İnovasyonla fark yaratan ürünler aranıyor: Son başvuru tarihi 30 Ocak!
İnovasyon gücüyle tüketicilerin kalbinde özel bir yer edinen markaları ön plana çıkaran ve bu yıl 8. kez düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının başvuru süreci büyük bir ilgiyle devam ediyor! Marketing Türkiye adına YouGov Türkiye’nin yürüttüğü, beyaz eşyadan gıdaya, 13 farklı kategoride trendleri belirleyecek bu prestijli araştırmaya markalardan yoğun talep gelmesi nedeniyle son başvuru tarihi 30 Ocak’a kadar uzatıldı!
Bu yıl 8’inci kez düzenlenecek olan “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması için Marketing Türkiye ve YouGov Türkiye kolları sıvadı. Marketing Türkiye için YouGov Türkiye tarafından yürütülen araştırma, 2024’te inovasyonla dikkat çeken marka ve ürünlerini ortaya koyacak. Peki geçtiğimiz yıl araştırma sonuçları bize neler söylemişti? Hangi kategorilerde ne tür inovasyonlar takdir edilmişti? Gelin birlikte bakalım…
İşte 2024’te yılın inovatif ürünleri!
Kadayıf, Antep fıstığı ve beyaz çikolata buluştu
Tatlı atıştırmalıklar, tüketicinin kalbindeki yerini korumaya devam etti; fakat bu sefer geleneksel tatların da resme dahil olduğunu söylemek mümkündü. 2023 yılında birçok farklı tadın yarıştığı tatlı atıştırmalık kategorisinde tüketicinin zihnine kazınan ürünler; LUPPO Antep Fıstıklı Sandviç Kek, Ülker Antep Fıstıklı Şöbiyetli Beyaz Çikolata ve Ülker Antep Fıstıklı ve Burma Kadayıflı Beyaz Çikolata olmuştu.
Kahvaltılık kategorisinin lideri İçim oldu
Yeni malzemelerin var olan lezzetlere entegre edildiği kahvaltılık kategorisini İçim domine etmiş ve 3 lezzetiyle tüketicinin gönlünü çelmişti; İçim Labne Chili, İçim Labne Kajun Baharatlı ve İçim Labne Zeytinli Kekikli.
İçecek kategorisinde gurme lezzetler ön plana çıktı
İçecek kategorisinde son dönemde popülerlik kazanan gurme tatların tüketici nezdinde değer gördüğü gözlemlenmiş ve Dimes Cool Lime Mix, Doğanay Gurme Şalgam ve Juss Fesleğen Tohumlu İçecek en inovatif içecekler olarak kayıtlara geçmişti.
Doğal ve egzotik lezzetler öne çıktı
Dip soslardan krakerlere farklı ürünlerin yer aldığı tuzlu atıştırmalık kategorisinde Altınbaşak Tahıl Cipsi, Eti Pizza Kraker Peynirli ve Peyman Bahçeden Egzotik Kırmızı Meyveli Kuruyemiş ürünleri dikkatleri üzerine çekmiş ve ilk üçte yerini almıştı.
“Pratik lezzet” eşittir “inovasyon” oldu
Tüketicinin yeni tatlara olan ilgisi, inovatif pratik yemek ürünleri kategorisinde de gözlemlenmişti. Bu hareketli kategoride ise öne çıkan 3 farklı ürün vardı: Lezita Fit Çıtır Tam Tahıllı Çıtır Piliç Fileto, SuperFresh Kumpir Topları ve SuperFresh Mac & Cheese Topları.
Sağlıklı inovasyonlar dikkat çekti
Son yıllarda sağlığın önemini tekrar tekrar kavramamızla birlikte takviye gıda ürünleri vazgeçilmez bir hale gelmişti. Buna paralel olarak tüketicinin inovasyon beklentisi artmıştı. Bu noktada tüketicinin beklentisini karşılayan Herby Defense Shot Bağışıklık Desteği Bitki Bazlı İçecek, Ülker Everwell C+ Zn + D ve Ülker Everwell Defence ürünleri fark yaratarak kategorinin en inovatif ürünleri olmuştu.
Cilde ve saça en iyi bakan ürünler kazandı
Dünya çapında devasa bir kitleye hitap eden kişisel bakım ve kozmetik sektöründe sürekli yeniliklerle karşılaşılmıştı. Aksine, ürün yelpazesi durmaksızın genişlemiş ve inovatif hamleler markaların tüketici gözünde değer kazanmasında büyük rol oynamıştı. Kategoride öne çıkan ve markasının hanesine artıları toplayan ürünler; Aveda Saç Derisi için Sprey, Darphine Paris Eclat Vitamin C + E Kapsül ve Pastel Milk CC Krem olmuştu.
Kıyafetlerde konfor etkisi hissedildi
Giyim ürünleri kategorisinde, tüketiciye zaman kazandıran, günlük yaşamını kolaylaştıran konforlu ürünler öne çıkmıştı. D’S Damat Sihirli Takım – Astarsız, Kırışmaz, Hafif ve Katlanabilir Kumaş ile, Penti Regl Destek Bikini Altı ile, Skechers ise Hands Free Slip-ins ürünüyle tüketiciye aradığı konforu sunmuştu.
Yemeği en pratik pişiren ürünler kazandı
Evinde olduğu gibi mutfağında da pratik ürünlere ihtiyaç duyan tüketici, bu yıl öne çıkan ürünlerde pratik pişirme teknolojilerinin yoğunluğunu fark etmişti. Bosch Buharlı Pişirici/Fırın, Karaca Multifry XXXL ve Philips Airfryer 7000 XXL, tüm rakiplerini eleyerek zirveye adını yazdıran inovasyonlara imza atmıştı.
Temizliğe inovasyon ve hız güncellemesi geldi
Temizlik ve hijyen hayatımızın her alanında kritik öneme sahipti. Bu doğrultuda Papia BioCare Tuvalet Kağıdı, Sleepy Easy Clean Yüzey Temizleme Havlusu ve Solo Tüm Yüzeyler Islak Temizleme Havlusu XL ürünleri, zaman kazandıran inovasyonlarla kategoriye adını altın harflerle yazdırmıştı.
Evleri şenlendiren “tasarruflu ve hamarat” ürünler dikkat çekti
Söz konusu ev yaşamı olduğunda, tüketici tasarruf da beklemiş, pratiklik de, çok fonksiyonluluk da…
Tüm bunları sunarak tüketicinin dikkatini çeken ürünler; Bosch Bulaşık Makinesi Su Tasarrufu Şampiyonu, Bosch Iron Steam Assist Çamaşır Makinesi ve Philips Aqua Trio Süpürge olmuştu.
Hem güzel görünsün hem sağlıklı olsun dediler
Tüketici saçını, sakalını bir markaya emanet edeceği zaman iyi bakacağından emin olmak istemişti. Bu noktada işin içerisine dayanıklılık ve teknoloji girmişti. Saçın ve sakalın yapısını bozmadan iyi görünmesini sağlayan inovasyonlarıyla tüketiciyi ikna eden ürünler ise Dyson Airstrait Saç Düzleştirici, Remington ONE Dry and Style Hairdryer ve Remington ONE Total Body Multi-Groomer olmuştu.
Elektronik sektörü yine çok hareketliydi
Elektronik ürünler, yapısı gereği hızla değişen ve yenilenen bir kategori olmuştu. Sonuçlar incelendiğinde, inovasyon dendiğinde pratiklik trendinin bu kategoride de kendini gösterdiği söylenebilirdi.
Bu doğrultuda tüketicinin inovatif bulduğu ürünler; Lenovo Yoga Book i9, Rayban Smart Glasses ve Samsung Flex Hybrid olmuştu.
“Yılın İnovatif Ürünleri”
Araştırmasında Son Başvuru Tarihi 30 Ocak!
Başvuru Koşulları
İsteyen firmalar aşağıdaki kriterleri dolduran SKU’lar ile yarışmaya ücretsiz olarak katılabiliyor:
- Lansmanı 1 Ocak 2024 tarihinden sonra yapılmış,
- Pazar dağılımı yüzde 20’nin üzerinde veya minimum yüzde 3 penetrasyona sahip,
- Tüketici tarafında karşılanmayan bir ihtiyaca inovatif şekilde hizmet veren,
- Pazarda olan bir ürüne yeni koku/varyant/tat gibi bir yenilik eklemesi,
YouGov Türkiye ve Marketing Türkiye ekibi yukarıdaki şartların karşılandığını onayladıktan sonra katılım süreci tamamlanıyor. Son başvuru tarihi 30 Ocak Cuma…
Başvurularınızı [email protected] adresine gönderebilirsiniz…
Araştırmanın Metodolojisi:
Marketing Türkiye için YouGov Türkiye tarafından düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının saha süreci 10-17 Şubat 2025 tarihleri arasında kantitatif olarak yapılacak. Araştırmanın örneklemi; yüzde 50 kadın yüzde 50 erkek, 14-55 yaş arası katılımcılardan oluşacak. Bin kişinin katılımı ile Türkiye temsili bir dağılıma göre yaş, cinsiyet kotaları takip edilecek. Araştırma kapsamında katılımcılara çeşitli kategorilerden ürünler sunularak hangilerinin daha yenilikçi olduğu sorulacak.