Instagram yasağının faturası ağır: Görüntülenme sayısı bir haftada yüzde 75 azaldı!
Türkiye’de Instagram’a erişimin engellenmesiyle birlikte dijital reklam pazarı sıkıntılı günler geçiriyor. Gemius AdReal verilerine göre, kapatılmasından önceki hafta reklam iletişimlerinin yüzde 41’ini gerçekleştiren Instagram, kapandıktan sonraki ilk haftada 4 sosyal medya platformu arasında son sıraya geriledi.
Verilere göre Instagram’ı en çok tercih eden grup KOBİ’ler. Kısıtlama, iletişimlerinin yarısına yakınını bu platforma yönlendiren küçük işletmeleri zor durumda bıraktı. Büyük markaların iletişimlerini YouTube ve Facebook gibi diğer platformlara kaydırmasıyla birlikte, Instagram’daki toplam görüntülenme sayısı bir haftada yüzde 75 azalarak 4 milyardan 1 milyara geriledi.
Bu süreçte reklamlar için ortalamanın üzerinde tercih edilen sosyal ağlar ise Facebook ve TikTok oldu. Lokal sitelerin hacminde de kapanmanın yaşandığı haftada yüzde 5 oranında bir artış meydana geldi.
26 – 31 Temmuz | 2 – 7 Ağustos | |
41% | 14% | |
YouTube | 25% | 35% |
TikTok | 12% | 17% |
8% | 16% | |
Diğer | 13% | 18% |
Perakende sektörü de olumsuz etkilendi
Instagram reklamverenleri arasında birinci sırada yer alan perakende sektörü de yasaktan olumsuz etkilendi. Görsel iletişimin ön plana çıktığı turizm ve kişisel bakım gibi sektörlerin de ilerleyen süreçte iletişimlerinin olumsuz etkilenmesi bekleniyor.
Instagram SOV | 26 – 31 Temmuz | 2 – 7 Ağustos |
Trade | 27.53% | 25.88% |
Travel & Torusim | 8.63% | 9.27% |
Personal Care & Hygiene | 9.97% | 8.41% |
Kadın girişimciler Instagram’ın açılması için Cumhurbaşkanına çağrı yaptı