Hopi’de dijital devrim var…
Bir sadakat uygulaması olarak hayatımıza giren ve geçen 8 yılda 15.8 milyon kullanıcıya ulaşan Hopi, bir süre önce açıkladığı finansal teknolojiler alanındaki yatırımlarının ardından bu kez de perakendede “icat çıkarma” vizyonuyla baştan aşağı yenilendi. Bu yenilenmenin ilk ayağında pazarlama, reklam ve finans sektörlerindeki partnerler ile iyileşmesi gereken noktaların istişare edilmesi vardı. Ardından ilmek ilmek çözüm yolunu inşa etmek. Bu çözüm yolunda Hopi’nin partneri kah markalar kah tüketici oldu. Zira alışverişi demokratikleştirmek için Param iş birliğiyle kartsız müşterilere kredi açmak ve taksit yapmak da var bu çözümlerde, 15.8 milyon kullanıcıyı influencer olarak konumlandırmak da… Hopi CEO’su Yalın Özcan ve Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın ev sahipliğinde gerçekleşen basın toplantısıyla baştan aşağıya yenilendiğini duyuran Hopi’de neler olduğunu sizler için özetledik.
Hedef: Türkiye’nin unicorn’larından biri olmak
Hopi CEO’su Yalın Özcan markanın yeni dönemde sunmaya başlayacağı yenilikleri ve hedeflerini şöyle özetliyor;
- 2015 yılından bu yana teknolojimizi ve altyapımızı sürekli geliştirdik; her geçen gün daha da akıllandık. Bugün her 5 kişiden birinin cebindeyiz. Yatırımlarımızın neredeyse tamamını kullanıcılarımıza ve iş ortaklarımıza eşsiz bir deneyim sunmak üzere dijitalleşme ve ileri teknolojiye yapıyoruz. Varmak istediğimiz yer ise belli; Hopi’yi Türkiye’nin “unicorn’larından biri yapmak.”
- Bugün geldiğimiz noktada Türkiye’de ilk sayılabilecek özelliklerimiz ve ileri teknolojik kabiliyetlerimizle pazarlama, reklam ve finans teknolojileri alanlarındaki iddiamızı güçlendiriyoruz. Yeni Hopi sadece uygulama ara yüzü ile değil, baştan aşağıya tüm fonksiyonları ile yenilenirken, artık tüm alışveriş deneyimi yolculuğunun akıllı alışveriş arkadaşı olarak konumlanacak.
- 2024’e 18 milyon Hopili ile girmeyi planlıyoruz. Aktif müşteri sayısında ise başlangıç hedefimiz 7 milyonun üzerinde. Veri analizi ve hiper kişiselleştirme uygulamaları ile her bir Hopiliye özel, kolay ve avantajlarla dolu bir alışveriş deneyimi sunmayı amaçlıyoruz.
- Tüketiciler Hopi’de aradıkları ürünün en ekonomik seçeneğini bulmakla kalmıyor, harcadıkça da paracık kazanıyor. Üstelik Param iş ortaklığıyla kullanıcılara kartsız taksit limiti atayıp alışveriş kredisi kullandırıyoruz. Başta bankacılık sisteminde olmayan kesimleri hedeflerken, isteyen herkesin hizmete ulaşmasını sağlayacağız. Yani bu ortaklık, finansal hizmetlere ulaşımda fırsat eşitliği getirmesi adına da önemli bir adım oldu.
Kampanyalarımız bittiğinde “tükendi” demiyoruz
Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın’ın konuşmasında öne çıkan başlıklar ise şöyle;
- Hopi harcadıkça kazandırmakla yetinmiyor; farklı uygulamaları ile de kazandırmayı sürdürüyor. Örneğin bugün sayısı 15.8 milyon olan her bir kullanıcısını kendi dünyasının influencer’ı olmaya davet ediyor. Bu özelliği ile Hopi kullanıcıları influencer gibi paylaştıkça kazanıyor.
- B2C2B modeli olarak adlandırdığımız bu modelde, markalar da devasa pazarlama bütçelerine ihtiyaç duymadan doğru hedef kitleye ulaşacakları yeni bir mecraya kavuşuyor. Bu aynı zamanda inovatif pazarlama ve reklam teknolojileri alanında bir ilk.
- Markalar Hopi ile yeni kullanıcı kazanımı, daha fazla trafik, işlem ve gelir artışına ek olarak kampanyalarda daha yüksek etkileşim elde edecek. Böylece en demokratik, özgür, erişilebilir ve en ekonomik dünyayı sadece tüketicilere değil, markaların kullanımına da sunuyoruz.
- Farklı e- ticaret platformlarının aksine, kullanıcılarımızı alışveriş platformumuz ve tıkla kazan uygulamalarımız ile iş ortaklarımızın web sitesine yönlendiriyor, yine Türkiye’de ilk defa Hopipay kartları ile ödediklerinde anında paracık kazanmalarını sağlıyoruz.
- En önemlisi de kampanyalarımız bittiğinde ‘tükendi’ ibaresi yerine kullanıcılarımızı yine markanın web sitesine yönlendiriyoruz. Böylece iş ortaklarımızın web sitelerinde trafik artışı ve yeni müşteri kazanımı sağlıyoruz.
Edelman Trust Barometer açıkladı: Marka ve Tüketici İlişkisinde Önemli 10 Trend
Edelman Trust Barometer’ı değerli kılan geçmişin değil geleceğin okumasını yapıyor olması. Geçmişi hepimiz yaşadık, yeniden anlatılmasına ihtiyaç yok. Profesyoneller öğretilerini aldılar. An zamanlı söylemler tek karelik fotoğraflar gibidir, pazarlama gibi içgörü okumaya dair bir alanda tatmin edici olmaz. Oysaki bilinmez geleceğe doğru giderken iş dünyasının proaktif olması zaruret ve işte bu nedenle küresel ölçekte nabız tutan Edelman Güven Endeksi çok değerli.