
Instant Eraser: Maybelline New York’un göz alıcı başarısının sırrı
Güzellik sektörünün önde gelen markalarından Maybelline New York, inovatif ürünleri ve güçlü marka stratejileriyle pazardaki konumunu korumaya devam ediyor. Trendleri takip etmenin ötesinde, sektör dinamiklerine yön veren markalardan biri olarak konumlanan Maybelline New York, son dönemde “İkon Kampanyası” ile dikkat çekiyor. Peki, markanın global başarısının arkasında hangi stratejiler yatıyor? Özellikle Instant Eraser gibi ikonik ürünlerin uzun vadeli başarısını sağlayan faktörler neler? Bu soruların yanıtlarını L’Oréal Türkiye Marka Lideri, Maybelline New York & NYX Professional Makeup Pırıl Metin’den alıyoruz.

L’Oréal Türkiye Marka Lideri, Maybelline New York & NYX Professional Makeup
Maybelline New York, global güzellik pazarında nasıl bir konuma sahip? Liderliğinizi sürdürülebilir kılmak için nasıl stratejiler izliyorsunuz?
Maybelline New York, dünyada ve Türkiye’de pazarın 1 numaralı makyaj markası konumunda. Sektöre ve trendlere liderlik eden bir marka olarak öncelikle tüketicilerimizin her an kendini cesurca ve özgüvenli bir şekilde ifade edebilmesini amaçlıyoruz. Bu amaç için performansı yüksek inovatif ürünlerimiz ile milyonlarca tüketiciye ulaşıyoruz. Tüketicinin beklentisini karşılamak ilk hedefimiz. Bunu dışında 1 numaralı marka olmak, yerinizi kaybetmemek için sürekli kendinizi yenilemekten geçiyor. Biz de bunu sektörümüzde trendleri yaratarak başarıyoruz. Trendleri yaratan ve büyüten bir marka olarak yeniliği takip etmenin bir adım ötesinde, yeniliği yaratan bir marka konumunda olduğumuzu söyleyebilirim.
Tüketici beklentilerinin sürekli değiştiği bir dönemde, Maybelline New York inovasyonu nasıl yönetiyor?
Tüketici beklentileri her zaman dinamik bir yapıya sahip olmuştur. Günümüz tüketicisi artık yalnızca bir ürünün algısı veya marka değeri ile değil performansı, içeriği ve sürdürülebilirliği ile de ilgileniyor. Bu bilinçli tercihlerin ışığında inovasyon süreçlerimizi sürekli güncelliyor, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için çalışıyoruz. İnovasyonu markamızın temel taşlarından biri olarak görüyoruz ve ürün formülasyonlarımızdan ambalaj tasarımlarımıza kadar her aşamada güvenilir ve performansı yüksek çözümler geliştirmeye çalışıyoruz.

Instant Eraser yıllardır pazarın bir numaralı ürünü olarak kabul ediliyor. Bu başarının arkasındaki faktörler nelerdir? İkon kampanyanızın arkasındaki temel strateji nedir? Kampanyayı yaratırken hangi ana mesajları vurgulamayı hedeflediniz?
Instant Eraser 2016 yılında Türkiye’de satışa açıldı ve 2018’den itibaren kendi kategorisinde pazarın 1 numaralı ürünü. Instant Eraser hem formülasyonu ile hem de ikonik sünger uçlu aplikatörü ile başlı başına inovatif bir ürün aslında. Tüketicinin kapatıcıdan beklentileri olan göz çevresindeki yorgunluk izlerini ve cilt kusurlarını kapatma konularında beklentiyi karşılıyor. Bunun yanı sıra nemlendirme etkili. Yani formülasyonu da bir inovasyonun sonucu. Makyajın vazgeçilmezi olarak yıllardır tüketici ile kurduğu bağ onu ikonik yapıyor. Maybelline New York cesur olmayı, insanın kendini ifade etme özgürlüğünü destekleyen ve makyajı da bu ifade biçiminin bir parçası olarak gören bir marka. Her bireyin tek başına bir ikon olduğunu düşünüyoruz ve içimizdeki ikonu yansıtabilmenin yine kendi elimizde olduğunu düşünüyoruz. “O gerçek bir ikon” dediğimizde bunu sadece Instant Eraser için değil, herkes için söylüyoruz.

Kampanyada çalıştığınız isimleri seçerken hangi kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz?
Maybelline New York olarak, iş birliği yaptığımız isimlerin markamızın değerlerine ve anlatmak istediğimiz hikayeye uyum sağlamasına büyük önem veriyoruz. Cesur ve özgün olmayı, kendini ifade etme özgürlüğünü destekleyen bir marka olarak, çalıştığımız isimlerin de bu vizyonu yansıtmasına dikkat ediyoruz. Moda, müzik ve güzellik dünyasındaki trendleri yakından takip ederek, hem duruşları hem de başarılarıyla ilham veren isimlerle iş birliği yapıyoruz. Kampanyalarımızın sadece bir reklam çalışması değil, tüketicilerimizle duygusal bir bağ kuran güçlü bir anlatısı olması gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle, seçtiğimiz her ismin projeye değer katmasını ve kampanyanın ruhunu en iyi şekilde yansıtmasını hedefliyoruz.

Peki, bir marka yöneticisi olarak, Maybelline New York İkon Kampanyası ile ilgili sektörden kişilerle paylaşabileceğiniz içgörüleriniz nelerdir?
Öncelikle bu kadar büyük, global ve başarılı bir markada çalışmak; tabi ki kişiye kendi hayal ettiklerini yapabilme imkânı sağlıyor. İkon kampanyası fikrini lokalde çekmeyi ilk düşündüğümüzde; işbirliği yapabileceğimiz isimleri, bir ürüne ikon deme otoritesine kendi alanlarındaki uzmanlığı aracılığı ile sahip olan kişilerle yapmayı hedefledik. Bu anlamda, Gülşen, Ece Sükan ve Danla Biliç ile ortaya çıkan iş gerçekten sektöre imza atabilecek seviyede oldu. İlk günden bu yana inanılmaz olumlu yorumlar alıyoruz. Hayalimizin sonucunu görünce ekipçe bizim bile motivasyonumuz daha yukarı çıktı; hep daha iyisini yapmayı hedefliyoruz. Son olarak, tabi ki süreçte kendi alanındaki en uzman insanlar ve ajanslarla çalışmak çok önemli diyebilirim. Reklam alanında çalışırken, çok kısa sürelerde tüketicilere bir hikâye anlatmaya çalışıyoruz, bunun için de kreatif anlamda en iyi standarda sahip insanlarla bir arada olmak bizim de bakış açımızı çok geliştiriyor ve rahatlık sağlıyor.