İndirimden önce etiket fiyatını artırma tarih oluyor – Son 24 saatin gündemi
İndirim sezonunda binlerce çalışana ihtiyaç duyulacak
Sevgililer günü, anneler günü, bayram ve sezon indirimleri markalar için talepte zirveye ulaşılan dönemlerin başında gelir. Esnek, fiziksel sınırlara bağlı kalmayan gig modelini (kısa süreli iş) Türkiye’de ilk defa tüketici destek hizmetleri alanında yer ve zamandan bağımsız çalışmak isteyenlerle buluşturan Champs, iş dünyasının bu dönemde yaşadığı stresle başa çıkma yöntemlerinde alternatif oluyor. İş hacminin dönemsel olarak dalgalanması ile ortaya çıkan işe alım ve eğitim maliyetleriyle firmaların serbest zamanlı çalışanları tercih ettiği biliniyor. Markaların indirim sezonlarının da başlamasıyla birlikte fiziki çalışma ortamlarının aksine dijital ortamda çalışanlar için firmalardan yüzde 100 iş talebinin artacağı öngörülüyor.
Dijitalleşme çağında daha sürdürülebilir iş modelleri hedefiyle yola çıkan Champs Kurucu ve Yöneticisi Mahir Tüzün, Ağustos sonu ve Eylül ayı içinde beklenen indirim sezonunda markaların müşteri hizmetleri ekibini yüzde 50 daha genişleteceğini açıkladı. Tüzün, “Gig ekonomisinin en önemli avantajı herhangi bir personel çalıştırma yükümlülüğü altına girmeden dünya üzerinde konunun uzmanı kişiler tarafından son kullanıcılarına yaratılabilecek en iyi deneyimi müşterileri ile buluşturmak. Günümüzde kurumsal firmaların yoğun sezonlarda en çok ihtiyacı olan konu esneklik. İş hacminin dönemsel olarak dalgalanması ile ortaya çıkan işe alım ve eğitim maliyetleri firmaların serbest zamanlı çalışanları tercih etmesi için en önemli sebepler. Firmalar için hızlı erişilebilir kaynak havuzu, perakende sektöründe 7 gün 24 saat ulaşılabilirliği ile en iyi müşteri deneyimini yaratmaya odaklı girişimci marka elçileri firmaların tercih edeceği bir çalışma modeli yaratıyor. Bu model şirketlere müşteri hizmetleri maliyetlerinde yüzde 30’a varan tasarruf fırsatları sunuyor. Temsilcilerin tümü sanal bir iletişim merkezine bağlı olarak evden uzaktan çalıştıkları için fiziksel iletişim merkezini genişletmeniz gerekmiyor. Tüm bu sebeplerden dolayı yaklaşan indirim sezonunda markalardan yoğun bir talep geleceğini öngörüyoruz” dedi.
Mahir Tüzün konuşmasını söyle sürdürdü: “Önceden plan yapabilir ve temsilcilerin eğitimli ve hazır olmasını sağlayabilirsiniz. Tüketicilerinizi telefonda dakikalarca bekletmek yerine, Çağrı merkeziniz serbest çalışanlar ile yoğun bir dönemle başa çıkabilecektir.”
İndirimden önce etiket fiyatını artırma tarih oluyor
Ticaret Bakanlığı, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde yeni düzenlemeler yaparak satıcıların indirim yapmadan önce etiketteki fiyatı yükseltmesinin önüne geçecek. Şu anki yönetmeliğe göre, indirim oranı hesaplanırken ürünün bir önceki fiyatı baz alınıyor ve satıcılar, ilk önce ürün fiyatı yükseltip ardından sanki çok büyük bir indirim yapmış gibi gösterebiliyor. Bundan sonra, ürünün son bir ay içerisindeki en düşük fiyatı baz alınacak. Bune ek olarak, satıcılar artık, internet siteleri üzerinden müşteriye ürünün hem kişiselleştirilmiş hem de güncel fiyatını göstermek zorunda kalacak.
Yönetmelikte yapılan diğer değişikliklere göre, internet siteleri üzerinden taksit veya kredi ile gerçekleştirilen satışlarda kredi faiz oranları, geri ödeme bilgileri, ürün maliyetinin aylık ve toplam değeri gibi bilgiler müşteriye iletilecek.
Apple’ın davalarla başı dertte: Kripto para hırsızlığı iddiasıyla dava açıldı!
ABD’de bir yatırımcı, kripto paralarının kötü amaçlı bir uygulama tarafından çalınması üzerine Apple’a hırsızlık davası açtı. ABD’nin Maryland eyaletinde ikamet eden ve aynı zamanda siber güvenlik uzmanı olan Hadona Diep, indirdiği kötü amaçlı bir uygulamanın kripto para birimlerini çalması üzerine Apple Inc’e karşı toplu dava açtı. Davacının iddiasına göre Apple, söz konusu uygulamanın suç faaliyetlerini bilmesine rağmen App Store’da kalmasına göz yumdu.
Apple’a App Store’da barınmasına izin verdiği iddiasıyla dava açılmasına neden olan uygulamanın adı Toast Plus. Dava bilgilerine göre Diep, söz konusu uygulamayı 2020 yılının Mart ayında iPhone telefonuna indirdi. Toast Plus uygulamasının isimlerinin ve App Store’daki logolarının benzer olması nedeniyle tanınmış kripto para cüzdanı olan Toast Wallet’in bir versiyonu olduğunu zannetmişti. Diep, sahip olduğu 474 Ripple’ı yatırım amaçlı elinde tutmak istediğinden söz konusu uygulamayı birkaç ay kontrol etmedi. Ancak Ağustos 2021’de Toast Plus’a kontrol amaçlı giriş yaptıktan sonra hesabındaki kripto paranın çalınmasının yanı sıra hesabının da aylar önce silindiğini tespit etti.
Davacı, Apple’ın bu noktada Bilgisayar Dolandırıcılığı ve Kötüye Kullanımı Yasası, Elektronik İletişim Gizliliği Yasası, Maryland Kişisel Bilgilerin Korunması ve Tüketicinin Korunması Yasaları ve her eyaletin Kişisel Bilgilerin Korunması ve Tüketicinin Korunması Yasaları dahil olmak üzere bir dizi yasayı ihlal ettiğini iddia ediyor.
Müzik tercihi flört için önemli bir kriter
Müzik ruhun gıdasıdır. Peki flört aşamasında veya yeni birileriyle tanışırken hayatımızdaki etkisi ne? Kullanıcılarını uygulama üzerinde verdikleri cevaplara göre en uygun profillerle eşleştiren arkadaşlık uygulaması OkCupid’in verilerine göre insanlar ilk buluşmada en çok müzikten bahsetmeyi seviyor. Verilen yanıtlara göre insanların yüzde 45’i ayda bir kere daha önce hiç denemedikleri bir deneyimi yaşamaya çalışıyor. Yeni bir film, dizi, lezzet ya da müzik… Ankete katılan kadın ve erkeklerin yüzde 92’si müziğin hayatlarında çok önemli bir etkisinin olduğunu söylüyorlar. Katılımcılara, “Birinin müzik tercihi onun zeka seviyesinin de bir göstergesi midir?” diye sorulduğunda yüzde 67’si “Evet” cevabı veriyor. Üstelik yüzde 51’lik oranıyla müzik, insanların ilk buluştuğunda en çok tartışmayı sevdiği konuların başında geliyor. Müzik zevkini yüzde 35’lik oranla felsefi inançlar takip ederken, bir diğer bahsedilmek istenmeyen konu spor (yüzde 7). Gençlerin en az konuşmak istediği konu ise politika (yüzde 6).
Ten uyumu, kıyafet uyumu, sosyal çevrenin uyumu… Birini partner olarak seçerken pek çok uyumu referans alabiliyoruz ancak en önemlilerinden biri müzik zevki gibi duruyor. OkCupid kullanıcılarına, ‘İdeal eşleşmenizin hangi hobilerle ilgilenmesini isterdiniz?’ diye sorduğunda birinci sırada yüzde 31’le müzik geliyor. Onu film (yüzde 25) ve kitap (yüzde 24) takip ediyor. En az tercih edilen alan ise spor (yüzde 20). Hatta kullanıcıların yüzde 90’ı da ilk buluşmaya giderken müzik dinlediklerini söylüyorlar. Kadınlarda bu oran yüzde 80’e düşerken erkeklerin tamamı ilk buluşmadan önce müzik dinliyor. Anlaşılan müzik sadece hayatımızda değil, ilişkilerimizde de oldukça önemli bir rol oynuyor. Siz ne dersiniz?
Yeni bir aşı tartışması başladı: Zorunlu PCR testini şirket mi çalışan mı ödemeli?
Ipsos, “Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması 73. dönem verileri” ile vatandaşların; çalışanların aşı olmamış kişilerin iş yerine girebilmesi için PCR testi yaptırmaları, bunun doğru bir karar olup, olmadığı, aşı olmamış kitlenin ne kadarı bu kararın doğru bulduğu, bu testin uygulanma periyodunun nasıl olması gerektiği, maliyetinin devlet / iş yeri tarafından karşılanması gerektiği, gibi konularda ifade, tutum ve davranışlarını inceledi… Buna göre Çalışanların yüzde 23’ü haftada 2 kez, yüzde 27’si de haftada bir kez PCR testi yaptırması gerektiğini belirtirken, yüzde 12’lik bir kesim de haftada 3 kez yapılması görüşünde. Toplamda haftada 1 kez yaptırılması görüşünde olan çalışanların oranı ise yüzde 62. Bu oranlar toplumun genelinin verdiği cevaplarla büyük benzerlik gösteriyor.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından 2 doz aşısını olmamış çalışanların işyerine gidebilmesi için haftada bir kez PCR testi yaptırmalarının işyerleri tarafından istenebileceği kararı konusunda toplumun geneli ile çalışanlar aynı görüşe sahip. Hem toplumun geneli hem de çalışanların yüzde 65’i bu kararın doğru olduğu görüşünde.
Yaptırılması istenen PCR testlerinin devlet tarafından karşılanması görüşü ağır bassa da çalışanların yüzde 12’si bu testlerin iş yeri tarafından karşılanması gerektiğini, yüzde 17’si ise çalışanların kendileri tarafından karşılanması gerektiğini düşünüyor. Çalışanlar ile toplumun genelinin bu konu hakkındaki görüşü birebir aynı.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | İmralı |
2 | Öcalan |
3 | New York |
4 | Avrupa Şampiyonu |
5 | İspanya |
6 | Sezai Temelli |
7 | #pazartesi |
8 | #barınamıyoruz |
9 | Başınız |
10 | Nevşin |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | iOS 15 |
2 | Obs |
3 | Şahin Mengü |
4 | PSG |
5 | FB maçı |
6 | Fenerbahçe maçı |
7 | Kayserispor |
8 | Beşiktaş Adana Demirspor |
9 | İOS 15 |
10 | Beşiktaş – Adana Demirspor |