İngiltere’de yakıt krizi körükleniyor – Son 24 saatin gündemi
İngiltere’de yakıt krizi: Şirketler yakıt kalmadığını açıkladı
Avrupa Birliğinden ayrılan İngiltere akaryakıt sıkıntısıyla karşı karşıya. Yaklaşık 5.500 bağımsız istasyonu temsil eden Petrol Perakendecileri Derneği, üyelerinin üçte ikisinde akaryakıt stoklarının tükendiğini duyurdu. İngiltere’de 1.200 tesisi olan BP de kendi istasyonlarının üçte birinde iki ana tip yakıtın kalmadığını açıkladı.
AB’den ayrılan İngiltere’de AB vatandaşı TIR ve kamyon şoförü sürücülerinin sayısının azalması, tedarik zincirinde problem yaratmasına sebep oluyor. Bu durumun üstüne bir de Covid-19 salgını kısıtlamalarının eklenmesi ve iki önemli akaryakıt zincirlerinin kısa süreli de olsa bazı istasyonlarını kapatacağını açıklaması bir anda panik alımlara ve uzun kuyruklara neden oldu.
İngiltere’de 1.200 tesisi işleten BP, “Son iki gün içinde görülen yoğun talep nedeniyle, tesislerin yaklaşık yüzde 30’unun ana yakıt sınıflarından hiçbirine sahip olmadığını tahmin ediyoruz.” açıklamasını yaptı.
İngiltere’de benzin kuyrukları üç gündür devam ederken, Ulaştırma Bakanı Grant Shapps paniğe gerek olmadığını, ülkede yeterli akaryakıt bulunduğunu belirtti. Buna karşın, hükümet kanadından gelen teskin edici açıklamalar henüz işe yaramamış görünüyor.
En çok hangi sosyal medya platformları çöküyor?
İnternet ve sosyal medya kullanıcıları, favori platformlarının erişilmez hale gelişiyle sık sık karşı karşıya kalıyor. Siber saldırılar ve sunucu kaynaklı sorunlar bu anlamda başı çeken sorunlar olarak göze çarpıyor. Geçtiğimiz günlerde ToolTester tarafından yapılan bir araştırma, son 12 ayın en çok çöken platformlarını gösteriyor.
Ünlü sosyal medya analiz firması yapılan araştırmanın ilk 30 sırasında ise Facebook, Twitter, Steam, Snapchat, Slack ve birçok ünlü sosyal medya platformu yer alıyor. Amerika Birleşik Devletleri özelinde yapılan araştırmada, toplamda tam 129 kez çöken Discord başı çekiyor. Bununla birlikte platformların kullanıcıları ile de bir anket gerçekleştiren firma, Discord kullananların yüzde 87’sinin bağlantı sorunlarından şikayetçi olduğunu belirtiyor. Yine Discord kullanıcılarının yüzde 9’u, hesaplarına giriş yaşamakta güçlük çektiklerini belirtiyor.
Listenin ilk 10 sırasında, dünyanın en çok kullanılan oyun platformları olan Steam, PlayStation Network ve Xbox Live da yer alıyor. Buna göre son bir yılda; PSN 49, Xbox Live 63 ve son olarak Steam toplamda 99 kere erişim sorunlarıyla karşı karşıya kalmış.
Google 23. yaşını kutluyor!
Google, 23. doğum gününü kutluyor. Özel gün ve haftaları web sayfasına iliştirdiği özel arayüzlerle kutlayan şirket, bu haftaki Doodle’ı kendine ayırdı. 1998 yılının Ekim ayında Google Inc. adıyla, Larry Page ve Sergey Brin ortaklığında kurulan şirket, diğer özel günlere nazaran daha sade bir Doodle kullanmayı tercih etti. Google ziyaretçileri, bir hafta boyunca kendilerini selamlayan 23 yazılı bir doğum günü pastasıyla karşılaşacaklar.
Her ne kadar Google resmi olarak 1998 yılında kurulmuş olsa da şirketin öyküsü 1995 yılında başladı. Aynı yurt odasını paylaşan ikili, birlikte bir arama motoru geliştirmeye başladı. Amaçları, internette yer alan web sayfalarını önem derecelerine göre sıralayabilmekti. Prototip halini oluşturdukları bu arama motoruna ilk etapta Backrub adını verdiler. Daha sonrasında ikili, makine dilindeki 1 ve 0’lardan esinlenerek Google adında karar kıldı. 1998 yılında çeşitli girişimcilerden aldıkları 100.000 dolarlık yatırımla, o günkü adıyla Google Inc.’i kuran Sergey ve Larry, günümüze dek sürecek olan büyük bir hanedanlığın da fitilini ateşlemiş oldu.
Marka sadakati ölmedi ama değişti!
Tüketiciler, satın alma kararları söz konusu olduğunda artık çarpıcı miktarda seçenekle karşı karşıya. Dijital çağın yükselişiyle birlikte tüketici koca bir ürün ve hizmet okyanusunda buldu kendini. Bu devasa okyanusun içinde, hiç efor sarf etmeden ne ararsa anında ulaşabiliyor. Üstelik, sadece aradığı ürünle değil, onlarca -belki yüzlerce- muadiliyle de karşılaşıyor. Tüketicinin lehine olan bu durum markalar içinse içinden çıkılması zor bir sınav veriyor. Markalar sadık müşteri yaratabilmek için her yıl tonlarca para harcıyor, pazarlama çalışmalarının ciddi bir kısmını bu alana yatırıyor. Oysa tüketiciler artık daha iyi bir teklif bulduğu anda yeni bir markayı denemekten çekinmiyor. Araştırmalar da bu gerçeği doğruluyor. Criteo tarafından yapılan bir araştırmaya göre, tüketicilerin çoğu neredeyse her kategoride yeni bir marka denemeye istekli. Ankete katılan tüketicilerin yüzde 80’i market, yüzde 72’si ise giyim alışverişinde marka değiştirmeye hevesli olduklarını belirtiyor. Sadakat üzerine koca bir endüstri varken bu rakamlar artık pazarlamacıların stratejilerini değiştirme zamanın da geldiğine işaret ediyor… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kuşakların banka tercihleri…
Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırmasının üçüncüsü Baby Boomers, X, Y ve Z kuşaklarının bankacılık tercihlerini çarpıcı sonuçlarla ortaya koyuyor. Bin 100 kişiyle görüşülerek gerçekleştirilen araştırmaya göre gençler “güçlü iletişim”, Baby Boomerlar ise “kullanım kolaylığı” arıyor. Banka tercih kriterinde ilk sıraya “mobil ve internet bankacılığının gelişmişliğini” koyanların başında ise Baby Boomerlar geliyor! Peki, hangi kuşaklar hangi bankaları tercih ediyor? Bankacılık hizmetlerinin kullanımında kuşak farklılıkları kendini nasıl gösteriyor?
Bankacılık denince baby boomers kuşağında ilk akla gelen marka yüzde 44.7 ile asırlık geçmişiyle Türkiye İş Bankası oluyor. Bu sıralamayı yine emekli maaşları, kredi kolaylığı gibi etkenlerle yüzde 14.2 ile Ziraat Bankası ikinci sırada takip ederken onu yüzde 10.2 ile Garanti BBVA izliyor. X kuşağında en çok tercih edilen banka yüzde 33.1 ile Türkiye İş Bankası olurken, Ziraat Bankası yüzde 19.4, Garanti BBVA ise yüzde 13.2 ile onu izliyor. Y kuşağı katılımcılar tercihini yüzde 27.7 ile Ziraat Bankası’ndan yana kullanıyor. Bu oranı yüzde 13.3 ile Türkiye İş Bankası, yüzde 10.5 ile Garanti BBVA takip ediyor. Z kuşağı ise bankacılık sektöründe yüzde 37,92 ile Ziraat Bankası ve yüzde 33,9 ile Akbank’tan yana eğilim gösteriyor. Araştırmanın detaylarını okumak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #pazar |
2 | #pazar |
3 | Dolar 9 |
4 | Ehliyet Ekmeğimiz |
5 | HerŞey ÇokPahalı |
6 | Ahmet Mekin |
7 | #FenerinMaçıVar |
8 | #İBBdeNelerOluyor |
9 | #avrupastüdyosu |
10 | Bottas |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Galatasaray, Göztepe |
2 | Almanya seçimleri |
3 | Giresunspor Kayserispor |
4 | Barcelona Levante |
5 | Arsenal |
6 | Teşkilat |
7 | Yargı |
8 | Ankaragücü |
9 | Juventus, Sampdoria |
10 | Rayo Vallecano |