Instagram’dan iddialı NFT adımı
Instagram’ın Kurucusu ve Yöneticisi Adam Moserri Twitter üzerinden yaptığı açıklamayla NFT müjdesi verdi. Instagram’ın bu adımının kullanıcı deneyimini nasıl dönüştüreceği merak konusuyken bir bir NFT koleksiyonlarını açıklamaya devam eden markalar için de yeni bir döneme işaret ediyor. Gelin önce Instagram’ın NFT adımına ardından NFT koleksiyonlarını açıklayan markalara daha yakından bakalım…
Bir süredir Instagram’da NFT paylaşımı konusunda çalışmalarını devam ettirdiklerini belirten Moserri, bu hafta bazı içerik üreticileri iş birliğiyle test etmeye başlayacaklarını açıkladı. Meta altında yapılanan şirketler bir bir metaverse ve NFT desteklerini açıklarken bu karar da elbette sürpriz değildi.
Son dönemde düşüş trendine geçen NFT piyasasının mevcut Instagram güncellemesinden ne yönde etkileneceği merak konusu.
Markalar bir bir NFT koleksiyonlarını açıklıyor
İlk olarak kullanıcıların etkileşime girdiği ve fotoğraf paylaştığı bir platform olarak kurulan Instagram uzun zamandır e-ticaretin de merkezinde. Markalara için sosyal ticaretin önemli bir oyuncusu olarak konumlanan platformun markalar için de önemli olarak kodlanan NFT’ye yatırım yapmasıyla nasıl bir alan açacağı merak ediliyor. İşte NFT koleksiyonlarını açıklayan markalar;
Starbucks’ın NFT koleksiyonundaki sır perdesi henüz aralanmadı
Dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks web3 alanına adım atıyor. Şirketin CEO’su Howard Schultz ve Başkan Yardımcısı Brady Brewer, yatırımcılarla buluştukları son toplantıda şirketin NFT koleksiyonları çıkaracağını duyurdu. Brewer, “Starbucks’tan bir dijital koleksiyon satın aldığınızı hayal edin; bu ürün aynı zamanda küresel Starbucks topluluğuna erişiminizi de mümkün kılacak” diyerek NFT’ler ile ilgili planlarını belirtti. Buna karşın, ne gibi avantajlar sağlanacağı konusunda şimdilik detay verilmedi. Planlar arasında ayrıca, koleksiyon temalarının Starbucks’ın bugüne dek oluşturduğu sanatsal içeriklerden ve yenilikçi markalarla yapılacak iş birliklerinden oluşması yer alıyor.
DeFacto, NFT dünyasına Fırat’la “Merhaba” dedi
DeFacto daha önce de teknolojiyle modayı harmanlayarak moda alanında yenilikçi ürünlerle karşımıza çıkmıştı. Marka, Fırat’ın NFT projesiyle Web 3.0 dünyasına da yenilikçi yaklaşımını taşımaya ve ekosisteme değer katmaya hazırlanıyor. 93 ülkede tüketicilerine ulaşılabilir modayı mümkün kılan DeFacto, bu yeni girişimiyle dijital dünyada da ilk olmaya ve bu dünyanın moda tercihlerine yön vermeyi hedefliyor.
Fırat, NFT dünyasına halihazırda başarılı projelerden biri. Uğur Gürsoy tarafından hayata geçirilen projenin Aralık ayında 5000 adetten oluşan ilk koleksiyonu yayınlanmış ve kısa sürede tamamı satılarak yüksek bir pazar hacimine ulaşmıştı. Öyle ki Fırat, Türkiye’den çıkarak NFT dünyasında global bir hayran kitlesine ulaşarak özellikle bulunduğu Avalanche blockchain ekosistemindeki en büyük projelerden birisi olmayı başardı.
LC Waikiki maymunu NFT oldu
LC Waikiki, ikonik maymunlara yer verdiği “Vintage Maymun Koleksiyonu”nun satışından elde edeceği tüm geliri TEGV’e bağışlayacak.
LC Waikiki, yıllardır Türkiye’nin en sevilen marka karakterleri arasında olan LC Waikiki Maymunu’nun müşteri ile ilk buluştuğu vintage tasarımlarını, NFT yatırımcıları için bir koleksiyon parçası hâline getiriyor. Çok sevilen ikonik maymunlar, OpenSea’de satışa sunuluyor.
Gap, özel tasarım NFT’lerini duyurdu
Gap, NFT koleksiyonu çıkaran markalar arasına katıldı. Frank Ape iş birliğiyle çıkarılan koleksiyonda hem NFT hem de fiziksel sweatshirtler bir arada bulunuyor.
İçeceğinden kıyafetine, mobilyasından sms’ine kadar aklımıza gelebilecek pek çok ürün ve hizmetin NFT’si artık mevcut. Markalar hızla bu alana yatırım yaparken sanal dünya için üretilen ürünleriyle dikkat çeken son isim ise Gap oldu. Frank Ape çizgi film karakterinin yaratıcısı olan sanatçı Brandon Sines ile iş birliği yapan marka, kendisini daha enerji verimli bir seçenek olarak lanse eden Tezos blok zinciri üzerinde yer alan yeni NFT sweatshirt tasarımını duyurdu.
Coca-Cola, NFT pazarında yeni bir rekabetin fitilini ateşledi!
Coca-Cola, içeceklerinin yanında toplanabilir ürünleriyle de ünlü bir marka. Türkiye’de de bir zamanlar, bardak, tabak ve oyuncak ayı gibi ürünler satan Coca-Cola, sonunda NFT pazarına girdi. Markanın NFT ürününe gösterilen ilgiyse oldukça fazla…
Dünyaca ünlü içecek üreticisi, 4 adet NFT’yi satışa sundu. Fakat bu 4 NFT aslında tek bir parça ve hepsi bir arada satılıyor.
Vadaa’nın da artık NFT’si var
Yapı Kredi, World’ün 30. yılı şerefine Türkiye’nin en sevilen maskotlarından Vadaa ile bir ilki gerçekleştirerek NFT dünyasına giriş yaptı. Böylece Yapı Kredi ilk defa bir marka karakteriyle NFT üreten ve hediye eden marka oldu. Oluşturulan NFT koleksiyonunda 19 farklı Vadaa karakteri ve bir eskiz Vadaa’nın 20 yıl önceki çizim aşamasındaki hali bulunuyor.
Elidor da NFT rüzgarına kapıldı
Elidor, Dr. Elanur Yılmaz’ın sosyal medyada #DedimOlabilir etiketini kullanarak paylaştığı, yıllar önce yarım kalan, hayalindeki resmi Kadıköy Meydanı’nda dev bir duvar resmi olarak tamamladı. Yılmaz tweet’inde her ne kadar “dedim olabilir” dese de küçükken çizdiği bir resme “Pembe saçlı kız mı olur?” yorumunu alınca resimden uzaklaştığını, yaptığı resmi de yarım bıraktığını paylaşmıştı.