
İstanbul’daki deprem sırasında 4 aramadan 1’i karşılanamadı!
İstanbul’da son yaşanan depremde iletişim altyapısında yine aksama yaşanmasının ardından GSM operatörü yöneticileriyle bir araya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, deprem sırasında her dört aramadan birinin karşılanamadığını bildirdi. Öte yandan vatandaşlara acil durumlarda aramalar için mesajlaşma uygulamalarını veya SMS kullanmalarını öneren Uraloğlu, “Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir pik zamanda sorun yaşandı, sonrasında rutine döndü. Benzer sorunlar yaşamamak için ne yapmamız gerektiğini konuştuk” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 23 Nisan’da İstanbul’da meydana gelen 6,2 şiddetindeki depremde telefon hatlarında yaşanan sorunlara ilişkin GSM operatörlerinin CEO’larıyla bir toplantı gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu, yapılan değerlendirmelerde deprem sırasında her dört aramadan birinin karşılanamadığını bildirdi.
Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarından satırbaşları şu şekilde:
“İlgili Bakan Yardımcımız, BTK Başkanımız, Turkcell, Türk Telekom, Vodafone yöneticilerimizle bir araya gelerek durum tespiti yaptık. İstanbul’da yaklaşık 3 operatörümüzün 20 bin adet baz istasyonu söz konusu. Bu baz istasyonlarının hiçbirinde kapsama problemi yaşamadığımızı söylemek isterim. Enerjisi kesildi veya yıkıldı diye bir problem olmadı. Hepsi ayakta kalmış oldu. Normalin 2.5 kat kapasiteyi karşılayabildiğimizi ifade etmek istiyorum. Dünkü depremlerde 7 ile 10 kat ses görüşmesi kapasitesinin oluştuğunu söyleyebilirim. Web tabanlı, internet üzerinden iki kat artış olduğunu söyleyebilirim. Biz mevcut aramaların yüzde 75’ini karşıladık. Yüzde 25’i ise maalesef onları karşılayamadık.”
Sorun ilk 15 dakika yaşandı
İnternet tarafına baktığımızda 2 kat olan artışı tamamen karşıladık. Orada herhangi bir problemle karşılaşmadık. İnternet tabanlı WhatsApp gibi aramalarda bir problem yaşadığını beyan edene rastlamadığımızı söyleyebilirim. Buradaki kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık zaman oldu. Sonrasında rutine döndü, tabi bir kriz anında insanların hem kendi durumlarını bildirmeleri, yakınlarından bilgi almalarını talep ettikleri için böyle bir sıkıntı yaşandı. Bundan sonraki süreçte tekrar durumumuzu gözden geçiriyoruz.
4 kat kapasite artırımına gidildi
Benzer sıkıntıları yaşamamak için neler yapmamız gerektiğini masaya yatırdık. 2019 Silivri depremlerinden sonra İstanbul’da yaklaşık 4 kat kapasite artışı sağladığımızı belirtmek isterim. Kuzey Marmara otoyolu dün aktı. 140 kilometre olan yasal hız 50-60 km’lere düştüğü anlar oldu. İstanbul’dan bir çıkış söz konusu oldu. Siz 4 şeritli bir otoyola oradaki günlük geçireceği 200-250 bin civarındaki araçtan daha fazlasını yüklerseniz elbette orada bir yavaşlama olacaktır. Biz bu anlamda da iletişim tarafında bunu yaşadığımızı söylemek isterim. Ben burada vatandaşlarımıza şunu söylemek isterim. Haberleşmelerde mutlaka internet tabanlı uygulamaları kullanmalarını tavsiye ediyoruz. Kısa mesajlarla kendi durumlarını bildirmelerini tavsiye ediyoruz.”
Kaynak: Ekonomim
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor