. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Devasa ruj fırçası asfaltı kırmızıya boyadı
L’Oréal Paris, yeni Infallible Matte Resistance likit rujuna dikkat çekmek için dev bir ruj animasyonu yaratarak asfaltı kırmızıya boyadı. Kırmızı bir arabaya çapraz şekilde yaslanan devasa ruj fırçası araç hareket ettikçe asfaltı kırmızıya boyamaya devam etti.
Kampanyada CGI teknolojisi kullanıldı ancak gerçek olsaydı, kırmızı ruj izi muhtemelen tüm gün asfaltta kalırdı. Zira likit ruj, 16 saate kadar dayanıklılık vaat ediyor.
Markanın “Infaillible Matte Resistance likit rujumuzla emniyet kemerinizi bağlayın ve cesur bir giriş yapmaya hazır olun! Karşı konulmaz renkle dudak oyununuzu yepyeni bir seviyeye çıkarın” mesajıyla Instagram’da paylaştığı kampanya oldukça dikkat çekti.