Ingage’den e-ihracat yapmak isteyen markalara açık davet!
Geleneksel yapılar, teknolojinin de dayatmasıyla hem iş yapış biçimlerini hem de alışılagelmiş kuralları değiştiriyor. Şimdilerde pazar dinamiklerine hızlı adaptasyon her zamankinden daha önemli. İçinde bulunduğumuz sürecin nasıl yönetilmesi gerektiğini ve fırsatları Ingage COO’su Umut Gözen ve Ingage Pazaryeri ve E-ticaret Platformları Danışmanlık Ekibi Direktörü Aylin Söylerkaya ile yorumladık.
Küresel salgın, markaların ve tüketicilerin hayatlarındaki dijital deneyimlerin rolünü ve önemini değiştirdi. Ticarette hızlı bir değişim var ve bu sadece e-ticaretle sınırlı değil. Tüketiciler ne yaptığınıza ve nasıl yaptığınıza bakmaksızın her ürünü hemen ve en düşük fiyatla talep ediyor. Günümüzün tüketicisi, kullanımı kolay, sezgisel ve her kanaldan ulaşılan dijital deneyimler bekliyor. Bu beklentileri karşılayabilen markalar ayakta kalabilecek ve bunu başarmak da kolay değil. Kendi ticaret platformlarımızın ötesinde global pazaryerleri kurallarına uymanız şart çünkü tüketiciler orada. Bundan önce farklı ürünler için sizi arayıp bulan tüketiciler artık pazaryerlerinde ve ürünlerinizin orada olmasını bekliyor. Amazon 2, 5 milyar, AliExpress 500 milyon aylık aktif kullanıcısıyla milyonlarca ürünü tüketicilerle buluşturuyor. Böyle bir trafikten söz edince ürünlerinizi bu platformlarda bulundurmamak zaman kaybı. Her bir platformun dinamiği farklı ve sadece bulunmanın ötesinde bu platformlarda uzmanlaşmanız gerekiyor. Bu platformlar hem öğrenen hem de öğreten yapılar, dolayısıyla süreklilik şart.
Kazananları e-ihracat belirleyecek
Ingage COO’su Umut Gözen, iş yapış biçimlerine bugünden yarına bakarak köklü değişimlerden söz ediyor. Gözen, teknolojiyle harmanlanmış yetkinliklerin önem kazanacağını ifade ederek, bütün bu süreçlerin satıştan üretime doğru tersten işleyeceğini söylüyor ve; “Alışveriş platformlarının birer lojistik şirketine, bunun da ötesinde teknoloji şirketine dönüştüğüne şahit olacaksınız. Bunu yaparken de alışılagelmiş kuralları ve operasyon yöntemlerini değiştirecekler. Bu sebeple bu platformlara bir an önce adapte olmak ve yaklaşımları buna göre geliştirmekte zaman önemli bir faktör. Bu tersten başlasa da geriye doğru üretim şeklimize kadar etki edecek bir değişim. Markaların durup bunu anlama ve sonra harekete geçme lüksü yok. Mevcut yapılarını optimize ederken bir yandan da bu değişime yer açmaları gerekiyor. Ingage pazaryeri ekibi her markaya Amazon ve AliExpress başta olmak üzere yurt dışı pazaryerlerinde yetkin bir ekiple danışmanlık sağlıyor. Markaların bu platformlarda yer alması, öne çıkması ve rekabet edebilmesi için Türkiye’nin bu alandaki en kapsamlı hizmet sağlayıcısı olmak üzere bir yıl önce kurulan ekip yeni markaları buralara taşımaya hazır. Hizmet alanını; stratejiden planlamaya, reklam performans yönetiminden dijital optimizasyon ve dijital varlık yönetimine kadar geniş bir yelpazede sunarak, tüm dijital pazarlama hizmetlerini baştan sona sunabiliyor” diyor.
Koç Topluluğu’nun küresel gücü, WPP’nin operasyonel çevikliği
Ingage’in kuruluş esaslarının bugünkü dinamik yapısını oluşturduğunu söyleyen COO Gözen, “2018 yılında Koç Topluluğu ve WPP’nin ortaklığıyla kurulan Ingage, kısa sürede uluslararası birçok ödül kazandı. Hali hazırda 30’un üzerinde ülkede günlük medya operasyonu yapan ekip, bu tecrübesini global pazaryerleri için de yansıtarak hizmet kapsamını genişletmiş durumda. Ingage’de sunulan Danışmanlık ve Katalog Yönetimi kapsamında; markanın seçtiği hedef ülkelerde pazar, kategori ve tüketici eğilimleri araştırmasının yanı sıra marka bilinirliğini odağına alan iletişim çalışmaları da yapılıyor. Stratejiyle başlayarak medya planlama sürecine kadar uzanan yolculukta bütüncül yaklaşım, markaların yurt dışı yolculuklarında reklam operasyonunun ötesinde fayda sağlıyor. Bu anlamda da Ingage, Türkiye üzerinden yurt dışında en çok operasyon gerçekleştiren ajans konumunda” diyor.
Yola çık, yol açık ama nasıl?
E-ticaret ve yurt dışı pazaryerleri hem planlama hem de satın almada uzmanlık gerektiren alanlar. Ajansın Pazaryeri ve E-ticaret Platformları Danışmanlık Ekibinin Direktörü Aylin Söylerkaya global platformlarda yer almak isteyen markalara nasıl katma değer yarattıklarını bakın nasıl anlatıyor; “E-ticaret, koronavirüs pandemisiyle ivme kazanarak büyüyor. Dövizdeki hareketlilik ihracatın önemini arttırırken markaların ürün ve hizmetlerini yurt dışına taşıma arzusunu doğuruyor. Rekabetçi fiyatları ve ürün kalitesiyle Türk markaları yurt dışı pazarlarda bugün oldukça avantajlı durumda. Bu noktada yurt dışı Amazon ve AliExpress pazaryerleri Türk markaları için büyük fırsatlar sunarken yurt dışında büyümeleri için kritik bir öneme de sahip oluyorlar. Bu platformları, dijital pazarlama faaliyetlerinin bir parçası olarak düşünüyoruz. Bu amaçla hem e-ihracat hem de Amazon ve AliExpress uzmanlığına sahip yeni bir ekip kurduk. Bununla birlikte diğer ajanslara göre en büyük farkımız da markalarımızın yurt dışı strateji geliştirme ve dijital pazarlama süreçleriyle pazaryerlerindeki satışlarını merkeze alarak planlayabilmemiz”
Marketing Türkiye Haziran sayısını okumak için TIKLAYIN!