İş dünyası ikiye bölündü sanal mı hibrit mi?
COVID-19’la birlikte dijitalleşmenin hız kazanması ve sanal platformların hayatımıza daha fazla nüfuz etmesiyle, fiziksel görüşme ve aktiviteler yerini sanal etkinliklere bırakıyor. Pandeminin itici gücüyle dijitalleşmenin rüzgarını arkasına alan iş dünyasından birçok şirket ise toplantı, ürün tanıtımı, lansman gibi aktivitelerini sanal veya hibrit etkinliklere dönüştürerek daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyor. Peki iş dünyası yeni normali ne kadar benimsedi? Sanal etkinlikler yakaladığı ivmeyi sürdürecek mi? Gelin sorunun yanıtlarına küresel araştırmalar ve JakoMeet’in Kurucusu A. Seçkin Canan’ın öngörüleri ışığında bakalım…
- Statista’nın yayınladığı verilere göre, pazarlamacıların yüzde 40’ı 2022’de etkinliklerin sanal olmasını beklerken, yüzde 35’i ise hibrit etkinlikleri işaret ediyor.
- Sanal etkinlik platformu JakoMeet’in Kurucusu A. Seçkin Canan konuya dair açıklama yaparak, “Dünya genelindeki markaların yüzde 45’i etkinliklere katılımı yükseltmek, yüzde 19’u ise marka bilinirliğini artırmak için sanal etkinlikleri tercih ediyor” diyor.
Şirketler sanal etkinlikleri sevdi
LinkedIn tarafından pazarlama yöneticileri arasında yapılan araştırmaya göre, şirket etkinliklerinin yüzde 90 ila 100’ünün sanal etkinlik platformları aracılığıyla gerçekleştirildiğine dikkat çeken A. Seçkin Canan, “Sanal etkinlikler şirketlerin ana iletişim araçlarından biri haline geliyor. Pazarlamada etkinlikleri kullananların yüzde 80‘i, 2-5 yıl önceki aktivitelere göre online etkinliklerden daha anlamlı sonuçlar elde ettiklerini söylüyor. Bu yüzden şirketlerin birçoğu artık ürün lansmanlarını da sanal platformlar aracılığıyla gerçekleştiriyor ve bu sayede ürünlerini henüz piyasaya sürmeden potansiyel müşterilerine ulaşarak, alıcısını çok daha önceden buluyor” ifadelerini kullanıyor.
Sanal ve hibrit etkinliklere rağbet artacak
Sanal ve hibrit etkinliklerin 2022 yılında da en çok tercih edilen pazarlama yöntemleri olacağının altını çizen A. Seçkin Canan, “Yüz yüze etkinliklere kıyasla sanal etkinliklerin sunduğu fırsatlar birçok şirket için katma değere dönüşüyor. Bu durumun en gözle görülür unsurları arasında ise daha az maliyetle daha büyük kitlelere hitap edebilmek yer alıyor. Bu yüzden sanal ve yeni dönemin gözdesi hibrit etkinliklere talebin gelecek yıllarda daha da artacağını düşünüyoruz. JakoMeet olarak bu aşamada teknolojik altyapımızı her daim güncel tutarak iş dünyasını bir araya getirirken, avantajlı özelliklerimizle de benzersiz bir etkinlik sahası oluşturmaya devam edeceğiz” diyor.