İş dünyasında haftanın atamaları
Ülker Bisküvi’de yeni CFO: Fulya Banu Sürücü
Ülker Bisküvi’de önemli bir görev değişimi yaşandı. Kamu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamaya göre Ülker Bisküvi’de CFO görevine 3 Ocak 2022 tarihinden geçerli olmak üzere Fulya Banu Sürücü getirildi.
Fulya Banu Sürücü üniversite eğitimini Ortadoğu Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü’nde 1997 yılında tamamladıktan sonra, University of Wisconsin – Milwaukee’de Finans odaklı MBA programında yüksek lisans yaptı. Sürücü, profesyonel kariyerine 1999 yılında Coca-Cola İçecek Türkiye’de Finans Uzmanı olarak başladıktan sonra, 2001 yılında Manpower ve U.S. Bank bünyesinde Uluslararası Finans Uzmanı, MillerCoors şirketinde ise 2003 yılına kadar Finansal Analist olarak görev aldı.
Fulya Banu Sürücü, 2003 yılında PepsiCo Türkiye’ye Finansal Planlama Uzmanı olarak katılmasının ardından, sırasıyla Finansal Planlama Şefi, Ticari Fonksiyonlar Finansal Planlama Müdürü, Türkiye Finansal Planlama Müdürü, Türkiye Finans Kontrolörü görevinde, Türkiye Finansal Kontrol Departmanı Lideri olarak 12 yıl boyunca çalıştı. 2015 yılında General Electric bünyesine EAGM Bölge (Doğu ve Afrika Gelişen Pazarlar) Finansal Kontrolörü olarak katılan Fulya Banu Sürücü, 2018 yılına kadar EMEA Bölgesi Lojistik İş Birimi CFO’su olarak görev yaptı.
DHL Express Türkiye’de, İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine Müge Arslan getirildi
Türkiye’de uluslararası hızlı hava taşımacılığının kurucusu DHL Express Türkiye’de, İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine Müge Arslan getirildi. Müge Arslan, DHL Express Türkiye Ailesi’ndeki görevine 22 Kasım itibariyle başladı.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde Ekonomi öğrenimini tamamladıktan sonra Bahçeşehir Üniversitesi’nde MBA programını bitiren Müge Arslan, çalışma hayatına 2004 yılında İş Bankası İnsan Kaynakları biriminde başladı. Arslan daha sonra sırasıyla Yapı Kredi Bankası, Türk Telekom ve Danone’da İK birimlerinde farklı sorumluluklar üstlendi. Son olarak Canon Eurasia’da İnsan Kaynakları ve İdari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevinde bulunan Arslan, geçtiğimiz ay itibariyle DHL Express Türkiye ekibine katıldı.
2013 yılından bu yana İK alanında ‘http://insankaynaklarigunlugu.com/ ’ adlı bir blog yazan Müge Arslan, bunun yanı sıra Kariyer.net sponsorluğundaki bir kitabın ortak yazarlığı ve editörlüğünü de yaptı. Arslan, aynı zamanda Adler sertifikalı bir koç olarak da faaliyet gösteriyor.
Doğtaş Kelebek Mobilya Grubu Yönetim Kuruluna 3 yeni kadın imzası
Doğtaş Kelebek Mobilya Grubunda Yönetim Kurulunda yaşanan değişikliklerle birlikte 3 yeni başarılı kadın, Bağımsız Yönetim Kurulu üyesi olarak görevlerini devraldılar. Yönetim Kuruluna katılan yeni isimler; Zeynep Yalım Uzun, Mutlu Erturan ve Berna Akyüz Öğüt olarak belirlendi.
Kadın istihdamı konusunda emin adımlar atan Doğanlar Holding bünyesindeki tüm şirketlerde karar verici pozisyonlarda kadınlara yer vermeye devam ediyor. Zeynep Yalım Uzun, Mutlu Erturan ve Berna Akyüz Öğüt de bu kapsamda Doğtaş Kelebek Mobilya grubu Yönetim Kurulu’na Bağımsız Üye olarak yeni katılan isimler.
Bugün LC Waikiki şirketinde Genel Müdürlük görevini üstelenen Berna Akyüz Öğüt, Boğaziçi Üniversitesi’nde İşletme lisansını tamamladıktan sonra ve aynı üniversitede yüksek lisans yaptı. Genpa, Avea, Turkcell ve Yıldız Holding şirketlerinde çeşitli görevler alan Berna Akyüz Öğüt, son olarak English Home firmalarında farklı görevler üstlendi.
Zeynep Yalım Uzun ise, ev teknolojileri şirketi Arçelik’in Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (Chief Marketing Officer) olarak görev yapıyor. Uzun, Robert Kolej’inin ardından üniversite eğitimini ABD Atlanta’daki Agnes Scott College’da ekonomi ve psikoloji alanlarında tamamladı. Arçelik’teki görevi öncesinde Unilever’de 25 yılı aşkın pazarlama kariyeri bulunan Uzun, bu süre içinde Polonya, Türkiye ve İngiltere merkezli olarak görev yapmış ve Unilever’ in farklı markalarının geniş coğrafyalarda global operasyonlarını yönetmiştir.
Bugün Hepsiburada’da CCO olarak görev yapan Mutlu Erturan, İzmir Amerikan Koleji’ni bitirdikten sonra Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ekonomi bölümünden mezun oldu, İngiltere’de bulunan Nottingham Üniversitesi’nden MBA alanında lisansüstü derecesini tamamladı. Kariyerine bankacılık sektöründe, Yapı Kredi Bankası’nda danışman olarak başlayan Erturan; sonrasında IBM’de farklı departmanlarda üst düzey yöneticilik rollerini üstlendi.
Mıcro Focus Türkiye & Yunanistan’ın Yeni Ülke Müdürü Zafer Akın oldu
Micro Focus Türkiye Satış Direktörü olarak görev yapan Zafer Akın, Micro Focus Türkiye & Yunanistan Ülke Müdürü olarak atandı. Akın, Kasım ayı itibarıyla, International (Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Latin Amerika) bölgesinde, yönetim ekibinin üyesi olarak Micro Focus International İş Stratejileri ve Pazara Gidiş Dönüşüm Direktörü olarak atanan Deniz Kırca’dan boşalan ülke müdürlüğü görevini üstlendi. Akın’ın bu atamasında sorumluluğundaki Türkiye, Yunanistan ve Kıbrıs’taki iş hacminin çok hızlı büyümesine olan önemli katkısı ve satış ekiplerini yönetmekteki başarısı etkili oldu.
Koç Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden lisans derecesine sahip olan Zafer Akın, önce Procter & Gamble ve Kraft Foods’da satış ve pazarlama görevlerinde çalıştı. 2007 yılında HP’ye katılan Akın, 2007-2014 yılları arasında HPE’de Pazarlama, İş Danışmanlığı ve Müşteri Yönetiminde bölgesel ve yerel çeşitli görevler aldı. Daha sonra SAS ve SAP’de Kıdemli Satış Yöneticisi olarak çalıştı ve 2019’un başlarında Micro Focus’a katıldı. Son 15 yılda önde gelen küresel teknoloji şirketlerinde çeşitli roller üstlenen Zafer Akın, geniş bir coğrafya ve farklı sektörlerdeki müşterilerde çok yönlü bir deneyime sahip.
PayTR ekibine iki önemli isim katıldı
PayTR, bünyesinde geliştirilecek olan elektronik para faaliyetleri kapsamında ön ödemeli kart ve dijital cüzdan projelerinde elektronik para iş geliştirme direktörü olarak Sadberk Sunter Şenbağ ve iş geliştirme müdürü olarak Naz Alize Naak‘ı ekibine kattı.
Sadberk Sunter Şenbağ
1987 İstanbul doğumlu Sadberk Sunter Şenbağ, lisans ve yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Bahçeşehir Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka yönetimi bölümlerinde tamamladı. Sırasıyla Yapı Kredi Bankası, Garanti Ödeme Sistemleri AŞ ve Birleşik Ödeme şirketlerinde görev yaptı. Finans sektöründe 10 yıllık tecrübeye sahip Şenbağ, en son görev aldığı Birleşik Ödeme şirketinde elektronik para ve ödeme hizmetleri faaliyetleri kapsamında ön ödemeli kart, dijital cüzdan, para transferi ve tahsilat projelerinde iş geliştirme direktörü olarak görev aldı.
Geçtiğimiz Haziran ayında Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) tebliğiyle Elektronik Para alanında hizmet vermek üzere lisansını alarak, elektronik para faaliyetlerini geliştirmeye başlayan PayTR bünyesinde ön ödemeli kart ve dijital cüzdan projelerinde elektronik para iş geliştirme direktörü olarak görev yapacak.
Naz Alize Naak
1994 İstanbul doğumlu Naz Alize Naak, lisans eğitimini Bahçeşehir Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde alarak 2017 yılında mezun oldu. Profesyonel iş hayatına 2018 yılında Birleşik Ödeme’de başlayan Naz Alize Naak, dört yıl boyunca “Fintech As a Service” konseptiyle kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla gerçekleştirilen birçok ön ödemeli kart ve dijital cüzdan projesinde elektronik para ürün direktörü olarak görev aldı. Elektronik Para faaliyetleri kapsamında ön ödemeli kart ve dijital cüzdan projelerinde elektronik para iş geliştirme müdürü olarak görev yapacak.
Coorbiz Akademi’ye yeni Yönetici Ortak
Bankacılık sektöründe 22 yıllık deneyime sahip Burcu Oylan; satış, pazarlama ve yönetim danışmanlığı hizmetleri veren Coorbiz’e yönetici ortak olarak katıldı.
Osmanlı ve Garanti Bankası’nda 22 yıl boyunca çeşitli kademelerde görev yapan Burcu Oylan, yönetici ortak olarak Coorbiz Akademi’ye katıldı. Burcu Oylan, yeni görevinde, Coorbiz Akademi’nin satış okulu ve kurumsal eğitim bölümlerinin geliştirilmesinden sorumlu olacak. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü mezunu Burcu Oylan, hayata geçireceği projelerle önemli katkılarda bulunacağı Coorbiz Akademi’yi yurt çapında yaygınlaştırmayı hedefliyor.
Burcu Oylan, Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nden 1998 yılında mezun oldu. Şişecam bünyesindeki Cam Ambalaj Pazarlama A.Ş. ve Infonet Bilgi Teknolojileri’nde satış temsilcisi olarak çalıştıktan sonra 1999’da Osmanlı Bankası A.Ş.’de MT (yönetici adayı) olarak göreve başladı. Kariyerine 2001-2018 yılları arasında Garanti Bankası’nın şube, bölge ve genel müdürlük birimlerinde görev alarak devam etti. Garanti bünyesinde çeşitli şubelerin saha satış ve pazarlama ekiplerinde çalıştı. Genel müdürlük bünyesindeki KOBİ departmanında satış koordinasyon yöneticiliği ve bölge müdürlüğü satış yöneticiliği yaptı. Burcu Oylan 2021 yılı itibarıyla Coorbiz Akademi’de yönetici ortak olarak katıldı.
STANDBY’a yeni Client Services Director!
7 yıldır Tribal Worldwide İstanbul’da Algida, GittiGidiyor, Şok, LCW, Kızılay, Sigortam.net gibi markalar başta olmak üzere birçok farklı markanın Müşteri İlişkileri Grup Direktörlüğünü üstlenen Buse Sokullu, kariyerine STANDBY’da Client Services Director olarak devam edecek.
Tribal Worldwide İstanbul’dan önce Project House, Manajans’ta müşteri ve proje ilişkileri yöneticisi olarak görev alan Buse Sokullu’nun sektörde 15 yılı aşkın tecrübesi bulunuyor.
4129Grey’e iki yeni kreatif direktör
Reklamcılık sektörünün iki deneyimli ismi Setenay Özcan Yıldırım ve Sanlı Kayabölen, kreatif direktör olarak 4129Grey’in güçlü yaratıcı ekibine dahil oldu.
Setenay Özcan Yıldırım
Reklamcılığa 2004 yılında reklam yazarı olarak Ajans Ultra’da başlayan Setenay Özcan Yıldırım, burada 2 yıl görev yaptıktan sonra önce Grey Worldwide İstanbul’a, ardından Rafineri’ye geçti. Rafineri’de görev yaptığı 11 yıl içerisinde sırasıyla reklam yazarı, kreatif grup lideri ve kreatif direktör olarak çalıştı. En son Happy People Project’te kreatif direktör olarak görev yapan Yıldırım, Aralık 2021 itibarıyla 4129’a transfer oldu. 17 yıllık kariyeri boyunca onlarca markanın yüzlerce kampanyasının yaratım sürecinde yer alan Yıldırım, ulusal ve uluslararası seviyede pek çok yarışmadan ödül kazandı. Ayrıca bu organizasyonlarda jürilik görevi üstlendi.
Sanlı Kayabölen
Üsküdar Amerikan Lisesi sonrası Sabancı Üniversitesi’nde Sosyal ve Siyasal Bilimler eğitimi aldıktan sonra reklamcılık sektöründe ilerlemeye karar veren Sanlı Kayabölen kariyerine Grey İstanbul’da reklam yazarı olarak başladı. TBWA, Alametifarika ve JWT/Manajans’ta görev yaptıktan sonra sektöre Amerika’da yeni teknolojileri kullanarak reklam yapan bir start-up kurmak üzere ara verdi. Dönüşü sonrası Tribal Worldwide ve PunchBBDO’da kreatif grup lideri olarak görev yaptı. 4129Grey’e kreatif direktör olarak katılan Kayabölen, yerli ve ulusal yarışmalarda, geleneksel ve dijital kategorilerde birçok ödül kazandı.
Doğan Tatari Çapa Medikal’e CEO olarak atandı
Çapa Medikal’de üst düzey bir atama gerçekleşti. Şirketin yeni CEO’su, uluslararası birçok firmada üst düzey yöneticilik ve danışmanlık tecrübesi bulunan Doğan Tatari oldu.
Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunu olan ve yine aynı üniversitede MBA yapan Doğan Tatari, Arthur Andersen, Accenture, Peppers and Rogers Group gibi uluslararası firmalarda Türkiye’de ve yurtdışında yönetici danışman olarak çalıştı. Nokia’nın uluslararası danışmanlık biriminde de görev alan Tatari, Memorial Sağlık Grubu’nda 13 yıl üst düzey yönetici olarak pek çok birimin yönetimini ve dönüşümünü üstlendi.
Zade Vital’in Genel Müdürü Dr. Çağlan Kuruner oldu
Helvacızade Şirketler Grubu’nun sağlık kanadı olan Zade Vital’in genel müdürü pozisyonuna sağlık sektörünün tecrübeli isimlerinden Dr. Çağlan Kuruner atandı. Dr. Çağlan Kuruner, eğitimini İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde tamamladı. Nobel İlaç ve Abdi İbrahim İlaç’ta Ürün Müdürü olarak özel sektör kariyerine başlayan Kuruner ardından Sanovel İlaç’ta Pazarlama ve Tanıtım Müdürü pozisyonuna getirildi. Sonrasında ise Ulkar Holding Nobel İlaç’ta Nobel Tüketici Sağlığı Direktörü ve Nobel İlaç Akut İş Birimi Direktörü görevini yürüttü. Ulkar Holding’de RA İlaç Satış Pazarlama Direktörü pozisyonunda görev yaptı.
Swıssôtel The Bosphorus, İstanbul’a yeni ‘’Executıve Chef’’ atandı
Bu yıl 30. Yılını kutlayan Swissôtel The Bosphorus, İstanbul’a deneyimli şef Soner Kesgin yeni executive chef / baş aşçı olarak atandı.
Türkiye dışında, ABD, Ürdün, Mısır, Almanya, İsviçre, Avusturya ve Hindistan gibi pek çok farklı ülkede, farklı kültürlere ait lezzetleri deneyimleyerek çalışma imkanı bulan Soner Kesgin, son olarak Türkiye’de Fairmont Qasar’da baş aşçı olarak görev alıyordu. Aralık itibari ile Swissôtel’deki yeni görevine başlayan Kesgin, otelin tüm restoranlarından ve yemek hizmetinden sorumlu olacak.
Yemeğin farklı kültürleri ve milletleri bir araya getiren önemli bir güç olduğuna inanan şef Soner Kesgin, başarı odağının iyi tutum, dürüstlük, mutfak ekibini başarı için geliştirmek ve ekip ruhu oluşturmak olduğunu vurguluyor. Soner Kesgin, yeme & içme sektöründeki uzun yıllara dayanan tecrübesini, Swissôtel The Bosphorus, İstanbul’un klasikleşmiş, vazgeçilmeyen, kaliteli lezzetleri ve hizmeti ile harmanlayacak.
Dedeman’da iki üst düzey atama
Dedeman Hotels & Resorts International bünyesinde yer alan Dedeman Konya Hotel & Convention Center ve Kazakistan’da bulunan Dedeman Öskemen’e yeni Genel Müdür atamaları gerçekleştirildi. Sektörde uzun yıllara yayılan tecrübeleri ile Fatih İşkin Dedeman Konya Hotel & Convention Center’ın, Mustafa Çelik ise Dedeman Öskemen’in Genel Müdürü oldu.
Fatih İşkin, Dedeman Konya Hotel & Convention Center Genel Müdürü oldu
Eğitimini Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Turizm Otelcilik İşletmeciliği ve Anadolu Üniversitesi İşletme bölümlerinde tamamlayan Fatih İşkin, turizm sektöründeki profesyonel iş hayatına 2002 yılında Hilton Konya’da başladı. Ardından, Rixos Hotel Konya’da çalışan İşkin, 2008 yılında Dedeman Ailesi’ne katıldı.
İlk olarak Dedeman Konya Hotel & Convention Center’da Satış Yetkilisi olarak çalışmaya başlayan İşkin, sonrasında Dedeman Gaziantep Satış Müdürlüğü görevine getirildi. Fatih İşkin; 2011 yılında Dedeman Rize, 2011-2014 yılları arasında Dedeman Gaziantep Hotel & Convention Center ve 2014-2015 yılları arasında Dedeman Konya Hotel & Convention Center Genel Müdürlüğü görevlerini yürüttü.
2016 yılından bu yana Kazakistan’da Dedeman Öskemen’in Genel Müdürü olarak çalışmalarını yürüten, iyi derecede İngilizce ve Rusça bilen İşkin, 01.12.2021 tarihi itibariyle “Dedeman Konya Hotel & Convention Center Genel Müdürü’’ oldu.
Dedeman Öskemen Tavros Genel Müdürlüğü’ne yeni isim
Çukurova Üniversitesi Otelcilik Yönetimi bölümünden mezun olan Mustafa Çelik, profesyonel iş hayatına 1998 yılında Merit Hotel Mersin’de Ön Büro departmanında başladı. Ardından Club Hotel Sera Ön Büro Müdür Yardımcısı olan Çelik, Le Jarden Hotel ve Dedeman Antalya’da Gece Müdürü, Pegasos World Hotel’de Odalar Bölüm Müdürü, Rixos Astana Hotel Satış ve Pazarlama Direktörü ve Taşkent Radisson Blu Hotel Genel Müdürü olarak görev yaptı. Mustafa Çelik, 2017 yılında Rusya Krasnoyarsk Novotel & İbis Hotel Genel Müdürlüğü görevini üstlendi.
Sektörde 12 yılı aşkın süredir edindiği tecrübeyi Dedeman markasıyla buluşturan Mustafa Çelik, 18.11.2021 tarihi itibariyle “Dedeman Öskemen Genel Müdürü” olarak atandı. 2011 yılında Cornell Üniversitesi Turizm Master programını tamamlayan, İngilizce, Almanca ve Rusça bilen Çelik, Türk Kazak İşadamları Derneği (TÜKİB) üyesidir.