İş dünyasında haftanın atamaları (16-20 Aralık)
Papara’da Bayrak Değişimi: Ahmed F. Karslı CEO’luk görevini devralıyor
Papara, yönetim kademesinde önemli bir değişikliğe gidiyor. 2022-2024 yıllarında Papara’nın CEO’luk görevini yürüterek şirketin kaydettiği gelişime ve büyümeye liderlik eden Emre Kenci, görevi Papara’nın kurucusu Ahmed F. Karslı’ya devrediyor. Ahmed F. Karslı, Yönetim Kurulu Başkanı olarak görevini sürdürmeye devam ederken, 1 Şubat 2025 itibarıyla CEO olarak Papara’nın bölgesel liderlik hedefleri doğrultusundaki yatırımlarına ve Papara’nın Türkiye’de planladığı halka arza liderlik edecek.
1 Şubat 2025 itibarıyla CEO görevini üstlenmesiyle birlikte yeni dönemde Papara’nın Türkiye’de planladığı halka arza da liderlik edecek olan Ahmed F. Karslı, “Papara, bugüne kadar büyük başarılara imza attı. Şimdi önümüzde daha da büyük hedefler var. Papara’nın teknolojisini, kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştıran yenilikçi ürün ve hizmetlerini, bölgesel lider olma hedefiyle daha geniş coğrafyalara taşımayı amaçlıyoruz. Bu dönemde güçlü ekibimizle birlikte hem yerel hem de küresel pazarda çıtayı yükseltmeye devam edeceğiz.” Ayrıca Karslı, Emre Kenci’ye CEO’luk döneminde imza attığı global iş birlikleri ve başarıyla yönetilen şirket satın almaları için teşekkür ederek, yeni hedeflere birlikte koşmaya devam edecek olmaktan duyduğu mutluluğu ifade etti.
Bilge Yavuz Gürlesin, Eruslu Sağlık’ın E-Ticaret ve Pazarlama Direktörü olarak atandı
Eruslu’da, ulusal ve uluslararası sektördeki rekabet gücünü artırma ve konumunu güçlendirme yolunda, E-Ticaret ve Pazarlama Direktörü görevine Bilge Yavuz Gürlesin atandı.
Kariyerinde 14 yıllık tecrübeye sahip olan Gürlesin, bu süre zarfında pazarlama ve e-ticaret alanlarında farklı görevler aldı. Tekstil, züccaciye ve çeşitli sektörlerdeki danışmanlık görevlerinin ardından, 2018 yılında hızlı tüketim sektöründeki kariyerine Eruslu’da Pazarlama Müdürü olarak başladı. Gürlesin, Eruslu Sağlık çatısı altında 6 yıllık kapsamlı deneyiminde farklı rollerde birçok başarılı projede yer aldı. Marka itibarına ve değerine ivme kazandıran projeler, ürün portföyü ile büyüme stratejisi, inovatif ürün lansmanları ve sürdürülebilirlik iletişimleri gibi önemli planlamaları hayata geçirdi. Değişen pazarlama dünyasında tüketici iç görüleri ile marka portföyü güçlendirme ve dijitalleşme gibi pek çok alanda uygulamalara imza attı.
Gürlesin, yeni yıldaki E-Ticaret ve Pazarlama Direktörü görevinde de şirketin tüm, ulusal ve uluslararası alanlarındaki Sleepy, Baby Turco, Pure Baby ve alt markalarının e-ticaret, pazarlama ve iletişim kanallarındaki çalışmalarına yön verecek ve sosyal sorumluluktan sürdürülebilirlik ve büyümeye kadar birçok alanda şirket stratejisine liderlik edecek.
Accor Türkiye’de iki önemli atama
Cinsiyet ve fırsat eşitliği konusundaki kararlı politikasını sürdüren Accor, iki önemli atamaya imza attı. Simge Güzel Öğüt, Accor Sahra Altı Afrika & Türkiye Sadakat Programı Operasyonları ve Pazarlama & İletişim Direktörü olarak atanırken, Berna Meşeli Accor Türkiye, Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomi Markaları Yatırımlar Müdürü oldu.
Simge Güzel Öğüt Accor Sahra Altı Afrika & Türkiye Sadakat Programı Operasyonları ve Pazarlama & İletişim Direktörü oldu
Kanada Mount Saint Vincent Üniversitesi, Turizm ve Otelcilik İşletmeciliği Bölümü mezunu Simge Güzel Öğüt, aynı üniversitede pazarlama alanında çift ana dal yaptı. Türkiye’de Ceylan Intercontinental, Holiday Inn, Crowne Plaza ve Milli Saraylar’da çalıştı, Kanada’da Fairmont Hotels & Resorts gibi çok çeşitli coğrafyalarda görev aldı. Güzel, 2007 yılından bugüne kadar Accor Türkiye bünyesinde operasyondan satışa, kaliteden pazarlamaya kadar çeşitli görevlerde yer aldı.
Berna Meşeli Accor Türkiye, Premium, Orta Ölçekli ve Ekonomi Markaları Yatırımlar Müdürü olarak atandı
İstanbul Teknik Üniversitesi Şehir ve Planlama Bölümü’nden mezun olan Meşeli, London School of Economics’te Finans Anabilim Dalı Alternatif Yatırım Araçları programını tamamladı. Londra Greenwich Üniversitesi’nde Gayrimenkul Geliştirme ve Yatırımları alanında yüksek lisans yaptı. Kariyer hayatı boyunca otel, alışveriş merkezi, teknopark, öğrenci yurdu, yaşlı bakım kompleksi ve konut gibi çeşitli gayrimenkul projelerinin geliştirilmesinde aktif rol oynadı. Türkiye’nin ilk faaliyet izni almış portföy yönetim şirketinde gayrimenkul yatırım fonlarının kuruluş ve portföy oluşturma süreçlerini yönetti. Türkiye genelinde ve uluslararası platformlarda gayrimenkul yatırımı, yönetimi ve geliştirme konularında danışmanlık hizmeti verdi.
Standart Cıvata Genel Müdürü Kuntay Ayberkin oldu
Norm Holding, stratejik atamalarla organizasyon yapısını daha da güçlendirmeye devam ediyor. İnşaat malzemeleri sektöründeki 20 yılı aşkın tecrübesi ve başarılarıyla dikkat çeken Kuntay Ayberkin; Standart Cıvata’ya (STD) Genel Müdür olarak atandı.
Ayberkin; elliden fazla ülkeye cıvata, somun, vida, sac parçalar, sıcak dövme ürünleri, rondela, dübel, paslanmaz bağlantı elemanları, özel bağlantı elemanları ve hırdavat ürünleri tedarik eden STD’nin yurt içi satış ve ihracat operasyonlarından sorumlu olacak.
Lisans eğitimini Pamukkale Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünde tamamlayan Kuntay Ayberkin, yüksek lisans derecesini Koç Üniversitesi Yönetici MBA Programı’ndan aldı. Kariyerine Re-Va Tıbbi Cihazlar’da Üretim Mühendisi olarak başlayan Ayberkin, 2006 yılında bünyesine katıldığı Hilti’de Müşteri Yöneticisi, Bölge Satış Müdürü, Anahtar Projeler Satış Müdürü ve Satış Direktörü rollerini üstlendi. Ayberkin, 2021 yılından bu yana Hilti Orta Doğu ve Orta Asya’dan Sorumlu Satış Direktörü olarak görev yapıyordu.
PayTR’da Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CSO) Bülent Elçin oldu
PayTR, organizasyon yapısını yaptığı yeni atamalarla güçlendirmeye devam ediyor. Şirketin büyüme hedeflerinde etkin rol oynayacak, satış alanında deneyimli bir isim olan Bülent Elçin, PayTR’ın Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Bugün 140 binden fazla KOBİ’ye ihtiyacı olan yenilikçi ödeme çözümlerini sunarak işlerini büyütme yolculuklarına destek olan PayTR, 15’inci yılında yönetim kadrosunu ve gelecek stratejilerini yaptığı atamalarla güçlendirmeye devam ediyor.
PayTR’ın yeni Satıştan Sorumlu Genel Müdür yardımcısı olan Bülent Elçin, Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra Real Hipermarketler Zinciri’nde Kıdemli Kategori Müdürü, Best Buy Türkiye’de Kategori Grup Müdürü, Hepsiburada’da Kategori Direktörü olarak çalıştı. Elçin, 2014-2023 yılları arasında ise e-ticaretin en büyük pazaryerlerinden biri olan eBay Türkiye/GittiGidiyor’da CCO olarak görev yaptı. Bülent Elçin, Kasım ayı itibarıyla PayTR’ın Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CSO) olarak tüm satış ve kurumsal satış ekiplerine liderlik ediyor.
Türkiye’nin en büyük özel sermaye fonu Actera ile 2021 yılında yaptığı yatırım ortaklığıyla büyüme hedeflerini hızlandıran PayTR, 2025 yılında da sürdürülebilir büyüme ve rekabetteki gücünü daha da artırma odağı kapsamında yenilikçi çalışmalarına devam edecek.
Sandoz Türkiye’nin Hukuk ve Uyum Direktörü Gökçe Nair-Topal oldu
Sandoz Türkiye, hukuk ve uyum direktörlüğü görevine Gökçe Nair-Topal’ın atandığını duyurdu. İstanbul Barosu’na kayıtlı olan Nair-Topal, 15 yılı aşkın süredir farklı sektörlerde edindiği deneyimiyle öne çıkıyor.
Eğitimini Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde tamamlayan Gökçe Nair-Topal, İngiltere Southampton Üniversitesi’nde Deniz Ticaret Hukuku alanında yüksek lisans yaptı. Kariyeri boyunca ilaç, tıbbi cihaz, enerji ve denizcilik gibi regüle sektörlerdeki şirktelere hukuki danışmanlık sunarak bu alanlarda uzmanlaşan Nair-Topal, global şirketlerde hukuk danışmanlığı ve yöneticilik görevlerini başarıyla yürüttü.
Uluslararası ticari sözleşmelerin müzakere ve yönetimi, şirketler ve ticaret hukuku, uyum süreçleri ve şirket yönetişimi gibi alanlarda kapsamlı deneyim sahibi olan Nair-Topal, hukuki riskleri yönetirken iş ve ticari ihtiyaçları dengeleyen bir yaklaşım benimsiyor.
Gökçe Nair-Topal bu yeni görevinde, Sandoz Türkiye’nin hukuk ve uyum süreçlerini daha da güçlendirmesi ve stratejik hedeflerine ulaşması yönünde önemli katkılar sağlayacak.
Pfizer Türkiye Nadir Hastalıklar Kategori Liderliğine Yalım Can Arslan atandı
Pfizer’e 2014’te Yönetici Adayı (MT) olarak katılan ve 2024’ün başından beri Pfizer Türkiye Ticari Lideri olarak görev yapan Yalım Can Arslan, Pfizer Türkiye Nadir Hastalıklar Kategori Lideri olarak atandı.
2012 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olan Yalım Can Arslan, kariyerine tüketici elektroniği ve beyaz eşya sektöründe Yurt Dışı Satış ve Pazarlama Müdürü olarak başladı, Kasım 2014’te Pfizer Türkiye’ye Yönetici Adayı (MT) olarak katıldı. Ardından sırasıyla Nadir Hastalıklar Ülke Ürün Müdürü, Pazar Erişim Müdürü ve Pazar Erişim ve Fiyatlandırma Lideri görevlerini üstlenen Arslan; Upjohn iş biriminin Pfizer’den ayrılması ve Viatris firmasının kurulması süreçlerinde rol aldıktan sonra Mart 2021 itibarıyla Viatris’ten ayrılarak bir giyilebilir teknoloji girişimi kurdu.
Yalım Can Arslan, Eylül 2021 tarihinde tekrar Pfizer Türkiye bünyesine katıldı. Hastane İş Birimi’nde Türkiye ve Polonya’dan sorumlu Lansman ve Ticari Mükemmeliyet Lideri olarak çalıştıktan sonra 2022’de Pazar Erişim ve Fiyatlandırma Direktörü olarak atandı. Ocak 2024’ten bu yana Pfizer Türkiye Ticari Lideri olarak görev yapan Yalım Can Arslan, 1 Aralık 2024 itibarıyla Pfizer Türkiye Nadir Hastalıklar Kategori Lideri olarak yeni görevine başladı.
Nilay Karagülmez Abamor Venhancer İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcılığına atandı
Venhancer’ın stratejik yatırımlarına ve insan kaynakları süreçlerine liderlik etmek üzere, CHRO görevine tecrübeli isim Nilay Karagülmez Abamor getirildi. Abamor, şirketin global düzeydeki yatırımlarını desteklemek ve Türkiye’deki büyüme hedeflerini gerçekleştirmek için kritik bir rol üstlenecek.
Farklı sektör ve ölçeklerdeki işletmelerin teknoloji ihtiyaçlarına özel çözümler sunan ve şimdiden 3 ülkede faaliyet gösteren Venhancer, yönetim kadrosunda yaptığı önemli bir değişiklikle büyüme hedeflerini desteklemeye devam ediyor. Nilay Karagülmez Abamor, İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcılığı görevine atanarak Venhancer’ın insan kaynakları vizyonuna liderlik edecek.
“Teknoloji ve Dijital Dönüşümde Sürdürülebilirlik” ilkesiyle hizmet veren Venhancer, bu atama ile sektöre insan kaynağı yetiştirme ve kaynak geliştirme konularında da hızlanmayı hedefliyor.
Nilay Karagülmez Abamor, Marmara Üniversitesi Yönetim Bilgi Sistemleri Bölümünü dereceyle bitirdikten sonra eğitimine Sabancı Üniversitesinde Lider Yönetici Geliştirme Programında devam etti. Profesyonel iş hayatına Turkcell’de başladı. Daha sonrasında kariyerine sırasıyla Vodafone, Hexagon Studio, Doğuş Müşteri Sistemleri, Tatilbudur ve Getir’de üst düzey yönetici rolleriyle devam etti.
IT sektöründe insan kaynağı ekosisteminin güçlenmesine yönelik alanında yaptığı önemli çalışmalarla dikkat çeken Abamor, özellikle yetenek yönetimi, dijital dönüşüm süreçleri ve çalışan gelişimi gibi konularda etkin roller üstlenmiştir.
Son 3 yılda teknoloji odaklı şirketlere stratejik dönüşüm ve insan kaynakları alanlarında danışmanlık hizmeti veren Nilay Karagülmez Abamor’un bu alanda, Ericsson Uluslararası Koçluk Okulu, Harvard Business School ve OKR Enstitüsü’nden almış olduğu uluslararası geçerliliğe sahip sertifikaları bulunuyor.
5 yıldır devam ettirdiği “Nilay’ın Sırt Çantası” adlı radyo programı ve çeşitli dergilerdeki gezi yazılarıyla farklı disiplinlerde içerik üretimine devam eden Nilay Karagülmez Abamor, Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı Seçici Kurul Üyeliği ile sosyal sorumluluk projelerinde de aktif rol alıyor.
Yiğit Kasapoğlu, RUSAL’ın Türkiye Temsilci Direktörü görevine atandı
RUSAL, Türkiye yönetim ekibini güçlendirmek adına önemli bir atama gerçekleştirdi. Alüminyum sektörünün deneyimli isimlerinden Yiğit Kasapoğlu, RUSAL Türkiye Temsilci Direktörü görevine getirildi.
Alüminyum sektöründe 10 yılı aşkın bir deneyime sahip olan ve kariyeri boyunca Satın Alma Yöneticisi ve Kıdemli Satın Alma Müdürü gibi önemli roller üstlenerek başta alüminyum olmak üzere birçok farklı metalden oluşan büyük bir portföyü başarıyla yöneten Yiğit Kasapoğlu, RUSAL Türkiye Temsilci Direktörü olarak şirketin Türkiye’deki faaliyetlerine liderlik edecek.
Yıldız Teknik Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümünden mezun olan Yiğit Kasapoğlu, kariyerine Assan Alüminyum’da Satın Alma Uzmanı olarak başladı. Alüminyum sektöründe kazandığı deneyimlerle, 8 yıl boyunca Kibar Holding’de çeşitli satın alma pozisyonlarında görev alarak stratejik satın alma, risk yönetimi ve tedarikçi geliştirme alanlarında uzmanlaşan Kasapoğlu, RUSAL Türkiye Temsilci Direktörü pozisyonuna atandı.
Kerem Demirkol’a Hapimag’ta önemli görev
İsviçre merkezli uluslararası tatil işletmecisi Hapimag’ın üst yönetiminde organizasyonel değişikliğe gidildi. Hapimag Türkiye, İspanya, Hollanda, Portekiz, Yunanistan ve İtalya Operasyonları Ülke Direktörü Kerem Demirkol, Ocak 2025 itibariyle şirketin üst yönetimde görev alacak.
Yeni dönemde ‘Güney Ülkeleri Tatil Köyü Operasyonları Müdürü’ olarak atanan Demirkol, Türkiye, İsviçre, İtalya, İspanya, Portekiz ve Yunanistan’daki tatil köylerinin yanı sıra, kurumsal Yiyecek ve İçecek ve Eğlence Aktiviteleri birimlerini yönetecek.
1992 yılından bu yana turizm ve otelcilik sektöründe çalışan Demirkol, uzun yıllar Hapimag SeaGarden Resort Bodrum’da çeşitli kademelerde yöneticilik yaptı. 2013-2019 tarihleri arasında Hapimag Sea Garden Resort Bodrum’un Genel Müdürlüğü görevini üstlenen Demirkol, 2020 tarihinden bu yana Hapimag’ın Türkiye, İspanya, Hollanda, Portekiz, Yunanistan ve İtalya Operasyonları Ülke Direktörü olarak görev yapmaktaydı.