Haziran ayının en yaratıcı global reklam kampanyaları…
Apple’ın kıyamet senaryosu
Teknoloji devi Apple’ın geliştiriciler konferansı WWDC 2017 için MJZ reklam ajansıyla birlikte hazırladığı “Appocalypse” (Kıyamet) adlı reklam filmi, akıllı telefon uygulamaları olmadığında dünyada neler olacağını trajikomik bir dille anlatıyor. Film, Apple’ın ana sunucu odasında geçici bir masaya yerleşen bir çalışanın yanlışlıkla bir fişi sökmesiyle başlıyor ve dünya çılgına dönüyor. Estetik ameliyatla Face Swap (yüz değiştirme uygulaması) yapandan App Store’da gerçek şekerleri ezerek oyun yapmaya çalışanların olduğu tuhaf bir kıyamet senaryosu çiziliyor. “Uygulama yapmaya devam edin” denilen kampanyada Apple’a göre “dünyanın kaderi geliştiricilere bağlı.”
https://www.youtube.com/watch?v=FC0pT9xg1oI
Hareket eden renkler
Samsung, bir milyara yakın renk tonunu gösterebildiğini iddia ettiği yeni QLED televizyonlarını tanıtmak için reklam ajansı R/GA ile beraber “1 Milyar Renk” kampanyasını hazırladı. Reklam filmi gerçek hayatı bir resim tablosu gibi sunuyor ve fotoğraf karelerinde yalnızca renkler hareket ediyor. Bu kadar çok sayıda renk tonunu ayırt edecek teknoloji henüz olmadığından reklam filmi kurguda yeni renkler eklenerek hazırlanmış. Teknoloji şirketi, daha önce aynı ürün için “Find Your Color” (Renginizi Bulun) adında bir sosyal medya kampanyası da düzenlemişti.
https://www.youtube.com/watch?v=UWTFFl_D3Ag
Bir ürüne yedi milyon ambalaj!
Yiyecek-içecek markalarının ürün ambalajlarını müşterileri için kişiselleştirmeleri son zamanlarda sıklıkla karşılaşılan çıkan bir durum. Daha önce üzerinde müşterilerinin isimli olan ambalajlar yapan Nutella bu defa birbirinden tamamen farklı renklere sahip ürün etiketleriyle tüketicilerinin karşısına çıktı. Ogilvy Milan’la beraber yapılan “Nutella Unica” kampanyası, yedi milyon eşsiz ambalajlar dikkat çekiyor.
350 faktörlük güneş kremi olur mu?
Çevre örgütü Nature Conservancy, iklim değişikliğiyle mücadele konusunda duyarlılık sağlamak amacıyla “yarının ürünleri”nin satıldığı bir kampanyaya imza attı. Kurumun Brezilya şubesinin reklam ajansı Africa ile beraber hazırladığı internet sitesinde, 350 faktörlük güneş kremi, asit yağmurundan çekilmiş şişe suyu ve yüzde 3 gerçek meyveden üretilmiş elmalar satılıyor. Ön-sipariş bölümüne tıklandığında ise “bu ürüne henüz ihtiyacınız yok, ancak bu mesajı paylaşırsanız, yarını değiştirebiliriz” yazısı karşınıza çıkıyor. Kampanya filmi, Paris İklim Zirvesi’nşn gerçekleştiği hafta yayınlandı.
Yanlış siparişler restoranı!
Kuşkusuz yemek yerken en can sıkıcı durumlardan biri, siparişin yanlış gelmesi. Tokyo’da bir restoran, bu durumu “demans” hastalığına farkındalık yaratmak için kullandı. Tokyo’nun Toyosu bölgesinde yer alan restoran, bu hastalıktan mustarip yaşlı kadınları işe aldı. Müşterilerin siparişleri kasıtlı bir şekilde yanlış getiriliyor ve her seferinde farklı bir yemekle karşılaşıyorlar. Haziran ayının ilk haftası boyunca süren ve amacı hastalığa dair genel algıyı değiştirmek olan kampanya oldukça beğeni topladı. Eylül ayındaki Dünya Alzheimer Günü için benzer bir etkinlik de yapılması planlanıyor.
Yaşanmamış anlar en değerli olanlardır
Volvo, New Land ile beraber yaptığı “Moments” (Anlar) kampanyasında araba güvenliği konusunu duygusal bir tonla işliyor. Küçük bir kızın okulun ilk günü heyecanıyla başlayan reklam filmi, küçük kızın geleceğine dair görüntülerle devam ediyor. Filmin sonunda kadının arabasının önünde bir anda küçük bir kız beliriyor. Ancak korkulan olmuyor, Volvo XC60’ın güvenlik sistemi kızı fark ediyor ve acil durum frenini devreye giriyor. Reklam, “Bazen hiç yaşanmamış anlar, en değerli olanlardır” diyerek bitiyor.
Tatil yapmayan çalışanlar korku saçıyor
Choice Hotels, ajansı Gravia Media ile beraber hazırladığı reklam filmini gerçek verilere dayandırmış. Yapılan araştırmalara göre Avustralya ve Yeni Zelanda, gelişmiş ülkeler arasında en az yıllık izin kullanılan ülkeler arasında ve insanların yüzde 65’i iş stresinden etkilendiğini söylüyor. Bu gerçekten hareketle Choice Hotels Asia-Pac, iş yerinde stresin domino taşı etkisi yaratarak kötü sonuçlara yol açtığını esprili bir dille anlatıyor.
Sudan üç boyutlu insan yapıldı
Enerji içeceği Gatorade, yeni içeceği G Active için TBWA Chiat Day ile hazırladığı reklam filminde dünyada bir ilk olarak su damlalarından üç boyutlu insan yaptı. Hiçbir bilgisayar modellemesi kullanılmadan çekilen “Water Made Active” kampanyasında yukarıdan damlatılan G Active, koşan, zıplayan ve hatta kickbox yapan bir insan figürüne dönüşüyor.
Ikea’nın mavi torbası reklam yıldızı oldu
Ürünlerinin “işe yarar” olmasına özen gösteren Ikea, Acne ile beraber hazırladığı reklam filminde bu sefer en ünlü ürününü, klasik mavi plastik torbasını reklam yıldızı olarak kullandı. Kampanya, Ikea’nın mavi torbalarını reklam filminde markanın kalite ve işlevselliğin herkesin hakkı olduğuna dair misyonunun bir sembolü olarak kullanıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=Ls4n99pVi10
Yaratıcılar olmadan hayat siyah-beyaz
adidas’ın ajnası Iris ile beraber hazırladığı reklam filmi, yıldız futbolcuları, pop-art animasyonları ve bir boks maçı spikerini bir araya getiriyor. Lionel Messi, Paul Pogba ve Luis Suárez’in yer aldığı reklam kampanyasının amacı yaratıcıları ve yaratıcılığı övmek. Yıldızlar dışında diğer herkesin soluk göründüğü reklam, futbolun yaratıcılar olmadan “siyah-beyaz görüneceğini” ifade ediyor.
https://www.youtube.com/watch?v=dXmv1DfoXd8