Heinz’dan “serpiştirilebilir” ketçap: Hagelchup
Amsterdam merkezli kreatif ajans GUT ve Heinz, ikonik Heinz ketçabını Hollanda’ya özgü bir ikram olan ketçap serpintilerine dönüştüren eğlenceli olduğu kadar yaratıcı bir kampanya hayata geçirdi.
Heinz Domates Ketçabı tüm dünyada çok seviliyor, ancak Hollanda’da önemli bir zorlukla karşı karşıya: Mayonez. Hollandalılar için mayonez, en ikonik ketçap markasını bile geride bırakabilecek bir sos.
“Heinz’ı nasıl daha Hollandalı hissettirebiliriz?” sorusundan yola çıkan GUT ve Heinz cevabını Hagelchup’da buldu.
GUT, 1869’dan bu yana ilk kez, Heinz Domates Ketçabı’nı yeniden tasarlayarak ve sevilen Hagelslag’dan (kek, çörek veya dondurma gibi tatlılara doku eklemek için kullanılan çok küçük şekerleme parçaları) esinlenerek Hagelchup’ı hazırladı. Hollanda’da oldukça sevile Hagelslag, yılda ortalama 14 milyon kilo kadar tüketiliyor ve günde 750 bin dilim ekmek Hagelslag ile kaplanıyor.
Reklam filmi, Heinz’ın ünlü “It has to be Heinz” sloganına Hollanda’ya özgü bir yorum katıyor: “Üzerine serpiştirseniz bile Heinz olmalı.”
Hollandalı tüketicilerin Hagelslag’a olan güçlü bağından yararlanan GUT, Heinz’ın en ünlü ürününe getirdiği yenilikçi yaklaşımı vurgulamakla kalmıyor, aynı zamanda hem akılda kalıcı hem de paylaşılabilir bir şekilde doğrudan yerel kültüre sesleniyor.
Kaynak: Ads of the World