Kayıt dışı motokuryelere vergi kapıda | Son 24 saatin gündemi
Hükümet, kayıt dışı çalışan motokuryeleri vergilendirmek amacıyla yeni bir düzenleme hazırlığı içinde. Düzenlemenin 2025 yılı başından itibaren yürürlüğe girmesi planlanıyor.
Yeni torba yasada, motokuryelerin gelir vergisi kapsamına alınması ve daha basit bir vergilendirme usulüne tabi tutulmaları öngörülüyor. Bu kapsamda, motokuryelerin belli bir tutara kadar sadece stopaj yoluyla vergilendirilmeleri planlanıyor.
Motokuryelerin Türkiye’de kurulu bankalarda bir hesap açtırmaları ve tüm gelirlerini bu hesap üzerinden tahsil etmeleri gerekecek. Bankalar, bu hesaplara aktarılan gelir üzerinden yüzde 15 oranında gelir vergisi tevkifatı yapacak.
Yıllık brüt geliri 3 milyon lirayı aşmayan motokuryeler beyanname vermeyecek. Ancak, 3 milyon lirayı aşan kazançlar için yıllık gelir vergisi beyannamesi verilecek.
Reklam sektöründe dönüm noktası: “Medya Ölçüm Konseyi” kuruluyor
Türkiye’deki medya izleme ve araştırma metotlarında standart oluşturmak, yapılan araştırmaları, ölçümleri geliştirmek, güncel hale getirmek ve sektör ihtiyaçlarına göre yeni yöntemler önermek üzere Medya Ölçüm Konseyi kuruldu. Konsey, T. C. Ticaret Bakanlığı, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) destekleriyle, Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), Televizyon İzleme Araştırmaları Anonim Şirketi (TİAK), Radyo Dinleme Hizmetleri Organizasyon Tanıtım ve Yayıncılık Anonim Şirketi (RİAK) katılımıyla ve aday üye olarak Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) beraberliğinde, 13 Haziran’da Dedeman İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında bir araya geldi.
Haberin detaylarını okumak için TIKLAYIN!
Kanserli çalışanlar hayatını kaybetmekten ziyade işini kaybetmekten korkuyor
Memorial Sloan Kettering Cancer Center’ın Publicis Groupe New York iş birliğinde gerçekleştirdiği “Working with Cancer Take the Pledge” kampanyası kanserli çalışanların “iyi hissediyormuş” gibi davranmak zorunda olduğu anları ekranlara taşıyor. İşverenleri empatiye çağıran kampanya kanserli çalışanların günlerinden ufak kesitler vererek, onların “o” normal gibi görünen anlarda nasıl hissettiğini “Hayatımın en kötü günlerinden biri”, “Az önce lavaboda kustum”, “Bunu yapmak kolaymış gibi davranıyorum,”, “Bunu asla yenemeyeceğim”, “Yine bir peruk günü” gibi cümlelerle tercüme ediyor…
Kanserli kişilerin yüzde 50’si hastalıklarını işverenlerine söylemekten korkuyor. Bu içgörüden yola çıkan kampanya, iş yerlerinde kanser hastaları için damgalanmayı ve güvensizliği ortadan kaldırmayı amaçlayan bir taahhüt çağrısı niteliğinde…
Sıcaklara çözüm arayışı: Yaz mevsiminin yıldız ürünü belli oldu!
Online alışveriş rehberi Cimri, yaz sıcaklarının etkili olmasıyla sitede fiyatı en çok karşılaştırılan ürünleri listeledi. Vantilatör aramaları bir önceki aya göre yüzde bin 714 artarken, klima yüzde 385, su sebili fiyat karşılaştırmaları ise yüzde 176 yükseldi.
Yaz mevsiminin gelmesiyle aniden artan sıcaklıklarla birlikte herkes çareyi vantilatör ve klimalarda arıyor. Cimri’nin açıkladığı verilere göre, vantilatör fiyat karşılaştırmaları bir önceki aya göre tavan yaptı. Türkiye genelinde hava sıcaklığı yükselirken, vantilatörlerin fiyat karşılaştırması yüzde bin 714 arttı. Klima fiyatlarını ve özelliklerini kıyaslayanlar yüzde 385 artarken, su sebili için araştırma yapanlar da yüzde 176 artış gösterdi.
Hiçbir şeye değişmem asla: Her şeyin üstünde…
EURO 2024 heyecanına sayılı günler kala EURO 2024 resmi sponsorlarından Coca-Cola odağına milli gururu alan etkileyici bir kampanya yayınladı. Sevilen müzik grubu Athena ile iş birliğine gidilen kampanyada “Gururumuzu yükselten bu milli duygu her şeyin üstünde” mesajı veriliyor…
Athena’nın “Ben Böyleyim” şarkısının yeniden yorumlandığı kampanyada Milli Takım coşkusunun her anına Coca-Cola eşlik ederken berberden pazara, sahilden yeşil sahalara “bizden” görüntüler izliyoruz.