Hangi şirket sosyal medyada daha başarılı?
Socialbakers, şirketlerin Facebook ve Twitter üzerinden ne kadar hızlı geri dönüş yaptığını, müşteri hizmetlerinde ne denli başarılı olduğunu belirleyen bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmada, Twitter’ın marka ve tüketicinin bir araya gelmesinde en önemli platform olduğu ortaya çıktı. Buna göre, müşteri hizmetleri taleplerinin yüzde 59′unun Twitter üzerinden gerçekleştirildiği, Facebook’ta ise bu oranın yüzde 49 olduğu belirlendi. Markaların, 2013′ün üçüncü çeyreğine göre Facebook ve Twitter’da sorunlara yüzde 12 daha hızlı çözüm sağladığının ortaya çıktığı araştırmada diğer bulgular şöyle:
– Havayolu taşımacılığı Facebook ve Twitter üzerinde en iyi sonuçları elde etti. Havayolları tüketiciyle Facebook’ta yüzde 76, Twitter’da da yüzde 56 oranında yanıt verdi.
– Telekomünikasyon sektöründe Facebook üzerinden 426.451, Twitter üzerinden ise 523.825 talep, şikayet ve istek geldi.
– En sosyal markalar, Facebook’ta KLM, Twitter’da İsviçreli Telekomsel oldu.
– E-ticaret geleneksel alışverişten daha hızlı yanıt veriyor. E-ticaret siteleri tüketiciye ortalama 19 saat 10 dakika 9 saniyede dönerken, bu rakam geleneksel alışveriş markalarında 22 saat 50 dakika 17 saniyeye kadar çıkabiliyor.
– Türkiye’den Turkcell, Trendyol ve Samsung Türkiye ilk üç sırayı aldı.