H&M’in okula dönüş reklamı kız çocuklarını tasvir etme şekliyle tepki topladı | Son 24 saatin gündemi
Hızlı moda perakendecisi H&M, Avustralya’da okul üniforması reklamlarıyla çocukları cinselleştirdiği iddialarıyla karşı karşıya kaldı ve reklamı geri çekmek zorunda kaldı.
Söz konusu tepkilerin ardında reklamın sloganında “H&M’in okula dönüş modasıyla tüm bakışları üzerinize çekin” ifadesine yer verilmesi var.
X platformundaki kullanıcılar, reklam filminde yer alan kızların kameraya bakış tarzlarına da dikkat çektiler. İnsanlar, H&M’in küçük kızları okul üniformasıyla tasvir etme şeklini “ürkütücü” ve “rahatsız edici” olarak nitelendirdi.
Yazar ve konuşmacı Melinda Tankard Reist, X platformunda şöyle bir paylaşımda bulundu: “Bu sponsorlu Facebook reklamının amacı ne? Küçük kız öğrenciler genellikle ‘tüm bakışları üzerlerine çekmek’ istemezler. Neden küçük kızların görünümlerine, bedenlerine ve ‘tarzlarına’ dikkat çekilmesi fikrini teşvik etmek istiyorsunuz?”
H&M, reklamın kaldırıldığını açıkladı ve X üzerinden yayınladığı gönderide, “Verdiğimiz rahatsızlık için içtenlikle özür dileriz. Gelecekte kampanyaları nasıl sunduğumuzu gözden geçireceğiz” dedi.
H&M’in reklamı, Avustralya’da çocukların cinselleştirilmesine karşı toplumsal duyarlılığı açığa çıkardı. Şirketin özür dilemesine rağmen, reklamın çocuklar üzerindeki potansiyel olumsuz etkileri tartışılmaya devam ediyor.
PTT Genel Müdürü ülkedeki tüm toplu taşıma araçlarında geçerli olacak Türkiye Kart hakkında açıklamalarda bulundu!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Türkiye Kart uygulamasının, toplu ulaşım başta olmak üzere birçok hizmet için kullanılması hedefleniyor. PTT Genel Müdürü Hakan Gülten, Türkiye Kart’ın yaygınlaşmasıyla ilgili yaptığı açıklamada, Türkiye Kart’ın 2024 yılı sonunda Türkiye’nin yüzde 50’sinden fazlasını kapsayacağını ve sonraki yıl, yani 2025’te ise tüm ülkede yaygınlaşacağını söyledi.
Gülten, şu anda Türkiye Kart’ın Konya’da kullanıldığını, yakın zamanda Rize’yle anlaşma yapıldığını ve ilerleyen dönemlerde Kayseri’de de kullanılacağını belirtti. Ayrıca, Türkiye Kart’ın yaygınlaşmasıyla birlikte, vatandaşların tek kartla toplu taşıma, park, otoyol, tiyatro, sinema, müze gibi birçok hizmetten yararlanabileceğini ekledi.
15 milyon Trello kullanıcısının verileri hacker forumlarında
Siber suçluların Trello’ya doğrudan bir saldırı düzenlemediği, ancak web sitesinden veri kazıyarak oluşturdukları veri tabanını bir hacker forumunda satışa sundukları belirtiliyor. Veri ihlali sorgulama platformu Have I Been Pwned kullanıcılarını uyardığı e-postada, “2024 Ocak ayında Trello’dan kazınan ve popüler bir hacker forumunda satışa sunulan bir veri seti ortaya çıktı. 15 milyondan fazla e-posta adresi, isim ve kullanıcı adı içeren bu veriler, daha önceki veri ihlallerinde ele geçirilen e-posta adresleriyle açık bir kaynağı tarayarak elde edildi” açıklamasında bulundu.
Siber korsanların sunduğu verilerin “e-posta adresleri, kullanıcı adları, tam isimler ve diğer hesap bilgileri”ni içerdiği ve “kim isterse tek bir kopya satılacağı” şeklinde bir teklif sunulduğu belirtiliyor.
Konuyla ilgili Trello’dan gelen açıklama ise şöyleydi: “Kapsamlı bir soruşturma gerçekleştirdik ve veri ihlaline dair herhangi bir kanıt bulamadık. Tüm deliller, bir siber suçlunun daha önce ele geçirilen e-posta adresi listesini, halka açık Trello kullanıcı profilleriyle karşılaştırmaya çalıştığını gösteriyor.”
Trello şu an için yetkisiz erişim yaşanmadığını belirtse de kullanıcıların şifrelerini değiştirmeleri ve hesaplarını yakından takip etmeleri öneriliyor.
Kaynak: Forbes
C Level Club üyeleri “Kişiselleştirilmiş, tutarlı ve zengin deneyim” için bir araya geldi
Markaların müşterileri kampanyalarla ve segmentasyonla sayısallaştırmayıp kişisel deneyimler yaşatması gereken bir döneme giriyoruz. Tam da böylesi bir eşikte, Marketing Türkiye C Level Club üyeleri Inspark iş birliğiyle 19 Ocak’ta Hilton Bomonti’de “Kişiselleştirilmiş, tutarlı ve zengin deneyim”in kodlarını konuşmak için bir araya geldi…
Serdar Susuz’un etkili sunumunun ardından interaktif bir sohbet ortamına dönüşen buluşmada pazarlamanın önde gelen liderleri de deneyim tasarımı alanındaki birikimlerini paylaştı.
Online ve basılı medya günde kaç haber yayınlıyor?
Küresel medya sektörü dijitalleşmeye devam ederken, Türk basınının önde gelen oyuncuları da ağırlığını online kanallara veriyor. 1-7 Aralık 2023 tarihlerinde basılı ve dijital haberleri analiz eden Online PR Servisi B2Press, Türk basınının haber sayısı açısından en üretkenlerini ortaya koyuyor.