Kargo sektörünün en teknolojik markası: Yurtiçi Kargo
Türkiye’nin teknolojik olarak en gelişmiş şirketlerini değerlendiren ve duyuran Tech Brands Turkey, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da kargo sektörünün en teknolojik markası kategorisinde birincilik ödülünü Yurtiçi Kargo’ya verdi.
Geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği yatırımlarla kargo sektörüne yenilikler getiren Yurtiçi Kargo, Tech Brands Turkey ödülüne layık görüldü. Enerjiden dayanıklı tüketim mallarına, havayollarından otomotive, özel eğitim kurumlarından bankalara kadar 26 sektörde hizmet veren şirketlerle ilgili yapılan ankette tüketicilerin verdiği yanıtlara göre kargo sektörünün en teknolojik şirketi Yurtiçi Kargo oldu.
Türkiye’deki markaların teknoloji alanındaki, tüketici marka algısını araştıran bir ödül programı olan Tech Brands Turkey kapsamında, 26 farklı sektörde açık uçlu sorularla, Türkiye genelindeki tüketici kitlesinin vermiş olduğu yanıtlar baz alınarak hazırlanan raporun sonucunda “Türkiye’nin en teknolojik markaları” ödüllendirildi. Pandemi nedeniyle Youtube üzerinden yapılan canlı yayınla yapılan ödül töreninde kazanan markalar ödüllerine kavuştu. Yurtiçi Kargo, 2020 yılında olduğu gibi bu yıl da kargo sektörünün en teknolojik markası seçildi.
Tüm yazılımlar şirket içinde üretiliyor
Mobil uygulamaların yaygın olarak kullanıldığı Yurtiçi Kargo’da tüm operasyon aşamalarında ve müşterilere sunulan hizmetlerde şirket bünyesinde geliştirilen yazılım sistemlerinden yararlanılıyor. Kargo sektöründe müşterilerin kullanımına sunulan mobil uygulamayı ilk geliştiren şirketlerden biri olan Yurtiçi Kargo’nun uygulaması ile müşteriler kargolarını teslim ettikleri andan itibaren uygulama üzerinden takip edebiliyor.
Kuryelerin kullandığı el terminallerinde kullanılan yazılımı da kendi Ar-Ge merkezinde geliştiren Yurtiçi Kargo, el terminalleri ile kargo operasyonunun kesintisiz ve güvenli bir şekilde takip edilebilir olmasını sağlıyor. Çağın gerekliliklerine uyum sağlayarak terminal uygulamasını akıllı telefonlara da entegre eden Yurtiçi Kargo, kuryelerin kullandığı dağıtım uygulamasında akıllı rota oluşturma imkanı vererek oluşturulan adres sıralaması sayesinde kargo dağıtımında kuryelerin işlerini kolaylaştırıyor.
Geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği YK Plus projesiyle sektöre yeni teslimat modelleri ve yeni uygulamalar kazandıran Yurtiçi Kargo, bu projede de kendi yazılımlarını kullanıyor. YK Plus Taşıyıcı ve Teslim Noktaları için geliştirilen mobil uygulama ile kargo süreci güvenli bir şekilde yönetiliyor. Taşıyıcı ve Teslim Noktası uygulamasında yer alan kişilerin akıllı telefonlarına yükledikleri mobil uygulama sayesinde kargo teslim süreci güvenli bir şekilde takip edilebiliyor.
Müşterilere yeni teslimat seçenekleri
Teslimat süresini hızlandıran ve müşterilerine yeni teslimat seçenekleri sunan Yurtiçi Kargo, 2020 yılı içerisinde esnaflardan oluşan teslimat noktaları, aracı olan girişimcilere kendi işinin patronu olma fırsatını veren YK Plus Taşıyıcı, en hızlı şekilde kargo teslimatına olanak sağlayan Doğrudan Dağıtım Noktaları, akıllı kargo dolapları gibi büyük projeleri müşterilerinin hizmetine sundu.
Türkiye genelinde uygulamaya alınan proje ile bin 500’den fazla esnafa ulaşan Yurtiçi Kargo, kendi birimleriyle birlikte 3 bine yakın teslim noktası oluşturarak müşterilerine tercih etmeleri halinde bu noktalardan kargo teslimi yapıyor. Teslim Noktası ile birlikte kargo dolaplarından oluşan YK Plus 7/24 uygulamasını da müşterilerinin kullanımına sunan Yurtiçi Kargo, müşterilerinin bu noktalardan kargolarını haftanın 7 günü 24 saat alabilmelerine imkân veriyor.
Müşterilerine ek teslimat seçenekleri sunduğu uygulamaların yanı sıra YK Plus taşıyıcı uygulaması ile aracı olan herkese kendi işini kurma fırsatı Yurtiçi Kargo, operasyon kabiliyetini artırırken girişimcilerin kargo sektörüne dâhil olmalarını sağladı.
Teslimat hızını artıran doğrudan dağıtım noktaları
Yurtiçi Kargo, doğrudan dağıtım noktası adı verilen yeni birim modeli ile şube ve acentelerin iş yükünü azaltarak, personel başına düşen kargo sayısında da iyileşme sağladı. Sadece kargo dağıtımı yapması amacıyla kurgulanan ve kargo kabulünün yapılmadığı doğrudan dağıtım noktaları teslimat sürecinin hızlandırarak müşteri memnuniyetinin artmasını sağladı.
Kargo sektöründe yoğunluğun en yüksek olduğu Eylül, Ekim ve Kasım aylarında sektöre yönelik şikayetler yüzde 46 oranında artış gösterirken, Yurtiçi Kargo, aynı dönemde yapılan yatırımların etkisi ve müşterilerine verdiği hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyetini yüzde 63 oranında artırmayı başardı.