
İş dünyasında haftanın atamaları
Samsung Electronics Türkiye’nin Kurumsal Pazarlama Direktörü Sibel Hür oldu

Samsung Electronics Türkiye’de önemli bir görev değişikliği gerçekleştirildi. 17 yılı aşkın deneyimi ve geniş bilgi birikimiyle Kurumsal İletişim Lideri olarak görev alan Sibel Hür, Samsung Electronics Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörlüğü görevine atandı.
Hür yeni rolünde, Samsung Electronics Türkiye’nin pazarlama iletişimi alanındaki stratejilerinin oluşturulmasının yanı sıra yeni proje, kampanya ve iş birliklerinin geliştirilmesine liderlik edecek.
2006 yılında Bilgi Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü’nden mezun olan Sibel Hür, MBA programını Bilgi Üniversitesi’nde tamamladı. Kurumsal iletişim ve pazarlama iletişimi alanında yaklaşık 17 yıllık tecrübe sahibi olan Hür, önde gelen birçok şirketin Kurumsal İletişim Departmanında önemli görevler üstlendi.
Profesyonel iş hayatına 2005 yılında Siemens’te başlayan Hür, 2011 ve 2014 yılları arasında Yıldız Holding’de İletişim Departmanında Yöneticilik yaptı. Hür, 2014 yılında Samsung Electronics Türkiye’ye İç İletişim Müdürü olarak katıldı. 2016 yılında Samsung Electronics Türkiye Kurumsal İletişim Müdürlüğü görevine getirilen Hür, 2020 yılının Mart ayından bu yana ise Kurumsal İletişim Lideri olarak görev almaktaydı.
Bayer Türkiye’den yurt dışına iki önemli atama

Bayer Türkiye’den yurt dışına iki önemli atama gerçekleşti. Bayer Tarım Ürünleri Türkiye ve Ortadoğu Ticari Mükemmellik ve Satış Operasyonları Lideri olarak çalışmakta olan Onur Demir Almanya’ya Global Ticari Yetkinlik Lideri olarak atandı. Pazarlama Servisleri Müdürü Kübra Demir ise İspanya’da yerleşik olarak Akdeniz Bölgesi Satış Verimliliği Müdürü oldu.
FMCG, Geleneksel ve Modern Kanal Satış Yönetimi, Ticari Pazarlama, Satış Mükemmeliyeti, CRM ve Satış Operasyonları alanlarında uzmanlıkları bulunan ve işletme yüksek lisansını UCLA Anderson School of Management’ta tamamlayan Onur Demir; 5 yıllık Bayer deneyimi ile görevini Almanya’da yürütecek.
Lisans ve yüksek lisansını İ.T.Ü. Kimya Bölümü’nde tamamlayan Kübra Demir ise Bayer’deki Marka ve Pazarlama İletişimi, Dijital Tarım, Kampanya ve Proje Yönetimi ile Müşteri Hizmetleri alanındaki 9 yıllık deneyimini İspanya’da satış alanına taşıyacak.
Özge Satman Bayraktar, DHL Express Türkiye CFO’su olarak atandı

DHL Express Türkiye’de üst düzey bir atama gerçekleşti. Özge Satman Bayraktar, Chief Financial Officer (CFO) olarak atandı.
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden onur öğrencisi olarak mezun olan Bayraktar, yüksek lisans derecesini London School of Economics’te tamamladı. Profesyonel kariyerine 2009 yılında, British American Tabacco’nun (BAT) finans departmanında, Management Trainee (Yönetim Stajyeri) olarak başladı.
Bir yıl süreyle Pragma Corporate Finance şirketinde şirket birleşme ve satın almalarında görev almasının ardından BAT bünyesine döndü ve sırasıyla Operasyon Finans Yöneticisi, Kıdemli Pazarlama Finans Müdürü ve Türkiye, Kafkasya ve Kuzey Kıbrıs Bölgelerinden Sorumlu Finans Direktörü olarak görev aldı.
Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’da yeni atama!

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama İş Mükemmelliği Direktörlüğü görevine, Nergis Kaya atandı.
Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nde lisans eğitimini, Koç Üniversitesi’nde “Yönetici Gelişim Programını” tamamlayan Kaya, iş yaşamına 2005 yılında Hedef Alliance Holding’te Müşteri İlişkileri Uzman Yardımcısı olarak başladı. Merck Sharp Dohme’de Pazar Araştırma Uzmanı, Pfizer’de Satış Gücü Etkinliği Uzmanı, Sanofi’de sırasıyla İş Mükemmelliği Uzmanı, Satış ve Pazarlama Etkinliği Müdürü olarak çalıştı. Novartis Onkoloji’de sırasıyla Ticari Verimlilik Müdürü, Ticari Mükemmellik ve Kanal Stratejileri Müdürü, Bölge (EGM/AMACO – AsyaPasifik, Ortadoğu ve Afrika Ülkeleri) İş Etkinleştirme Lideri ve son olarak Novartis Onkoloji İş Mükemmelliği Departman Müdürü olarak görev yapan Nergis Kaya Eczacıbaşı İlaç Pazarlama İş Mükemmelliği Direktörlüğü’ne atandı.
Işıklar Holding’in yeni Grup İnsan Kaynakları Direktörü Öznur Güriş oldu

Işıklar Holding’de Grup İnsan Kaynakları Direktörlüğü (CHRO) pozisyonuna Öznur Güriş getirildi. Öznur Giriş, yeni görevine 1 Kasım 2022 itibariyle başladı.
2003 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun olan Öznur Güriş, çalışma hayatına Viya Grup’da Proje Analisti olarak adım attı. 2004 yılında Ernst & Young’a İnsan Kaynakları Danışmanı olarak geçiş yapan Güriş, 2006-2010 yıları arasında ise Türk Ekonomi Bankası’nda Ücretlendirme ve Performans Yönetimi Müdür Yardımcı olarak görev aldı.
Buradaki 4 yıllık tecrübenin ardından 2010’da British American Tobacco’ya Ticari Fonskiyonlardan sorumlu İnsan Kaynakları İş Ortağı olarak geçiş yapan Öznur Güriş, 2011-2019 yılları arasında da SC Johnson MENAPT Bölgesi’nden sorumlu insan Kaynakları İş Ortağı olarak kariyerine devam etti. Öznur Güriş, Işıklar Holding’e katılmadan önce, Kasım 2022’ye kadar Tekfen Mühendislik İnsan Kaynakları, Eğitim ve İdari İşler Koordinatörü olarak görev alıyordu.
Onur Erdinç Fazla Gıda CCOO’su oldu

Fazla Gıda’nın CCOO görevine Onur Erdinç atandı. 20 yıllık kurumsallık deneyiminde GlaxoSmithKline, Avon ve Farmasi gibi şirketlerde çalışan Erdinç, Fazla Gıda’da Ticari Faaliyetler ve Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı olarak görev alacak.
Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünden 2000 yılında mezun olan Onur Erdinç; profesyonel hayatına GSK’da satış ve pazarlama alanında başladı. Burada geçirdiği 8 yılda birçok farklı alanda deneyim kazanan Erdinç, GSK’nın Türkiye’deki en büyük ve pazar hâkimi markalarını yönetti ve yeni ürünlerin pazara açılım süreçlerinde yönetim rolünü üstlendi. Ardından Küresel Satış Akademisi projesinin bir parçası olarak Avon’a geçiş yaptı. Erdinç; geliştirdiği projeler ile etkin ve verimli bir çalışma ortamı kurulması konusunda da öncü çalışmalara imza attı.
Türkiye bölgesinde iş planlama, iç görü stratejisi ve ticari faaliyet alanlarında değer yaratmaya devam ederken Fas, Mısır ve Suudi Arabistan gibi Kuzey Afrika ve Orta Doğu ülkelerinde stratejik planlama, süreç koordinasyonu, proje takibi ve değer odaklı çalışma konularında deneyim kazandı. Erdinç; 20 yıllık kurumsal kariyerinin ardından Fazla Gıda’ya Chief Commercial & Operations Officer (CCOO) yani Ticari Faaliyetler ve Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı.
Yemeksepeti Strateji ve Dönüşümden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Görevine Arda Ecevit getirildi

Arda Ecevit, Yemeksepeti Strateji ve Dönüşümden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CSTO) olarak atandı. Yemeksepeti CEO’su Mert Baki’ye bağlı çalışacak olan Arda Ecevit, 14 Kasım 2022 tarihi itibarıyla şirketin yeni dönem stratejilerinin ve dönüşüm yolculuğunun tasarlanması ve hayata geçirilmesinden sorumlu olacak.
Yaklaşık 15 senelik danışmanlık tecrübesine sahip olan Arda Ecevit, Yemeksepeti’ne katılmadan önce son olarak, önde gelen uluslararası strateji danışmanlığı şirketi Bain & Company’nin liderlik ekibinde görev alıyordu.
Danışmanlık kariyeri boyunca Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’da Telekom, Teknoloji, Perakende ve Tüketici Ürünleri sektörlerinin önde gelen oyuncuları ve özel sermaye şirketleri ile gerçekleştirilen önemli stratejik dönüşüm programlarına liderlik eden Arda Ecevit; stratejik planlama, kurumsal strateji, büyüme stratejisi, pazara giriş stratejisi, birleşme ve satın almalar, müşteri deneyimi yönetimi, dijital dönüşüm, operasyonel ve organizasyonel dönüşüm alanlarında derin uzmanlığa sahip.
Özel sektörün yanı sıra Türkiye ve yurt dışında kamu sektöründe de bilişim, teknoloji ve hizmet sektörlerine yönelik strateji geliştirme ve dönüşüm programı yapılandırma tecrübeleri bulunan Arda Ecevit, Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği 2008 mezunu ve Koç Üniversitesi İşletme yüksek lisans derecesine sahip.
Aksigorta organizasyon yapısında önemli değişim ve atamalar

Aksigorta, yeni dönemin ihtiyaçları ve şirketin stratejik hedefleri doğrultusunda organizasyon ve üst yönetim yapısında önemli değişikliklere imza attı. Bu kapsamda Genel Müdür Uğur Gülen yönetiminde; stratejik bakış açısıyla 3 yeni odak alan oluşturuldu. Aksigorta, yeni fonksiyonlarla müşterilerini odağında tutmaya devam ederken, dijital iş birliklerini çok iyi kullanmayı ve Bireysel Bankacılıkta data analitiğinin gücünden faydalanarak pazar payını artırmayı gündemine aldı.
Strateji ve Bireysel Bankasürans İş Geliştirme Fonksiyonu
Aksigorta’nın bireysel bankacılık stratejik odağını destekleyecek şekilde “Strateji ve Bireysel Bankasürans İş Geliştirme Fonksiyonu” oluşturuldu. Sabancı Topluluğu’nun liderlerini kendi içinden yetiştirme, grup içindeki yetenekleri üst düzey yönetim rollerinde görevlendirme ilkesi doğrultusunda 7 Kasım 2022 tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde; Strateji ve Bireysel Bankasürans İş Geliştirme Direktörü görevine Strateji ve Dijital Kanallar Bölüm Müdürü görevini yürütmekte olan Elif Horasan atandı.
Reasürans & Stratejik İş birlikleri Fonksiyonu
Buna ek olarak belirsiz koşullar ve yoğun rekabet ortamında, güçlü kurumsal ilişkileri ve geniş dijital iş birliklerini çok iyi kullanarak rekabet avantajı kazanma vizyonu ile 7 Kasım 2022 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere “Reasürans & Stratejik İş birlikleri Fonksiyonu” kuruldu.
İlgili fonksiyon Genel Müdür Yardımcısı rolüne 2010-2016 yılları arasında Aksigorta Reasürans Bölüm Müdürü olarak görev yaptıktan sonra Marsh McLennan şirketinde Plasman ve Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı görevini yürüten ve yeni göreviyle tekrar Aksigorta’ya dönecek olan Deniz Ceylan getirildi.
Pazarlama ve Teknik Fonksiyon
Değişen müşteri ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda çevik takımlarla müşteriyi odağına alan, onu daha iyi tanıyıp, uygun çözümler sunan bir Aksigorta için Teknik ve Reasürans Fonksiyonu organizasyonu Pazarlama ve Teknik Fonksiyon adıyla yeniden yapılandırıldı. İlgili fonksiyon altında yer alan ekipler Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel liderliğinde çalışmalarına devam edecek.
Geçtiğimiz hafta gerçekleşen atamaları incelemek için TIKLAYIN.