“HBO Max” dijital yayın platformlarında “reklamsız dönemi” bitirebilir!
ABD merkezli dijital yayın platformu HBO Max yeni bir abonelik paketi üzerinde çalıştığını açıkladı. Ayda 14,99 dolar karşılığında hizmet veren içerik ağı, yakında daha makul bir teklifle kullanıcılarının karşısına çıkacağını duyurdu. HBO’nun bu kararı dijital yayın platformu için de kritik bir önem taşıyor. Zira bu yeni yaklaşımın izleyicide karşılık bulması durumunda şimdiye kadar reklam almayan platformların da konuyu gündemlerine alacağı öngörülüyor.
Son raporlara göre yaklaşık 20 milyon abone sayısına ulaştığı söylenen HBO Max’in 2025 yılına kadar 150 milyon kişiye ulaşmak gibi bir hayali var. Ancak bu hayali böylesine yüksek fiyatlarla gerçekleştirmeleri oldukça zor. Bunun farkına varan şirket, şimdi alternatif yolların peşinden gitmeye başladı.
60 yeni ülkede reklam destekli abonelik!
Şu anda yalnızca ABD ve kısıtlı bazı bölgelerde hizmet veren HBO Max yakında dünyaya açılacak. Bu yıl 60 yeni ülkeye açılmak isteyen platform, her ülke için özel fiyatlandırmalar belirleyecek. Aksi takdirde kendi alanında en pahalı yayın hizmeti olan servisin globalde başarı gösteremeyeceği açık gözüküyor.
Reklam destekli bir paket hazırlayacak platform, bu sayede çok daha uygun rakamlardan erişime uygun hale gelecek. Elbette ki reklamlı paketin birtakım dezavantajları da bulunacak. Bunlardan ilki bu kullanıcıların, Warner Bros filmlerinin HBO Max prömiyerlerine ilk gün erişemeyecek olmaları… Fakat içerikler yayına girdikten bir gün sonra düşük paketteki kullanıcılar tarafından da seyredilebilecek.
Başta Latin Amerika ve Avrupa pazarı olmak üzere çok sayıda bölgede erişime başlayacak platformun ilk olarak ülkede geleceği henüz duyurulmadı. Dolayısıyla Türkiye’nin bu listede olup olmadığı henüz bilinmiyor. Ancak iddialar, yayının yıl sonuna kadar ülkemizde faaliyete başlayacağını öngörmekte.