Haziran ayının en kreatif global iletişim kampanyaları
Kafa darbesini acil servise ileten kask
Thai Health Promotion Foundation, BBDO Bangkok iş birliğiyle özgün bir çalışmaya daha imza attı. Kampanyada kaza geçirip bilincini kaybeden motosiklet sürücüleri için yardım çağıran Helpmet ismini taşıyan akıllı kask tanıtılıyor. Ciddi kafa darbelerini tespit edebilen bir şok sensörü içeren cihazda GSM Cellular teknolojisi kullanılıyor. Sürücü sert bir kafa darbesi aldığında, cihaz Tayland Ulusal Acil Merkezi’ne sürücü hakkında önceden kayıtlı bulunan kan grubu, bulunduğu noktanın GPS’i ve sağlık geçmişi gibi gerekli bilgileri otomatik olarak SMS atıyor.
Nike’dan yıldızlar geçidi
Nike 2016 kampanyası “The Switch” için dünya futbol devlerini bir araya getirdi. Kampanya için Wieden + Kennedy ile anlaşan Nike’ın yeni filminde Cristiano Ronaldo’dan Raheem Sterling’e, Joe Hart’tan Harry Kane’e, Chris Smalling’den John Stones’a, Ross Barkley’den, Megan Rapinoe’ya, Andre Gomes’den, Jose Fonte’ye, Cedric Soares’den, Vieierinha’ya kadar yok yok! Ayrıca, Beşiktaş’ta forma giyen Ricardo Quaresma da kampanyada yer alıyor. Görüntü yönetmenliğini “Black Swan” ve “Iron Man” filmleriyle tanınan Matthew Libatique’in yaptığı reklam filminin yönetmeni ise Ringan Ledwidge.
Ty Burrell, Gain reklamlarında
Procter & Gamble, deterjan markası Gain’in hoş kokusunun vurgulandığı yeni reklam filmini yayınladı. Modern Family’nin babası Ty Burrell’ın arz-ı endam ettiği kampanyada reklamcılık klişeleriyle dalga geçiliyor. Burrell, fısıltılar eşliğinde kameraya “seksi yüz ifadeleri” takınırken, oyuncu bir anda “Burun delikleri adına!” diye bağırıp kendisinin beyaz takım elbiseli bir kopyasını koklamaya başlıyor!
McDonald’s Japonya’dan 18 karatlık kampanya
McDonald’s Japonya, kremalı peynirli ve meyveli körili yeni iki dip sosunu tanıtmak için masraftan kaçmadı ve 18 karatlık altın McNugget ödüllü bir yarışma başlattı! Beş parçalı McNugget paketinin içindeki 51 gram ağırlığında, yaklaşık bin 500 dolar değerinde olan altın McNugget’ı bulmak için yarışmacılar, Twitter ve Japonya’daki McDonald’s’larda bulunan ipuçlarını takip ediyorlar…
Bir garip ped reklamı
Ped markası Bodyform, “Blood” isimli dikkat çeken bir kampanyaya imza attı. Spor yaparken, dans ederken, bisiklete binerken vücutlarını kanatan kadınların gösterildiği filmde “Hiçbir kan bizi durdurmamalı” mesajı veriliyor. Kadınların regl dönemlerini de hayatlarının normal bir evresi olarak yaşamaları gerektiğini anlatan kampanya Abbott Mead Vickers BBDO tarafından hayata geçirildi.
Romanyalı kadınlardan kansere karşı “Cesur Kesim”
Her yıl altı kadından birine kanser teşhisi konulan Romanya’da kansere karşı dayanışma duygusunu artırmak için Kanser Vakfı Fundatia Renesterea, McCan Bucharest imzalı bir proje yayınladı. Gerçek saçtan yapılma perukların ülkedeki ortalama gelirden dört kat daha pahalı olması nedeniyle bu masrafı karşılayamayan hastalara “Fight Cancer” kampanyasıyla kadınlar arasındaki dayanışma ve farkındalığı artırmak amaçlandı. Romanya’daki kadınlar uzun saçlarından vazgeçerek hem kemoterapi nedeniyle saçlarını kaybeden kadınlara perukların ulaşmasını sağladı hem de “Brave Cut” ismi verilen bu kesimle yeni bir moda akımı başlattı.
Anne karnında futbol rekabeti
Venezuela’daki profesyonel futbol takımı ve akademisi Estudiantes De Caracas, Venezuelalı ailelerin çocuklarını futbola teşvik etmesi için, FCB RG2’in hazırladığı ilgi çekici bir kampanya yarattı. 10 tane yedi aylık hamile kadının karnına sanal gerçeklik çipleri yerleştirildi ve bu çipler sanal bir futbol maçına entegre edildi. Ekrana yansıyan bir monitörde futbolcu olarak gözüken bebeklerin her bir tekmesi topu hareket ettirdi ve kıyasıya bir futbol maçı başladı.
Küçük CEO, Lego için ekran karşısında
VML tarafından Lego için hazırlanan “Built for Kids” isimli kampanya otel ve tatil merkezlerindeki asıl karar sahibinin çocuklar olduğunu anlatıyor. Reklam filminde yedi yaşındaki CEO Tommy Parker, Legoland otelini turluyor ve Lego yığınlarındaki renk oranını değerlendiriyor. Başarının sırrını meyve suyu ve çalışkanlık olarak değerlendiren küçük CEO, sempatikliğiyle beğeni topluyor.
Başarının sırrı spordan geçiyor
Medikal turizm şirketi Longevita, ünlü ve başarılı insanların nasıl zinde kaldıklarını gösteren “How The Successful Stay Fit” adında bir infografik yayınladı. Mark Zuckerberg, Elon Musk, Richard Branson ve Barack Obama gibi isimlerin zinde kalmak için genelde spor yaptığını gösteren infografide bilgiler ilk ağızdan paylaşılıyor.
IKEA’dan minimal izler
Yarattıkları kampanyalarla pek çok ödüle layık görülen IKEA, bu sefer de Suudi Arabistan IKEA için Memac Ogilvy & Mather’ın hazırladığı reklamla dikkatleri üzerine çekti. Bruno Rodrigo de Miranda’nın illüstrasyonlarına imza attığı kampanya oldukça minimal ve sade izler taşıyor ve IKEA ürünlerinin hesaplılığına vurgu yapılıyor.
Nissan “Ulusal Donut Günü”nü kutladı
Nissan, Ulusal Donut Günü’nü yayınladığı eğlenceli bir filmle kutladı. Reklamda Nissan 370Z modeli, bir stüdyoda patinaj yapıp ileri geri giderek yerdeki renkli pasta malzemeleriyle donutları süslüyor. Ortaya çıkan renk cümbüşü ise görülmeye değer.