Kemal Kılıçdaroğlu, Messi’yi geçti… | Son 24 saatin gündemi
CHP lideri ve Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’nun “Alevi” başlıklı videosu 5 günde 29,7 milyon oynatmaya ulaşarak Twitter tarihinin en çok izlenen videolarında biri oldu.
Özellikle ilk kez oy verecek gençlere seslendiği videosunda Kemal Kılıçdaroğlu “Artık kimlikleri konuşmayacağız, başarıları konuşacağız. Artık ayrışmaları ve farklılıkları konuşmayacağız. Ortaklıklarımızı ve ortak hayallerimizi konuşacağız. Bu değişim seferimize katılacak mısın? Bu değişimde benimle birlikte duracak mısın? Alevi olmaz diyen bu sisteme, doğru olan, dürüst olan, ahlaklı olan olur, diyecek misin? Son bir el verecek misin? Bu ayrıştırıcı sistemi kökünden yıkmaya hazır mısın? Gelin gençler, gelin bu eşiği hep birlikte aşalım” demişti.
Siyasetin ve Twitter’ın gündemine oturan ve milyonlarca erişime imza atan bu video ile Kemal Kılıçdaroğlu, Lionel Messi’nin Dünya Kupası videosunu da geçerek dünyanın en çok izlenen Twitter videolarından biri oldu. Messi’nin söz konusu videosu 25,6 milyon video oynatmasına ulaşmıştı.
Google CEO’su maaşını 100’e katladı
Google’ın çatı şirketi Alphabet’in CEO’su Sundar Pichai, 2022 yılında toplam 226 milyon dolar değerinde ücret aldı. Toplam miktarın içinde 218 milyon dolar değerinde hisse senedi getirisi bulunuyor.
Geride bıraktığımız son bir yıl içerisinde pek çok teknoloji devi enflasyonist ortamda şirket maliyetlerini azaltmak için küçülmeye gitti. Bu duruma bağlı olarak kemer sıkma politikalarını devreye sokan şirketlerden Google da binlerce çalışanının işine son verdi ve işe alımları durdurdu. Ancak görünen o ki ekonomik belirsizlik CEO’ların kazançlarını olumsuz yönde etkilemiyor. Wall Street Journal’ın haberine göre 2020-2022 yılları için yıllık maaşı 2 milyon dolar olan Pichai’nin, 2023 kazancı şirketin ortalama bir çalışanının maaşının 800 katına tekabül ediyor.
Acer AI destekli bisikleti “ebii”yi tanıtıyor
Acer yapay zeka destekli yeni bisikleti “ebii”yi piyasaya sürdü. “ebii”, sürüş koşullarını, pedal çevirme gücü gibi detayları takip ederek öğrenen bir AI teknolojisine sahip.
Ancak bu ellerinizi cebinize sokup sürüşü tamamen yapay zekaya bırakacağınız anlamına gelmiyor. Şu anda sağlayabildiği destek; yol şartlarına göre otomatik vites atmak ve sürüş alışkanlıklarını öğrenmekle sınırlı.
Oldukça fütüristik bir tasarıma sahip olan “ebii” şehir içi ulaşımda kullanılmak üzere geliştirildi. Pil ömrü 110 km’ye kadar yetiyor ve piyasadaki emsallerine göre oldukça hafif.
Acer’ın Co-COO’su Jerry Kao, ebii’nin sürdürülebilirlik taahhütlerinin önemli bir parçası olduğunu belirtirken AI yardımı ve yenilikçi güvenlik özellikleriyle sürücü deneyiminde fark yaratmak istediklerini açıklıyor.
Kaynak: Cycling Industry News
Türkiye’nin “içi” değişiyor
Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin İç Giyim Trendleri” araştırması tüketicilerin satın alma tercihlerine dair çarpıcı sonuçlar sunuyor. Araştırma sonuçlarına göre enflasyon iç giyim pazarını da sarsmış durumunda. Artan fiyatlar tüketiciyi hem daha az iç giyim ürünü almaya hem de daha ucuz ürünler almaya itiyor. Markalı olması ise satın alma kriterleri arasında yüzde 33 ile hayli gerilerde… Peki, tüketiciler hangi motivasyonlarla, hangi iç giyim ürünlerini satın alıyor? Yılın trend ürünleri ve renkleri neler? Yanıtlar “Türkiye’nin İç Giyim Trendleri” araştırmasında… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Sosyalleşmeyi hızlandıran ayakkabılar hangileri?
Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği araştırma kadınların iş hayatında topuklu ayakkabılara veda etmeye başladığına işaret ediyor. Zira yüzde 51’lik bir kitle iş toplantılarına günlük ayakkabılarla gitmeyi tercih ediyor artık. Topuklu ayakkabıların sosyal alanı da epey daralmış görünüyor. Öyle ki sadece özel programlarda duyuluyor tıkırtıları. Yani son dönemin ayakkabı tercihlerine damgasını vuran en temel kriter rahatlık. “Yeni bir ayakkabı almalıyım” fikrinin en büyük tetikleyicisi bütüncül bir kombin yapmakken en çok tercih edilen renk şaşırtıcı olmayan bir biçimde siyah. Araştırmaya göre reklamların satın alma kararı üzerindeki etkisi de yüzde 45 gibi oldukça yüksek bir düzeyde… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.