Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar
Statista, kozmetik sektöründe gelirlerin 2021 yılında global olarak sekiz milyar doların üzerinde artarak 80.74 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Hatta veriler, 2022 yılına kadar 100 milyar doları aşacağına ve 2026 yılına kadar yıllık yaklaşık 131 milyar dolara ulaşacağına işaret ediyor. Bu iştah kabartan rakamlar sektörde rekabetin de günbegün artmasına neden oluyor. Ancak zorlu sektörde tüketicinin güvenini kazanarak hem aklına hem de gönlüne girmek hiç de kolay değil. Tüketiciler hem sürekli yenilik arıyor hem de daha doğal ve uygun fiyatlı ürünler talep ediyor… Marketing Türkiye için PRAGMA’nin gerçekleştirdiği “Kişisel Bakım Araştırması” hangi kişisel bakım markalarının tüketicinin vazgeçilmezi olduğunu ortaya koyuyor…
Saçları Taft şekillendiriyor
Saç şekillendirme söz konusu olduğunda tüketicilerin ilk tercihi Taft oluyor. Yüzde 35.9’luk bir oranlar birinci tercih olan Taft’ı, yüzde 30.8 ile Elidor ve yüzde 28.7 ile L’Oréal takip ediyor.
Gülüşler Colgate güvencesinde
Ağız bakım ürünleri kategorisinde tüketicinin ilk üç tercihi; Colgate (yüzde 71.9), İpana (yüzde 56.4) ve Signal (yüzde 53.1) oluyor.
En çok tercih edilen şampuan markası “Elidor”
Katılımcılara şampuan kategorisinde en çok tercih ettikleri marka sorulduğunda yüzde 66.1 ile zirvede Elidor’u görüyoruz. Onu yüzde 60.5 ile Pantene takip ederken, Dove da yüzde 28.2 ile ilk üçteki yerini alıyor. Saç bakım kategorisinde de sıralama değişmiyor. Yüzde 65 oranında katılımcı saçlarının bakımını Elidor’a emanet ediyor. Pantene (yüzde 60.1) ve Dove (yüzde 24.2) da tercih edilen diğer markalar.
Flormar renkleri özgüven tazeliyor
Söz konusu renkli kozmetik olduğunda lider marka Flormar’ın (yüzde 48.8) en yakın rakibi Maybelline (yüzde 38.8) oluyor. L’Oréal Paris (yüzde 35) de bu kategorinin güçlü markalarından.
Parfümde rekabet çetin
Birçok kişi tarafından “bir karakter yansıması, imza” olarak görülen parfümde tercihler sorulduğunda bu kategorideki rekabetin çetin olduğu görülüyor. En çok tercih edilen marka olan Avon’u (yüzde 25.7) bir adım farkla ikinci sıraya yerleşen Lancôme (yüzde 23.6), Burberry (yüzde 23) ve Giorgio Armani (yüzde 22.1) takip ediyor.
Cilde en iyi NIVEA bakıyor
Cilt Bakım Kategorisi’nde yüze 61 ile katılımcıların açık ara ilk tercihi NIVEA oluyor. Arko (yüzde 23.1), Dove (yüzde 22.4) ve Bepanthol (yüzde 21.5) de yakın oranlarla en çok tercih edilen markalar arasında. Yüz temizliğinde de NIVEA yüzde 52 ile tüketicinin ilk tercihi. Onu Garnier (yüzde 39.6) ve Neutrogena® (yüzde 23.22) takip ediyor. NIVEA cilt bakımı ve yüz temizliği ürünlerinin yanında güneş bakımı ürünleriyle de tüketicinin en çok tercih ettiği marka oluyor. Yüzde 52.2’lik bir kitlenin ilk tercihi olan markayı, yüzde 28.9 ile Sabamed ve yüzde 27.7 ile Garnier takip ediyor.
NIVEA zirvede yalnız
NIVEA yüzde 56.9’luk bir tercih oranıyla deodorant kategorisine de ambargo koyuyor. Yüzde 49.7’lik bir kitle Rexona derken, yüzde 39 oranında katılımcının aklında Dove var. Rollon kullananların ilk üç marka tercihi de aynı; Nivea (yüzde 61.9), Rexona (yüzde 44), Dove (yüzde 35.4)…
Pürüzsüzlük elçisi Gillette
Tıraş ve epilasyon kategorisinde zirveyi Gillette (yüzde 36.8) ele geçiriyor. Braun (yüzde 30.8) ve Veet (yüzde 19.2) de önemli oranda tercih edilen markalar oluyor.
“Tüketiciyle Birlikte Işıldayan Markalar” araştırmasının metodolojisi:
Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Kişisel Bakım Araştırması” 10-14 Ocak 2022 tarihleri arasında online araştırma metodolojisiyle gerçekleştirildi. Örneklem oluşturma için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmaya üç büyük ilden toplamda 400 kişi katıldı.