IKEA: “İsim konusunda yalan söyledik”
Uygun fiyatlı ve erişilebilir ürünleriyle tanınıyor IKEA. Peki yıllara yayılan bir yatırımın sonucu olan bu algı tek bir reklamla değişip IKEA lüks bir markaya dönüştürülebilir mi? Mobilya devi yeni reklam kampanyasında bu sorunun yanıtını arıyor.
İsveçli marka, mutfak ürünleriyle ilgili önyargıları yıkmak için sürpriz bir hamle yapıyor ve kendini “Eureka Spiritsis” olarak tanıtıyor.
Yayınlanan reklam filminde bu markanın sunduğu şık ürünlerle tasarlanmış modern mutfaklara göz atıyoruz. Ayrıca, 25 yıl garantili, karıştırıp eşleştirilebilen kapı ve çekmeceler vurgulanıyor.
Ancak müşteriler, Eureka Spiritsis ürünlerinin evlerinde zaten olduğunu öğreniyor. Çünkü aslında isim, “SURPRISE, IT’S IKEA” (SÜRPRİZ, BU IKEA)’nın anagramı.
Reklam filminin sonunda verilen mesaj ise şöyle; “İsim konusunda yalan söyledik. Ama geri kalan her şey doğru…”
Deepfake’i ayırt edebileceğini düşünen çalışanların yarısı yanılıyor…