![İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2021/12/Cuma-2-800x450.jpeg)
İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi
İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli
![İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2022/06/image-25.png)
Toplu taşıma kullanmak için her bölgede şehre has tasarlanan kartlar kullanılıyor. İstanbulluların kullandığı İstanbulkart ise artık ulaşım kartı olmaktan çıkıp yeni nesil ödeme aracı haline geldi. Zincir marketler, otopark, sosyal tesisler, taksi ve restoranlarda ödeme yaparken kullanılabilen İstanbulkart ile artık Starbucks’tan kahve alırken de kullanılabilecek.
İstanbulkart ile artık Starbucks Mobil Uygulaması’na aktarım yapılabiliyor. Kampanya koşulları 2 Haziran’dan itibaren başladı. Kampanyadan faydalanmak için Starbucks mobil uygulamasını ilk defa indirmiş olmak ve İstanbulkart ile 50 TL ve üzeri bakiye yüklemek gerekiyor. Starbucks uygulamasındaki ‘Para Yükle’ seçeneğinden İstanbulkart seçilerek verilen talimat, NFC teknolojisine sahip cihazlarda İstanbulkart telefonun arkasına dokundurarak aktifleştirebilir.
Mayıs ayı enflasyon rakamları belli oldu
![İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2022/06/image-26.png)
Enflasyon rakamları her ayın başında Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanıyor. Mayıs enflasyon oranı ile ilgili rakamlar ise yeni belli oldu. TÜİK verilerine göre Mayıs ayında enflasyon bir önceki aya göre yüzde 2,98 artarak yüzde 73.5 oranında gerçekleşti. Yurt içi üretici fiyat endeksi de aylık bazda yüzde 8,76 oranında artarken, yıllık bazda yüzde 132,16 olarak artış gerçekleştirdi.
TÜFE’nin 12 aylık ortalamasına bakıldığında ise yüzde 39.33 rakamı ortaya çıktı. Böylece kiralara yapılacak artış oranı yüzde 39.33 oldu. Öte yandan aylık bazda bakıldığında fiyatı en fazla artan harcama grubu alkollü içecekler ve tütün oldu. Buna göre bu grubun fiyatları, bir ayda yüzde 6,53 oranında arttı. Alkollü içecekler ve tütünü takip eden grup eğlence ve kültür olurken, onun ardından lokanta ve oteller geldi. Yıllık bazda bakıldığında ise en fazla artış, mayıs ayı itibarıyla ulaştırmada görüldü. Ulaştırma grubu, yıllık bazda yüzde 107,62’lik artış gördü. Ulaştırmayı takip eden grup ise yüzde 91,63 ile gıda ve yüzde 82,08 ile ev eşyası oldu.
Sosyal medya düzenlemesinde ilk komisyon sona erdi!
![İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2022/06/sosyal-medya-6-1024x512.jpg)
İnternet medyası ve sosyal medyaya yeni yaptırımlar öngören kanun teklifinin TBMM Dijital Mecralar Komisyonu’ndaki 14 buçuk saatlik mesai ile tamamlandı.
Teklif sahipleri ve iktidar milletvekilleri, teklifin on maddesinde düzenleme yapılabileceğine işaret etti. CHP, HDP ve İYİ Parti; teklifin en tartışmalı maddelerinden Türk Ceza Kanunu’na “Halkı yanıltıcı bilgiyi alenen yayma” suçunun eklendiği 29. maddenin teklif metninden çıkarılması önergesi verdi.
CHP İzmir Milletvekili Tuncay Özkan, “Bu madde gerçekten zarar verici bir maddedir. Gazeteciyi zorlamak, sistemin içinde gazetecilerden intikam almak isteyenlere şans tanımamak istiyorsak bu maddeyi çıkarmamız lazım. Kötüye kullanmak için bekleyen insanlar var. Bunlara bu fırsatı tanımamak lazım. Gazetecilere zorla bir şey yaptırmaktan vazgeçelim. Gazeteciye haber kaynağını açıklattıramazsınız. Bunun için gelin birbirimizi kırmayalım.” diye konuştu.
CHP, HDP ve İYİ Parti teklif metninden bu maddenin çıkarılması için önerge vermiş olsa da önergeler reddedilerek, madde kabul edildi. Ancak teklif sahibi AKP Kahramanmaraş Milletvekili Ahmet Özdemir, “Biz bunun daha iyisini yapmayı konuşabiliriz. Biz bu konuya çalışma sözü verelim” dedi.
Teklifin esas komisyon olarak önümüzdeki hafta Adalet Komisyonu’nda görüşülmesi bekleniyor.
Kaynak: Dünya Gazetesi
Milli Piyango’dan yeni ikramiye: 2. el otomobil!
![İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2022/06/milli-piyango-otomobil.jpg)
Nakit ikramiye dağıtılan şans oyunlarını özel sektöre devreden Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü, eşya piyangosuna yöneldi. Milli Piyango İdaresi, ikinci el otomobillerin hediye edileceği Oto Loto’yu kullanıma sundu. Vatandaşlar, aldıkları biletlerle ikinci el otomobil sahibi olma imkanı yakalayacaklar. Her geçen gün yükselen otomobil fiyatlarını düşününce yeni uygulamanın dikkatleri üzerine çekeceğini tahmin etmek de güç değil…
Milli Piyango, özel sektöre aktarıldıktan sonra market çekleri, sıfır otomobil, akıllı telefon ve ücretsiz tatil gibi çekilişler de yapmaya başlamıştı. Şimdi bunlara bir yenisi daha eklenmiş olacak. Milli Piyango İdaresi bu doğrultuda ikinci el otomobil çekilişleri için yeni bir internet sitesi oluşturdu. “otoloto.com.tr” adresi üzerinden ulaşılabilecek internet sitesinde ikinci el otomobil satışlarının ne zaman yapılacağı ve aktif çekilişler görüntülenecek. Gerçek ve tüzel kişilikler, ikinci el otomobilleri ikramiye olarak gösterebilecekler.
Instagram kayıp çocuk alarmı verecek! Yeni özellik kullanıma sunuldu
![İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi İstanbulkart artık Starbucks’ta da geçerli | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2022/06/instagram-768x432-1.jpg)
Yaklaşık 12 sene önce fotoğraf paylaşma platformu olarak hayatımıza giren Instagram, aradan geçen süre zarfında pek çok güncellemeyle daha farklı bir forma büründü. Son olarak yapılan bir paylaşımın hızla yayılma potansiyelini de göz önünde bulunduran Instagram, “Amber Alerts” adını verdiği yeni güncellemeyle kayıp çocuklar için harekete geçti. 25 Mayıs Dünya Kayıp Çocuklar Günü’nde kullanıma sunulan özellik bölgedeki kayıp çocukların bildirimlerini görmelerini ve paylaşım yapmasını sağlayacak. Önümüzdeki iki hafta içinde 25’ten fazla ülkede aktif olarak kullanılması planlanan özelliğin zamanla pek çok ülkede geçerli olacağı belirtiliyor.
Emily Vacher’in konuyla ilgili yazısına göre, yeni özellik sayesinde arama kısmında kullanıcılar için Instagram akışında bir uyarı olacak. Uyarıda, bir resim, açıklama ve kaçırma olayının yeri gibi bilinen tüm bilgileri içerecek. Sonrasında isteyen kullanıcılar haberi yaymak için uyarıyı paylaşacak. İlk olarak 25 ülkede kullanıma sunulan özellik, Arjantin, Avustralya, Belçika, Bulgaristan, Kanada, Ekvator, Yunanistan, Guatemala, İrlanda, Jamaika, Kore, Litvanya, Lüksemburg dahil olmak üzere pek çok geçerli olacak.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | İskender Büyük |
2 | Gezi |
3 | Pakistanlı |
4 | Carmen Maria |
5 | Motorcu |
6 | Yetmez |
7 | Tuğçe Kazaz |
8 | Bayan |
9 | #sahilde |
10 | #ArtıkFazlaOldunuz |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Ekrem İmamoğlu |
2 | Zam |
3 | ÖSYM |
4 | Arjantin, İtalya |
5 | Arjantin İtalya |
6 | Elektrik zammı |
7 | Ekmek zammı |
8 | Burak Özçivit |
9 | Safranbolu |
10 | Sultan |