İlgi yaratma sihirbazları XCO’24 sahnesinde! Zirvede yerinizi almak için kaydolmayı unutmayın…
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan ve Türkiye’de deneyim tasarımına odaklanan ilk ve en kapsamlı etkinlik XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, 10. yılında sektör profesyonellerini “Age of Scientific Marketing” ana temasıyla bir araya getirecek. 11 Kasım’da Wyndham Grand İstanbul Levent’te gerçekleştirilecek zirve global trendleri deneyimin usta isimlerinin yorumlarıyla sahnesine taşıyacak. Zirvenin ikinci ana başlığı ise “ilgi” olacak.
36 konuşmacının sahne alacağı zirve “Pazarlama Tüneli”nin de aşamalarını temsil eden 5 ana bölümden oluşacak:
- Farkındalık (Awareness),
- İlgi (Interest),
- Arzu (Desire).
- Hareket (Action)
- Sadakat ve Marka Elçiliği (Loyalty and Advocacy)
11 Kasım’da Wyndham Grand İstanbul Levent’te gerçekleşecek zirve için yerinizi ayırmayı unutmayın!
Gelin hep beraber zirvenin ikinci ana başlığı olan “İlgi”de neler konuşulacağına bakalım:
İlgi
Tüketici memnuniyetini odağına alan şirketler rakipleri arasından sıyrılarak her zaman öne geçtiler. Peki, bunu nasıl gerçekleştirdiler?
İlgi ana başlığı altında;
- Kişiselleştirilmiş pazarlama sahiden kişiselleştirilmiş midir, nasıl?
- Mükemmel deneyimler çağında kişiselleştirme ne kadar mümkün?
Gaming hem bir mecra hem de deneyimsel uygulamaların merkezinde yükseliyorken markalar bundan nasıl yararlanacak? Aracısızlaşma neden yeni dönemin beklentisi oldu?
- Kişiselleştirilmiş pazarlama sahiden kişiselleştirilmiş midir?
Tüketiciler beklemedikleri anlarda ayrıntılarıyla düşünüldüğü anlaşılan deneyimleri yaşamayı bekliyor. Mükemmel deneyimler giderek marka bağımlılığı azalan müşterilerin sadakatini deneyimden yana koymasına neden oluyor.
Pazarın kişiselleştirilmiş deneyimleri her ne kadar veriden yola çıkıyorsa da bu alanda insani dokunuşlar beklentisi öne çıkıyor.
Duygusal zekası yüksek içgörüler ile pazardaki koşullara uyum sağlayan pazarlama profesyonelleri kişiselleştirme konusunda hep önde olacaklar.
- Kişiselleştirilmiş mükemmel deneyimler çağındayız
Veri pek çok yolla toplanıyor: Dijital ayak izi, tüketiciye dokunan anlar, sosyal medyadaki tutum ve davranışlar kişisel verilerimizi oluşturuyor. Ayrıca ürün ve hizmetlere ilişkin yorumlar da muhatabımızı tanımamıza yardımcı oluyor. Hedef kitlenin ihtiyacını ve hizmet kalitesindeki beklenti düzeyini bu verilerden öğrenmek mümkün. Sonraki adım kişisel düzeyde mükemmel deneyimi sunmaya kalıyor.
- Gaming’in hem bir mecra hem de deneyimsel uygulamaların merkezi olarak yükselişi
Oyun güçlü bir pazarlama mecrası. Giderek daha fazla marka oyunu deneyimi mecrası olarak değerlendiriliyor. Oyundaki ayak izleri marka yönetimlerinin kişi bazlı ihtiyaçlarını tespit ederken de yeni değer önerileri sunarken de güçlü argümanlar sunuyor. Mecranın gücünü önce fark edenler rakiplerine büyük fark atıyor.
- Aracısızlaşma yeni dönemde hem müşterinin hem de markanın tercihi
Teknoloji, hedef kitleye ulaşımda yeni ve kısa yollar yaratıyor. Marka tüketiciyle iletişim kurduğunda dikkatin dağılmasına izin vermeden satışın gerçekleşmesini istiyor.
“Bankalaşan Markalar” tanımına uygun olarak kredi öneriyor. Teslimat kolaylığında ise sınır tanımıyor. Daha az insan dokunuşu o kadar az hata ve maliyet olarak görülüyor. Ancak tek istisna, gerektiğinde gerektiği kadar uzman dokunuşundan emin olmak istiyor.
İlgi bölümünde kimler neler anlatacak?
“Senin Auran Senin Dünyan: Yapay Zeka ile Kişiselleştirilmiş Bilgisayar Deneyimi”
Banu Soyak-Lenovo Pazarlama ve İletişimden Sorumlu GMY
“Deneyimin Ötesinde: Mağazacılıkta Yeni Ufuklar“
Nurçin Koçoğlu-Boyner Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı
“Menü Mühendisliğinde Veri ve Teknolojinin Gücü“
Funda Eratalar–TAB Gıda Pazarlama Müdürü
“Kategori Dönüşüm Hikayesi: Bilimsel Deneyim Kurgusu”
Gülnur Uluğ-Muratbey Peynirleri Yönetim ve Pazarlama Danışmanı
Panel: “360 Derece Kişiselleştirilmiş Pazarlama Deneyimi”
Sevilay Kop-Digital Panorama Genel Müdürü & Kemal Kar-Teknoloji ve Ingage Ürün Geliştirme Direktörü
Moderatör: Günseli Özen-Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni