IKEA ikinci el ürünleri hikayeleriyle birlikte satışa çıkarıyor
Bazen bir mobilyadan kullanım ömrü dolduğu için değil, acı hatıraları anımsattığı için ya da başka özel sebeplerle vazgeçiliyor. Sürdürülebilir tüketimi merkeze alan IKEA yeni reklam filminde ve ürün kataloğunda vazgeçilen bu ürünlere hikayeleriyle birlikte yer veriyor.
Sevilen ev eşyalarını bırakmanın ardındaki derin motivasyonları araştıran IKEA, Life Collection 2022 kataloğunda yer verdiği bu sebeplerin bir sonraki satın alıma köprü oluşturmasını hedefliyor. Reklam ajansı TRY Oslo tarafından üretilen Life Collection 2022, Norveç’teki yeni ikinci el mağazalarında satılan ürünlerin öyküsünü ve ilk fiyatını da içeriyor.
Mesela bir yataktan, onu kullanan çift 12 yıllık evlilikten sonra ayrıldığı için vazgeçiliyor ya da 1977 yılında satın alınan eski bir sandalye, sahibi vefat edince sahipsiz kalıyor ya da bir ofis koltuğu sevgilisi onu “fazla yapışkan” bulduğu için sahibi tarafından elden çıkarılıyor.
IKEA Google’ı hackledi
Marka yakın zaman önce gerçekleştirdiği bir kampanyasında ürünlerinden bazılarını Google’ın arama trendlerine göre adlandırmıştı.
Esprili bir üsluba sahip olan kampanyada şampanya kadehleri “When Children Leave Home” (Çocuklar Evden Ayrıldığında) olarak adlandırıldı. Ürün açıklamasında ise IKEA’nın hayatın içinde olduğu vurgulanarak ürünün gerçek ismi paylaşıldı ve bu marka böylece eğlencesinden ödün vermeden SEO’yu merkeze aldı.
Bir başka örnekte de bir divana “My Partner Snores” (Partnerim Horluyor), ya da bir kraliçe kostümüne “My Family Doesn’t Respect Me” (Ailem bana saygı duymuyor) gibi isimler verildiği dikkat çekti.
IKEA, TikToker’ların dükkanın önü kapatmasını yasaklayabilir