Sosyal medyanın en etkili influencer’ları…
CreatorDen, influencer pazarlamasına dair güncel veri ve gelişmeleri mercek altına alan “Genel Bakış 2023” raporunu yayınladı. Rapora göre influencer iş birlikleri her geçen yıl büyük bir ivmeyle artıyor. Influencer marketing ile tanışan marka sayısı arttıkça büyümenin de süreci öngörülüyor. Gelin raporun öne çıkan verilerine birlikte bakalım…
Rapora göre influencer iş birlikleri gerçekleştiren markaların yüzde 23’ü son 12 ayda, yüzde 54’ü son 3 yılda ilk defa içerik üreticileriyle iş birliği yaptı. Yanı sıra pazarlama profesyonellerinin yüzde 90,7’si influencer pazarlaması ajansıyla çalıştığını belirtirken, yüzde 48,8’i şirket içi kaynak ve süreçlerini kullandıklarını söylüyor. Yüzde 27, 9’luk bir kesim ise PR ajansıyla influencer iş birlikleri yapmaya sıcak bakıyor.
Hemen her markanın yolu en az bir kere Instagram ile kesişiyor..
Pazarlama profesyonellerinin yüzde 97,7’si en az bir kez Instagram’ı influencer iş birliği gerçekleştirmek için kullanırken, bu platformun en yakın takipçileri YouTube ve TikTok oluyor. Kısa videonun başarısı düşünüldüğünde önümüzdeki dönemde TikTok’un bu listede daha yukarılara tırmanacağını söylemek mümkün.
Etkileşim hedefi önemini koruyor
Marka bilinirliği hala influencer pazarlamasında birinci sırada olsa da etkileşim hedefi marka nezdinde önemini koruyor. Katılımcıların yarısı “Satış hacmini artırmak” amacıyla influencer iletişimi yaptıklarını söylüyor.
Ücretler nakit olarak ödeniyor…
Katılımcıların yüzde 82 gibi büyük bir çoğunluğu iş birliklerinde ödeme/hakediş yolu olarak paylaşım karşılığı ücret ödemeyi tercih ediyor. Diğer yöntemleri tercih edenlerin oranı aşağılarda kalırken ücretsiz ürün ya da servis ile ödeme yöntemini tercih edenler ise yüzde 37’lik bir kısmı oluşturuyor.
Bütçelerin en az yüzde 10 influencer’lara ayrılıyor
Katılımcıların yüzde 46’sı toplam bütçelerinin yüzde 10’undan fazlasını influencer pazarlamasına ayırdığını söylüyor. Katılımcıların yüzde 10 ise bütçelerinin yüzde 30’undan fazlasını bu alana ayırdıklarını belirtiyor.
Markalar 2023’te bütçeyi enflasyonun üstüne çıkarmayı planlıyor
Markaların yüzde 35’i influencer pazarlamasına 2 milyon TL’den fazla bütçe ayırırken, yüzde 17,8’inin bu alana ayırdığı pazarlama bütçesi 5 milyon TL’nin üzerinde. Pazarlama profesyonellerinin yüzde 47’si 2023 yılı için bütçelerini enflasyonun üstünde artırmayı planlıyor. Yüzde 15’lik kısım bütçesini artırmayı düşünmezken yüzde 36’lık bir kısımda konuyla ilgili kararsız olduğunu ifade ediyor.
Ayrıca raporda, geçtiğimiz yıl etki ve etkileşim gücü en yüksek olan influencer’lar sosyal medya platformlarına göre sıralanıyor. Bu listelerde önce çıkan isimler ise şöyle…
YouTube
TikTok
Raporun tamamını buradan inceleyebilirsiniz.