Influencer Marketing’de ezber bozuluyor
SEM’in ‘İnfluencer Marketing’in Geleceği’ başlıklı araştırması yayınladı. Çalışmaya göre 10 milyar dolar büyüklüğe erişen influencer marketing 2021’de yüzde 50 büyüme ile 15 milyar dolara ulaşacak. Ayrıca markalar influencer marketing yaparken doğrudan hedef kitleye seslenen mikro influencer’ları tercih etme eğiliminde.
Influencer Marketing sektörü, Covid-19 ile beraber dünyanın eve kapanması sürecinde sosyal medyaya olan ilgilinin yüzde 70 oranında artması ve kişilerin dünya genelinde ortalama 6 saatini internette geçirmesiyle beraber hızlı bir yükseliş kaydetti. Verilere göre; influencer marketing sektörü dünya genelinde son 5 yılda 6 kat büyüdü ve 10 milyar dolarlık hacme ulaştı. Arama Motoru Pazarlama Ajansı SEM’in hazırladığı ‘İnfluencer Marketing’in Geleceği’ çalışması, sektöre ilişkin son gelişmeleri detaylı şekilde ortaya koydu. Araştırmaya göre online hayatın hızlanarak devam ettiği 2021 yılında da infulencer marketing yükselişini sürdürerek, yüzde 50 büyüme kaydedecek ve 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak. Çalışmaya göre dünyadaki influencer marketing alanında çalışan fenomen sayısı 38 milyona ulaştı.
Güçlü bir strateji oluşturulmalı
İnfluencer marketing yaparken, stratejiyi doğru belirlemenin önemli olduğuna işaret eden araştırmada şu sonuçlar ortaya çıktı:
- Influencer marketing yaparken dijital etkileşim kanalına uygun strateji, bütçe uygulaması ve bu çalışmanın sonuçlarının ölçümlenmesi yapılmalı.
- Çalışmayı yaparken, dijital kanallar hem kendi içinde bağımsız olmalı.
- Diğer pazarlama kanalları ile uyumlu şekilde hareket edilmeli.
- Doğru yapılmış bir medya planının, influencer marketing çalışmasına değer kattığı hesaplanmalı.
- Güçlü bir strateji oluşturulmalı.
- Kampanya sonunda markanın ulaşmak istediği amaç net olmalı.
- Moda olduğu gerekçesiyle influencer marketing yapmanın istenen ekonomik başarı ve sosyal medya takipçisi sayısını artırma sonucunu vermeyeceği bilinmeli.
Mikro fenomenler daha başarılı
Araştırmada, sosyal medyadaki makro ve mikro influencer başarı oranlarına da yer verildi. Buna göre;
- Takipçisi sayısı 15 bin civarında olan mikro fenomenler, takipçi sayısı 1 milyondan fazla olan makro fenomenlere oranla Instagram’da 3, Youtube’da 4 kat daha fazla etkileşim alıyor.
- Birden fazla platformda yer alan bir fenomen ile influencer marketing yapıldığında ise TikTok Youtube’dan 10 kat, Instagram’dan ise 5 kat daha fazla etkileşim alınıyor.
- Çalışmada, fenomenlerin reklam yapar gibi değil doğal yöntemlerle ve kendine has üslubuyla ürünü hizmeti tanıtmasının daha etkili olduğu vurgulanıyor.
Profesyonel Destek Alınmalı
Influencer marketing hizmeti veren ajanslar ve platformların sayısının dünya genelinde 5 yıl önce 190 olduğu belirtilen SEM’in İnfluencer Marketing’in Geleceği başlıklı araştırmasında, bugün 1.500 şirketin bu alanda çalıştığı bilgisine yer verildi. Çalışmanın sonuç bölümünde uzmanların influencer marketing çalışmasını yapmasının önemine vurgu yapıldı, “Influencer marketing çalışmasını markalar kendi ekipleriyle yapmak yerine bu işin uzmanı ekiplerle yaparlarsa daha yüksek başarıya ulaşabilirler. Bu sayede markalar kampanyalarını ‘tecrübe’, ‘analiz kabiliyeti’ ve ‘dijital olgunluk’ incelemeleriyle yapmış olurlar. Başarı ile teslim edilen ve analizlerinin doğru kaydedildiği her kampanya bir sonraki için altın değerinde iç görü sunar. Daha da önemlisi influencer marketing kampanyalarını, diğer dijital pazarlama kanallarına entegre edebilme yetisi markaların rekabetteki en önemli sırrını ortaya koyuyor.”