IKEA’dan tanıtımlarda sanal atak!
İsveçli ev ürünleri zinciri IKEA, tasarruf amacıyla bugüne kadar pazarlama bütçesinin yaklaşık yüzde 66’sını oluşturan ‘canlı mekanları dekore etmek’ten yavaş yavaş vazgeçiyor. Bu yönetim yerine müşterilerine 3 boyutlu (3D) grafik çizimler sunuyor. Yayımlanan 324 sayfalık IKEA 2013 kataloğunda bu yüzden birçok 3D mobilya çizimleri yer alıyor. Bu uygulama masrafları kısmanın yanında yaratılan yaşam alanlarının kolayca farklı ülkelere göre değiştirilebilmesi imkanı tanıyor.
Bu yıl yayımlanan IKEA tanıtımlarının yüzde 12’sinde sanal çizimler yer alırken bu oran gelecek sene yüzde 25’e çıkacak. IKEA fotoğrafçılık departmanı başkanı Anneli Sjogren konuyla ilgili olarak “ Tasarruf etmenin akıllı bir yolu. Her çekimden sonra bir mutfağı çöpe atmak zorunda kalmıyoruz” diye konuştu. Şirketin tasarruf konusundaki hassasiyeti ise fiyat avantajını kaybetmek istememesinden kaynaklanıyor. IKEA son 10 yılda agresif bir biçimde dünyaya yayılırken ürün fiyatları senelik ortalama yüzde 2 düşüş yaşadı.
Güncel Haberler