Kendine pazar lideri olma sözü verdi…
İddialı bir hedef üç yıl üst üste PC pazarında lider olmak… Emre Hantaloğlu Lenovo’daki beş buçuk yıllık genel müdürlüğü sürecinde üç yıl üst üste bunu başardı ve markasını pazar lideri yaptı. Şimdi, geçmişte çalıştığı ve saygıyla andığı şirketlerin önünde PC pazarında lider olmanın haklı gururunu yaşıyor.
Gelenekselleştirme ortak dileğiyle olsa gerek ikincisi olmasına rağmen “Lenovo Türkiye Geleneksel Kadın Gazeteciler Buluşması” olarak tanımladığımız toplantıda meslektaşlarımız ve Genel Müdür Hantaloğlu ile CMO’su Banu Soyak ile buluşuyoruz.
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu’nun gündeminde küresel verilerle PC pazarına ilişkin gelişmeler ve Türkiye pazarının gidişatını anlatmak var.
Lenovo 180 ülkede 82 bin çalışanıyla faaliyet gösteren bir yüksek teknoloji şirketi. Global Fortune 500’de 171’inci, Gartner Supply Chain’de Top 25’de yer alıyor. Yenilikçiliğiyle öne çıkan markanın tüm dünyada 18 Ar-Ge merkezi ve 35 üretim tesisi bulunuyor.
2022 Corporate Equality Index’de “Engelli Eşitlik Endeksi’nde” “Engelli kapsayıcılığı açısından en iyi iş yeri” ve yine Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde de yer alıyor.
Lenovo Corporate Knights -100 En Sürdürülebilir Şirket listesinde. 2021’de ise Kurumsal Yönetim Altın Ödülü Hong Kong Institute of Certified Public Accountants’tan gelmiş.
2022’de PC pazarı dalgalıydı
Dünya PC pazarı, 2022’nin dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28,1 düşmüş. Lenovo aynı dönem 15,5 milyon bilgisayar satışıyla lider konuma gelmiş.
Tüm PC markaları 2022 son çeyrekte negatif büyüme yaşamış. Küresel toplam bilgisayar satışı 292,3 milyon adede ulaşırken bu sayıyla salgın öncesi dönemin üzerinde bir adede ulaşılmış. 2021’e göre ise adetsel olarak yüzde 16’lık bir düşüş gözüküyor. PC pazarının toparlanması 2023’ün sonunu bulacak gibi gözüküyor.
“Yenilikler yeni kuşaklar için” diyor Emre Hantaloğlu ve ThinkPad’in 30. yılına özel çevre dostu ThinkPad Z serisini duyurduklarını söylüyor.
Üründen ambalajına kadar yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastikten üretilen vegan deri, yüzde 75 geri dönüştürülmüş alüminyum, ürünün ambalajı için ise doğada yüzde 100 çözünen bambu ve şeker kamışı lifi kullanılmış.
Lenovo 2050’de sıfır emisyon hedefiyle CO2 salınımı azaltılmış ürünleri piyasaya sunacak. Geri dönüşüm konusunda da magnezyum, alüminyum ve yeniden dönüştürülerek kullanılan plastik malzemeler yeni dönemde sürdürülebilirliğe katkı sağlayacak.
Lenovo Vakfı 2025 yılına kadar 15 milyon kişinin hayatına eğitimleriyle dokunmayı hedefliyor. Çeşitlilik ve eşitlik ilkesi çerçevesinde 2025 yılında yönetim kadrosundaki kadın temsiliyetini yüzde 27’e çıkartmayı hedefleyen şirket daha da önemlisi finansal şeffaflık ilkesini benimsiyor.
Lenovo, “CES 2023 Innovation Awards’ta” YogaBook 9i, Project Chronos ve katlanabilir güçlü ve dayanıklı bilgisayar ThinkPad X1 Fold ile üç ödül almış.
“Görme engelsiz” bilgisayar markası
“Blindlook ile Türkiye’nin ilk ‘görme engelsiz’ bilgisayar markası olduk ve Türkiye’deki bir milyon görme engelli insanımıza bilgisayar kullanma olanağı sağlayarak dünyaya daha kolay entegre olma, daha akıllı teknolojilerden faydalanma fırsatı yaratabildik” diyor Lenovo Genel Müdürü Hantaloğlu.
TEGV’in dezavantajlı bölgelerdeki iki eğitim istasyonunda tasarım ve beceri atölyesinin kurulumu üstlenilmiş. 2022 itibarıyla kod yazım eğitimi alan çocukların sayısı 40.000’e ulaşmış. Ayrıca İTÜ Arı Teknokent içerisindekurulan laboratuvarda 10 bin genç ve girişimciye yapay zeka, yazılım ve yazılım geliştirme eğitimleri verilmiş.
Lenovo CMO’su Banu Soyak, WTECH Teknolojide Kadın Derneği’nde aktif rol alıyor ve Türkiye’de kadınınteknoloji okur yazarlığı, iş hayatındaki yeri, çalışma hayatına nasıl baktığı, yaşadığı zorluklar ile ilgili tespitler yapabilmek için kurulan “Araştırma ve Ölçümleme Çalışma Grubu”nun liderliğini üstleniyor.
SabancıDx, Ford Otosan, Egebimtes, Türk Traktör ise lenovo’nun ortak eğitim projeleri yaptığı şirketler…
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu: “50 bin çocuğa kodlama eğitimi vereceğiz”