İş yerinde kadına kaybetmemesi, erkeğe kazanması gerektiği aşılanıyor
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği 24. Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin ikinci günü sektöre dair önemli içgörüler sundu…
Slovenya’nın başkenti Ljunljana’da gerçekleşen Golden Drum devam ediyor. The Grand Hotel Union’da üç gün boyunca gerçekleşecek olan festival, ikinci gününde uzmanların sektöre dair içgörü ve know-how’larıyla hareketlendi.
Festivalin ikinci günü yaratıcı liderlikte kadının yeri üzerine yapılan söyleşiyle başladı. Sektörün önemli kadın isimleri Inken Rohweder, Collette Wasielewski ve Lorna Hawtin kariyerleri boyunca başlarından geçen zorlukları aktardılar. Rohweder’in deyişiyle, “Her şey iş yerine kadınların gelmesiyle başlıyor. Kadına kaybetmemesi gerektiği söyleniyor. Erkeğe ise kazanması gerektiği…
McCann Finlandiya’dan Sari Heinilä, yaratıcı bir organizasyonda kültür inşa ederken ve kreatifleri yönlendirirken karmaşıklığı basitliğe çevirme hususunda katılımcıları teşvik etti. Heinilä’ye göre insanlar olduğu yerde kalırken araçların belli bir hedefe ulaşması gerçeği artık değişiyor. Kendi ekibine güvenmenin önemine vurgu yapan Heinilä, “Elinde bir elmas olsa dahi diğerleriyle beraber daha büyük bir elmas elde edebilirsiniz.” dedi.
Katılımcılar ayrıca Google Rusya Creative Lead’i Marco Cremona‘nın sözlerine de tanık oldukar. Cremona’ya göre akıllı telefonlar nedeniyle insanlar artık japon balıklarından daha az bir dikkat süresine sahipler. Daha önce 12 saniye olan dikkat süremiz 8 saniyeye düştü ancak Cremona hala insanların ilgisini çekme fırsatına sahip olduğumuza inanıyor: “Bizim zamanımızda medya, benim 3 adet renkli kalem olarak gördüğüm TV, radyo ve gazeteden ibaretti. Şimdi yaratıcılık için müthiş bir zaman çünkü bir sürü renkli kalem mevcut.” Cremona ayrıca hedef kitleye alacağından fazla mesaj vermemek konusunun altını çizdi. Bir tane önemli mesaja odaklanmamız gerekiyor.
Picnic Madrid’in Kurucusu ve CCO’su Fernando Vega Olmos da dün konuşan isimler arasındaydı. Olmos’a göre ‘medyaya olan takıntımız’ sektörde değiştirmemiz gereken şeylerin başında geliyor. Markaların bütçelerinin yüzde 90’ının hala medyaya harcandığını belirten Olmos, markaların daha çok kendi kanallarına sahip olmasını ve kendilerine özgü bir stratejiyle tüketiciye ulaşması gerektiğini anlattı.
Dün festival sahnesinde ayrıca Spotify’den Christian Flodén, TBWA\Worldwide’dan Ulrich Proeschel, Project House HAVAS Istanbul’dan Cüneyt Devrim ve The Gunn Report’dan Emma Wilkie yer aldı.
Bugün ise festival önemli konuşmacılarla devam edecek. Daniele Fiandaca, Alberto Mattiello, Michael Conrad ve Bruno Bertelli‘nin konuşmalarından sonra beklenen büyük finalle 24. Golden Drum sahipleri ödüllerine kavuşacak.