İş dünyasında haftanın atamaları
Hepsiburada’da bayrak değişimi
Son 2 yıldır Hepsiburada Pazarlamadan Sorumlu Grup Başkanlığı görevini yürüten Ender Özgün, 2 Mayıs 2023 itibarıyla şirketin Ticari Grup Başkanı görevini üstleniyor. Hâlihazırda bu görevi yürüten Murat Büyümez ise Yatırımlardan Sorumlu Grup Başkanı olarak görev alacak.
Hepsiburada, yaptığı açıklamayla Pazarlama Grup Başkanı (CMO) Ender Özgün’ün mevcut sorumluluklarına ek olarak 2 Mayıs 2023 itibarıyla şirketin Ticari Grup Başkanlığı (CCO – Chief Commercial Officer) görevini de yürütmeye başladığını duyurdu.
Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, atamayla ilgili yaptığı açıklamada “Murat Büyümez, tecrübeleriyle Hepsiburada’nın liderlik takımında stratejilerin belirlenmesi ve ticari operasyonların yürütülmesi konularında şirketimize önemli katkılarda bulundu. Chief Investment Officer görevinde de bu önemli katkıları devam ettirecek olmasından memnuniyet duyuyorum.
Ender’in e-ticaret alanındaki deneyimini şirketimizin CCO’su olarak değerlendirecek olmaktan ötürü de mutluyum. Hepsiburada’nın deneyimli ticari ekiplerine liderliği ve pazarlama alanındaki tecrübesinin bugüne kadarki başarılarımızı daha da ileriye götüreceğinden ve ticaretin dijitalleşmesine liderlik etmek vizyonumuza katkı sağlayacağından eminim.” dedi.
FLO’da iki üst düzey atama
Dr. Emre Ekşi, Global İş Geliştirme ve Strateji Genel Müdür Yardımcılığına atandı
FLO’da “Global İş Geliştirme ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı” olarak atanan Dr. Emre Ekşi 2002 yılında Gazi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. 2008 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi’nde inovasyon üzerine yüksek lisansını tamamladıktan sonra aynı üniversitede 2020 yılında işletme mühendisliği doktorasını bitirdi.
Danışmanlık, telekom, havayolu ve perakende sektörlerinde toplam 20 yılı aşkın proje yönetimi, stratejik planlama ve iş geliştirme tecrübesi bulunan Ekşi, FLO’ya 2014 yılında İş Geliştirme Müdürü olarak adım attı. 6 yıldır İş Geliştirme ve Stratejik Planlama Direktörü olarak çalışan Dr. Emre Ekşi, FLO’daki görevine “Global İş Geliştirme ve Stratejik Planlama Genel Müdür Yardımcısı” olarak devam edecek. Yeni görevi kapsamında Ekşi, FLO’nun globalleşme yolculuğuna katkısını arttırırken, şirketin dijital dönüşüm da liderlik yapacak.
Alper Oktay, FLO’nun Türkiye Perakende Genel Müdür Yardımcısı oldu
Anadolu Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu olan Alper Oktay, iş hayatına 1996’da adım attı. 2004 yılında Mağaza Müdürü olarak görev aldığı LCW Waikiki’de 2012’de Bölge Müdürlüğü’ne yükselen Oktay, 2016’da ise FLO’daki kariyer yolculuğuna Operasyon Direktörü olarak başladı. Son 3 senedir Türkiye Perakende Direktörülüğü yapan Oktay, yeni görevine “FLO Türkiye Perakende Genel Müdür Yardımcısı” olarak devam edecek. Alper Oktay, üstlendiği görev kapsamında FLO’nun Türkiye perakende operasyonları, kiralama ve perakende analiz – raporlama birimlerinden sorumlu olarak 25 yıllık sektör tecrübesiyle şirketin hedeflerine giden yolda katkı sağlayacak.
Murat Yüksel L’Oréal Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü olarak atandı
İş hayatına önde gelen bir cam şişe üretici şirketinde İnsan Kaynakları departmanında başlayıp, ardından bankacılık sektörüne geçiş yapan Yüksel, son olarak bir e-ticaret pazaryeri platformu için farklı pozisyonlarda ve coğrafyalarda faaliyet gösterdi. Şirketin 8 kez Great Place To Work (GPTW), 5 defa Çeşitlilik ödülü kazandığı dönüşüm sürecinde önemli bir rol oynamakla birlikte, EMEA ülkeleri için çalışan deneyimi fonksiyonunun da yönetimini üstlendi.
Stratejik yaklaşım ile operasyonel deneyimin dengeli harmanı ve güçlü bir çalışan yakınlığına sahip Murat Yüksel, 20 yıllık kariyeri boyunca karmaşık yapılarda görev alarak, değişim yönetimi inisiyatiflerine öncülük etti ve yetenek gelişimine dayalı bölgesel projeleri yönetti.
Yüksel’in uluslararası ve çeşitlendirilmiş insan kaynakları deneyimi ve insana duyduğu tutku, L’Oréal Türkiye’nin insan odaklı yeni nesil Tekno-Güzellik şirketi olma hedefine ulaşmasına katkı sağlayacak.
Nestlé Türkiye’den yeni global atama
Nestlé Türkiye çatısı altında 5 yıllık tecrübesi ile Nestlé Türkiye Sütlü İçecekler İş Birimi Müdürlüğü görevini yürüten Makbule Can Kebapcı, kariyerine Nestlé Genel Merkezde Sütlü İçecekler İş Birimi NESQUIK Global Marka Müdürü olarak devam edecek. Nestlé Türkiye’nin ilham veren genç kadın liderleri arasında yer alan Kebapcı, mayıs ayı itibarı ile NESQUIK markasının küresel sorumluluğuyla, iş biriminin büyümesine katkı sağlayacak. Marka pazarlama ve iletişim stratejilerinin belirlenmesi ve süreçlerinin yönetiminden sorumlu olacak Kebapcı, inovasyon ve renovasyon planlarının liderliğini de yürütecek.
Lise eğitimini Robert Kolej’de tamamlayan Makbule Can Kebapcı, Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun olduktan sonra kariyerine Danone’da pazarlama departmanında başladı. 2018 yılında Nestlé Türkiye Ailesi’ne NESQUIK ve Sütlü İçecekler Kıdemli Marka Müdürü olarak katıldı. 2021 yılında ise EMENA Bölgesi Sütlü İçecekler ekibinde çalışmak üzere NESQUIK İletişim Lideri ve Kıdemli Marka Müdürü olarak İsviçre’ye taşındı ve ardından 2022 yılında Türkiye Sütlü İçecekler İş Birimi Müdürü olarak terfi ederek ülkesine döndü.
Mercedes-Benz Otomotiv’de üst düzey atamalar
Mercedes-Benz Otomotiv, şirketin rekabet gücünü artırma ve müşteri deneyimine odaklanan dönüşüm hareketi kapsamında gerçekleştirdiği organizasyonel değişiklikleri duyurdu. Bu kapsamda, Otomobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü olarak görev yapan Emre Kurt, yeni strateji doğrultusunda oluşturulan O2O (Online to Offline) ve E-Commerce Grup Müdürü görevini üstlenecek. Operasyon Ağı Geliştirme Grup Müdürü Ezgi Yıldız Kefeli ise, yeni yapıda Otomobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü olarak görev yapacak.
Emre Kurt, Mercedes-Benz O2O (Online to Offline) ve E-Commerce Grup Müdürü oldu
Kariyerine 2006 yılında Mercedes-Benz Türk PEP programının parçası olarak İnsan Kaynakları departmanında başlayan Emre Kurt, 2007 yılında hayata geçirilen CRM projesi CRiS’in Proje Yöneticiliğini yaptı.
2008-2012 yılları arasında Pazarlama departmanı bünyesinde Müşteri İletişim Merkezi Koordinatörü, Pazarlama İletişimi Koordinatörü ve Dijital Pazarlama Müdürü görevlerini üstlenen Kurt, 2012’de CRM Birim Yöneticisi oldu.
Şirket bünyesinde giderek daha kıdemli roller üstlenen Emre Kurt, 2017’de Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Dijitalleşme Birim Yöneticisi, 2018’de Pazarlama Grup Müdürü ve daha sonra Mercedes-Benz Otomotiv’de Otomobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü olarak görev yaptı.
Ezgi Yıldız Kefeli Mercedes-Benz Otomobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü görevini devraldı
Otomobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü görevine atanan Ezgi Yıldız Kefeli, kariyerine 2006 yılında Daimler AG / Evobus GmbH Stuttgart’ta Ürün Planlama ve Pazarlama alanında başladı. Mercedes-Benz Asya Pasifik Çin bünyesinde Stratejik İş Geliştirme Proje Yönetimi sorumluluğunun ardından 2008 yılında Mercedes-Benz Türk’e katılarak Uluslararası Satın Alma Hizmetleri Proje Yöneticisi olarak görev yaptı.
2012 yılında Kurumsal İletişim Birim Müdürü olarak iletişim departmanının dönüşümüne liderlik eden Ezgi Yıldız Kefeli, 2015’te CEO Asistanlığı görevine getirildi. 2017’de Kurumsal İletişim Grup Müdürü olan Yıldız, 2020 yılından itibaren Mercedes-Benz Otomotiv bünyesinde Operasyon Ağı Geliştirme Grup Müdürü olarak görev yapıyordu. Bu süre zarfında, son 1,5 yıllık dönem içerisinde Değişim Yönetimi ile birlikte Yeni Satış Modeli projesinin liderliğini yürüttü.
Mastercard’ın Doğu Avrupa Bölgesi Ürünlerden Sorumlu Başkan Yardımcılığı pozisyonuna Murat Durmaz atandı
Mastercard’ın Türkiye’nin de içinde olduğu Doğu Avrupa Bölgesi Ürünlerden Sorumlu Başkan Yardımcılığı pozisyonuna atanan Murat Durmaz, yeni görevinde Mastercard mevcut ürün ve hizmetlerinin stratejilerinden sorumlu olurken, bölgeye uygun yeni ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi görevini de üstlenecek. Aynı zamanda banka ve banka dışı tüm oyuncuların ihtiyaçlarını karşılamak üzere çözümler tasarlanmasından, ihtiyaçlara göre tasarımlarda değişiklik yapılmasından da sorumlu olacak.
Boğaziçi Üniversitesi Makina Mühendisliği mezunu olan Murat Durmaz, kariyerine 2004 yılında Peppers and Rogers Group’ta yönetim danışmanı olarak başladı. Türkiye’de geliştirdiği bankacılık deneyiminin ardından kendi yurtdışı girişimini yöneten Durmaz aynı zamanda bankalara ve farklı sektörlerde şirketlere danışmanlık hizmetleri verdi. Durmaz, 2019 yılında Mastercard’ta çalışmaya başlamış olup son olarak Doğu Avrupa bölgesi kartlı ürünler direktörü olarak görev almaktaydı.
Ayşegül Okan Sağlam, Türkiye İş Bankası Müzesi Müdürü olarak atandı
İş Sanat bünyesinde uzun yıllardır farklı görevleri başarıyla üstlenen ve son 1 yıldır Tarih Çalışmaları Direktörü olarak görev yapan Ayşegül Okan Sağlam, kariyerine Türkiye İş Bankası Müzesi Müdürü olarak devam ediyor.
2001 – 2007 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi’nde Araştırma Görevlisi olan Ayşegül Okan Sağlam İş Sanat yolculuğuna da 2007 yılında Arşiv Yöneticisi olarak başladı. 2014 yılında Müdür Yardımcısı olan Sağlam bu görevini de 2021 yılına kadar sürdürmesinin ardından Tarih Çalışmaları Direktörü olarak atanmıştı. İş Sanat bünyesinde 16 yılı ardından bırakan Ayşegül Okan Sağlam Nisan 2023 tarihiyle birlikte Müze Müdürü olarak görevine devam ediyor…
Haleon Orta Doğu ve Afrika Bölgesi İK Direktörü Gökçe Kulak oldu
Haleon Orta Doğu ve Afrika Bölgesi İnsan Kaynakları Direktörlüğü görevine 17 Nisan itibarıyla Gökçe Kulak atandı. Gökçe Kulak yeni görevinde, Haleon Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’ndeki tüm insan kaynakları süreçlerinden ve stratejisinden sorumlu olacak.
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümünden mezun olan Kulak, yüksek lisans eğitimini Amerika’da Minnesota Üniversitesi İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler alanında tamamladı. 22 yıllık deneyime sahip olan Kulak, İnsan Kaynakları alanında pek çok önemli başarılara imza attı. Kariyerine 2001 yılında Amerika’da Hewitt Associates’de başladı, 2002 yılında Türkiye’de Delphi Otomotiv Sistemlerin’de tüm İK süreçlerinin kurulmasında sorumluluk aldı.
2003 yılı itibarıyla British American Tobacco’ya (BAT) katılarak, Türkiye, Güney Afrika, İtalya ve İngiltere’de İK İş Ortaklığı, Yetenek ve Organizasyonel Gelişim, Ücretlendirme ve Yan Haklar alanlarında yöneticilik rollerini üstlendi. 2014 yılında Londra’da Global İnsan Kaynakları Değişim Projesine stratejik liderlik yaptı. 2017 yılından bu yana aynı şirkette Türkiye ve Kuzey Afrika Bölgesi İK Direktörlüğü görevini yürütmekteydi.
Yanmar Türkiye’nin Pazarlama Müdürü Tuğçe Akman oldu
Yanmar’ın Türkiye’deki tam iştiraki Yanmar Turkey Makine A.Ş., Türkiye’deki etkinliğini artıracak üst düzey bir atama gerçekleştirdi. Yenilikçi ve geniş iş kollarıyla müşterilerine çözümler sunan Yanmar Türkiye, şirketin Pazarlama Müdürü olarak Tuğçe Akman’ı seçti. 20 yılı aşkın tecrübesiyle farklı sektörlerde ve pazarlarda, zengin bir 360 derece pazarlama deneyimine sahip olan Akman, Yanmar Türkiye’nin pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu olacak.
Lisans Eğitimine 1997 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünde başlayan Akman, bu bölümden 2001 yılında mezun oldu. Kariyer hayatına ilk adımı PricewaterhouseCoopers’ta mali denetçi olarak atan Tuğçe Akman, bu pozisyonda geçirdiği 1,5 yılın ardından Tofaş Türk Otomotiv Fabrikası’nda Stratejik Yönetim Çalışanı olarak yer aldı. Akman, buradaki yaklaşık 2 yıl süren çalışma deneyiminin ardından Avon Kozmetik’te Tüketici Pazarlama departmanında görev yapmaya başladı. Avon Kozmetik’te görev aldığı 14 yıl boyunca Akman sırasıyla; Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, Pazarlama Müdürlüğü, Parfüm ve Makyaj Kategori Müdürlüğü ve Güzellik Kategorisi Grup Müdürlüğü görevlerini üstlendi.
Avon’un yerel ve global birçok kampanyasına liderlik eden ve bir dönem Avon İspanya’da görev yapan Akman, ardından Hayat Kimya ailesine Afrika ülkelerinden sorumlu Hijyenik Ped Kategorisi Pazarlama Müdürü olarak geçiş yaptı. Buradaki 3 yıllık görevinin ardından Akman, profesyonel kariyerine Rebul Kozmetik’in Pazarlama Müdürü olarak devam etti. Şimdi ise küresel şirketlerdeki 15 yıllık tecrübesiyle Akman, Yanmar Turkey’in Pazarlama ekibine liderlik edecek.
Sleepy’nin Türkiye Satış Direktörü Mehmet Salih Kurt, Eruslu Sağlık’ın yeni Yurtiçi Satış Genel Müdür’ü oldu
Türkiye’nin en köklü sermaye şirketlerinden Eruslu Global iştiraki olan Eruslu Sağlık, yeni atamasını duyurdu. Sleepy’nin yeni genel müdürü atandı, Mehmet Salih Kurt Yurtiçi Satış Genel Müdürü pozisyonuna terfi etti. 10 yılı aşkın süredir Eruslu Sağlık çatısı altında satış direktörlüğü görevini başarıyla yöneten Mehmet Salih Kurt, bu süreçte Sleepy, Baby Turco ve Pure Baby markalarında satış direktörlüğü görevini başarıyla üstlendi ve genel müdürlük görevine terfi etti. 25 yılı aşan profesyonel hayata sahip olan Mehmet Salih Kurt, satış ve stratejik planlama sektörlerinde deneyimli bir isim. Teknik bilgisi ile markanın satış kanalının sıfırdan kurulumunda büyük bir rol oynadı.
Pierre Fabre Türkiye Genel Müdürü Dr. Hande Demirdere, Birleşik Krallık ve İrlanda Genel Müdürlüğü’ne atandı
Pierre Fabre’nin, İngiltere, İskoçya, İzlanda ve İrlanda ülkelerinin dahil olduğu Birleşik Krallık ve İrlada Genel Müdürlüğü’ne, 6 yıldır Pierre Fabre Türkiye’nin Genel Müdürlüğünü yapan Dr. Hande Demirdere getirildi.
1997 yılında Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun olduktan sonra 2001 yılında İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı’nda uzmanlık eğitimini tamamlayan Dr. Hande Demirdere, Novartis Medikal Müdür olarak başlayan kariyer yolculuğuna Novartis’te Grup Medikal Müdürü ve Ürün Müdürü pozisyonlarında devam etti. Boehringer Ingelheim’da Grup Medikal Müdürü görevinin ardından 2007 yılında Abbott’a katılarak 2 yıl Türkiye ve 6 yıl Rusya olmak üzere Satış ve Pazarlama fonksiyonlarında orta ve üst düzey yöneticilik yaptı.
2015-2017 yılları arasında Takeda’da İş Birimi Direktörlüğü görevinde aktif rol aldıktan sonra Pierre Fabre Türkiye İlaç Şirketi’nde Genel Müdür olarak göreve başlayan Dr. Hande Demirdere, 2020 itibariyle Pierre Fabre Türkiye Dermokozmetik Şirketi’nin de Genel Müdürlüğü’ne getirilerek şirket tarihinde ilk kez ilaç ve dermokozmetik şirketlerini tek çatı altında yöneten kişi ünvanının da sahibi oldu. Dr. Hande Demirdere mayıs 2023 yılında Pierre Fabre Birleşik Krallık ve İrlanda Genel Müdürü olarak atandı.Evli ve bir kız çocuk annesi Dr. Hande Demirdere, yeni görevinde 5 ülkenin yönetiminden sorumlu genel müdür pozisyonunda çalışmalarına devam edecek.
Funda Gündoğdu, AstraZeneca Orta Doğu ve Afrika Bölge Uyum Direktörü oldu
AstraZeneca Türkiye’de 2006 yılından bu yana birçok görevi başarıyla üstlenen Funda Gündoğdu, 1 Mayıs 2023 tarihi itibarıyla AstraZeneca Orta Doğu ve Afrika Bölge Uyum Direktörü olarak göreve getirildi. Bu görev ile Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Liderlik Ekibi ve Uluslararası Uyum Liderlik Ekibi’ne katılan Gündoğdu, AstraZeneca Türkiye’deki mevcut Uyum İş Ortağı görevini de sürdürecek.
Funda Gündoğdu, Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü ve Saxion Hogeschool IJjselland Üniversitesi Finans ve Pazarlama Bölümü’nde lisans eğitimini, Yeditepe Üniversitesi Kamu Hukuku alanında yüksek lisans eğitimini tamamladı. İş hayatına 2003 yılında Koç Holding bünyesinde yer alan Beko Elektronik’te Malzeme Planlama ve Tedarik Sorumlusu olarak başladı. AstraZeneca Türkiye ailesine 2006 yılında Satınalma Uzmanı olarak katılan Gündoğdu, sonrasında 2010’da Satınalma Yöneticisi, 2013’te Yönetmelik Uyum Yöneticisi ve 2016’da Türkiye ve Körfez Ülkeleri’nden sorumlu Yönetmelik Uyum Yöneticisi / Güvence Ortağı görevlerini üstlendi.
Funda Gündoğdu, 2017 yılından bu yana AstraZeneca Türkiye’de Uyum İş Ortağı görevini yürütüyordu.
Jolly’nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine Ahmet Burçin Baysak getirildi
Jolly’nin Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine pazarlama, e-ticaret ve dijital alanının önemli isimlerinden Ahmet Burçin Baysak getirildi.
İzmir Bornova Anadolu Lisesi mezunu olan ve Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde lisans eğitimini tamamlayan Ahmet Burçin Baysak, profesyonel iş hayatına 2003 yılında, hızlı tüketim ürünleri sektörü ile adımını attı. Çok uluslu global şirketlerde ve Türkiye’nin sektöründe önde gelen firmalarında, V&S Absolut Spirits, Diageo ve Ülker’de, çeşitli pazarlama ve satış rollerinde üst düzey yöneticilik yaptı ve çok sayıda projeye liderlik etti.
Ardından e-ticaret, dijital, elektronik şans oyunları ve online satış alanlarında gelir artışına ve yeni müşteri kazanmaya yönelik strateji geliştirmede uzmanlığı ile adından söz ettirdi. Pronet ve Bilyoner.com’da üst düzey yöneticilik görevleri ve yönetim kurulu üyeliği gibi roller üstlenen Baysak, son olarak Türk Hava Yollarının paket tatil e-ticaret platformu, Turkish Airlines Holidays markasının kuruluşuna önderlik etti.
Farklı sektörlerde 20 yılı aşkın deneyime sahip yönetici, yeni bir soluk getireceği yeni görevinde satış, pazarlama, e-ticaret, CRM ve müşteri deneyimi departmanları için etkili bir organizasyon oluşturulması ve güçlü büyüme stratejilerinin kurgulanmasına liderlik edecek.
Kamu Teknoloji Platformu Başkanlığı’na Çağrı Işıklıoğlu getirildi
10 Mayıs’ta düzenlenen devir teslim töreni ile Kamu Teknoloji Platformu’nun yeni başkanı Çağrı Işıklıoğlu; geçmiş dönem başkanı Erdem Akçıl’a plaket vererek hizmetleri içi teşekkürlerini iletti.
Yapılan törende Erdem Akçıl, Kamu Teknoloji Platformu’nun yeni başkanı olan Çağrı Işıklıoğlu’nu tebrik ederken, “Çağrı Bey ve yeni yönetimin güzel işler başaracağına olan güvenimle içim rahat bir şekilde bayrağı onlara teslim ediyorum. Ülkemizin gelecek güzel günlerinde Kamu Teknoloji Platformu’nun katkısının büyük olacağına eminim” dedi.
Geçtiğimiz hafta gerçekleşen atamaları incelemek için TIKLAYIN.