İhracat şampiyonu Daikin hep bir adım önde
Değişen tüketici eğilimlerine paralel olarak ürün ve hizmet yelpazesini çeşitlendiren Daikin, iklimlendirme sektöründeki başarı grafiğini hızla artırıyor. İnovatif ürünler, çevreci cihazlar ve şık tasarımlarla sektörde fark yaratan şirket, ihracatta da her geçen yıl çıtayı yükseltiyor. 2022 mali yılını yaklaşık 620 milyon Euro ciroyla kapatan Daikin Türkiye, aynı dönemde 370 milyon Euro’ya yaklaşan ihracat geliri elde etti ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) açıkladığı 2022 yılı ilk 1000 ihracatçı firma sıralamasında sektör şampiyonu olarak başarılarına bir yenisini ekledi.
Pandemide iç ortamlarda daha fazla zaman geçirilmesi, iklim değişikliğinin etkisiyle yaz mevsiminin geç başlamasına rağmen kavurucu geçmesi, hava kirliliğine bağlı hastalıkların artış göstermesi… Son yıllarda hayatımıza giren bu etkenler tüketicilerin iklimlendirme sektörüne yönelik bakışını değiştirdi. Sektörün öncü markası Daikin, iklimlendirme sektörüne sunduğu lider teknolojilerle tüketicilerinin ihtiyaçlarını her dönem geniş ürün gamında sunduğu ürünleriyle karşılamaya devam ediyor.
Daikin’de sürdürülebilir büyüme
Temmuz 2011 yılında doğrudan yatırımcı olarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başlayan ve her yıl büyümesini katlayarak artıran Daikin, 2011 yılından bu yana Euro bazında yüzde 520 büyüme başarısı göstererek ülke ekonomisine ve istihdama önemli katkılarda bulundu.
Enerji krizi, Rusya-Ukrayna Savaşı ve asrın felaketi olarak nitelendirilen deprem afeti gibi önemli gündem maddelerine rağmen 2022 yılında hedeflerinin çok üzerinde bir büyüme elde eden şirket; ciroda 2021 yılına oranla, Euro bazında yaklaşık yüzde 34 büyümeyi başardı.
İhracatta 1 numara
Daikin Türkiye, 2021 yılında 261 milyon Euro’yu bulan ihracat cirosunu 2022 yılında yüzde 42 artırarak yaklaşık 370 milyon Euro’ya çıkardı. Bu başarısıyla Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı sıralamasında iklimlendirme sektöründe şampiyon olan şirket, genel sıralamada 70. sırada yer alarak bu yıl da yükselişini sürdürdü.
2023 yılı ihracat hedefini Euro bazında yüzde 15 büyüme üzerine kurgulayan Daikin, 2022 yılında duyurduğu yeni AR-GE merkezi binası yatırımıyla üretime verdiği önemi ve Türkiye’yi bölgenin üretim üssü yapma kararlılığı bir kez daha ortaya koydu.
Sektöre birçok öncü teknolojiyi sunan ve Avrupa Komisyonu’nun Avrupa’da enerji verimliliğini artırma ve karbon emisyonlarını azaltma hedefleri doğrultusunda hayata geçirdiği bir dizi aşamalı uygulamaların en sonuncusu olan LOT21 gibi regülasyonlara hızla uyum göstermiş bir şirket olan Daikin, başarısını ihracatta da gösteriyor. Daikin Türkiye, Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Ermenistan, Tacikistan, Gürcistan, Kuzey Irak, Moğolistan, KKTC gibi ülkelerin yanı sıra; Hendek fabrikasında ürettiği VRV dış üniteleriyle de Avrupa’ya kadar uzanan geniş çaplı bir ihracat rotası izliyor. Şirket, bu ihracat başarısını sürdürmeyi ve 2025 yılında 550 milyon Euro ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyor.
Referans projelerde Daikin imzası
İklimlendirme sektörünün öncü markası Daikin’in 2022 yılında imza attığı başarılarından biri de iş birliği projeleri oldu. Özbekistan’ın tarihi Semerkant şehrinde inşa edilen ve sadece bu ülkenin değil Orta Asya’nın modern cazibe merkezi olacak biçimde tasarlanan çok işlevli bir turizm kompleksi olan Silk Road Samarkand ve özel kapak sistemine bağlı dünyanın ilk yer altı kruvaziyer terminaline sahip Galataport İstanbul, Daikin’in iklimlendirme çözüm ortağı olduğu projelerden sadece birkaçı.
Enerji verimliliği yüksek, kullanım kolaylığı sunan çözümleriyle referans projelerde imzası bulunan Daikin; Türkiye’nin yanı sıra Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’nın da AR-GE, üretim ve lojistik üssü olarak konumlanıyor; CIS ülkelerinden kendisine bağlı Gürcistan, Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan ve Ermenistan pazarlarının da sorumluluğunu üstlenen şirket, kendisine bağlı bu ülkelerde de özellikle proje satış tarafında da ağırlığa sahip.