Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi
Ticaret Bakanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu ve Reklam Kurulu iş birliğinde geliştirilen “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicisi Sertifikası” ile influencer’lar için artık yeni bir dönem başlıyor.
Söz konusu sertifika hem markaların hem ajansların hem de tüketicinin haklarının korunması adına influencer’ların etki gücünü daha bilinçli kullanmasını teşvik etmeyi amaçlıyor.
Fransa’da Reklam Özdenetim Kurulu ve Ticaret Bakanlığı iş birliğinde tasarlanan program 2022 yılından beri uygulanıyor. 13 Aralık’taki Reklam Konseyi’nde alınan karar ile söz konusu “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicisi Sertifikası” Türkiye’ye uyarlanacak ve verilen eğitim programıyla birlikte paylaşımlarda dikkat edilmesi gereken detayların yanı sıra reklamcılığın ana ilkeleri gündeme getirilecek.
Avrupa Birliği yasalarına uyumlanan Apple’da köklü değişim!
Apple, Avrupa Birliği’nin Dijital Piyasalar Yasası (DMA) nedeniyle App Store’da köklü değişikliklere gidiyor. Üçüncü taraf uygulamalara izin veren bu büyük değişiklikler; App Store’un “alternatif uygulama pazarlarına” açılacağı ve bu sayede AB’deki kullanıcıların farklı yerlerden uygulama indirebileceği anlamına geliyor.
Apple, App Store dışında dağıtılan uygulamalardan komisyon da almayacak. Aynı zamanda izin verilecek alternatif ödeme sistemleri için de komisyon talep edilmeyecek. Geliştiriciler, kendi ödeme sistemlerini entegre edebilecek veya kullanıcıları uygulama içinden web sitelerine yönlendirebilecek.
Öte yandan geliştiricilerin çok şikayet ettiği yüzde 30’luk komisyon da düşürüldü. Artık AB ülkelerindeki iOS uygulamalarından alınan komisyon yüzde 17 olacak. Eğer Apple’ın kendi uygulama içi satın alma sistemini kullanırlarsa yüzde 3’lük bir ödeme daha yapmaları gerekecek.
7 Mart 2024’te iOS 17.4 güncellemesi ile birlikte yürürlüğe girecek olan bu devrim niteliğindeki yenilik yalnızca Avrupa’da yürürlükte olacak.
BMW, emisyonu manipüle ettiği iddiasıyla soruşturuluyor
Almanya’nın federal ulaşım otoritesi Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), BMW’nin belirli dizel modellerinde emisyonları manipüle ettiği iddiasıyla soruşturma başlattı.
İddiaların merkezinde, 2010 ile 2014 arasında üretilen ve 2.0 litrelik turbo-dizel motora sahip olan BMW X3 modeli yer alıyor.
Markanın aracın emisyon kontrol ünitesinin çalışma şeklini manipüle ederek, laboratuvar test koşullarında gerçek sürüş koşullarında elde edilenlerden daha düşük emisyon değerleri elde ettiği iddia ediliyor.
Brandverse Awards başvuruları 1 Şubat’ta başlıyor!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards 2024 başvuru dönemi için geri sayım başladı. Reklam ve pazarlama iletişimi alanındaki en başarılı çalışmaların ödüllendirileceği Brandverse Awards için erken başvurular 1 Şubat’ta başlıyor!
Katılımcılar bu yıl 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 döneminde ürettikleri çalışmalarla Brandverse Awards’un ana bölümleri olan Sosyal Medya ve Dijital, Medya, Film, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft altındaki kapsamlı kategorilerde rekabet edecek.
The ONE Awards için heyecan dorukta…
Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”ni kazananların duyurulmasına 4 gün kaldı. 26 Ocak Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenen törenle büyük bekleyiş sona erecek ve “Yılın İtibarlıları” ödüllerine kavuşacak…
Pazarlama sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen The ONE Awards her yıl genişleyen kapsamıyla öne çıkıyor… İlki 2015 yılında 12 sektörün değerlendirmesiyle yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasında farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda zaman içinde ölçümlenen sektör sayısı da arttı. 12 sektörle başlayan ölçümler bu yıl 70 kategoride gerçekleştirildi.