Kığılı’dan Marketing Türkiye’ye özel açıklama: Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık
Salgın nedeniyle mağazalarını kapatan Kiğılı geçtiğimiz günlerde internet sitesi üzerinden temel gıda ve temizlik ürünleri sattığı için sosyal medyada oldukça eleştirilmişti. Marka bugün de siparişi verilen gönderilerin fatura bölümüne alkollü mendiller koyarak “evlere güvenli bir şekilde teslimat” sunduklarını duyurmuştu. Marketing Türkiye’ye özel açıklamalarda bulunan Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş “Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık” dedi.
Geçtiğimiz yıllarda birbirinden başarılı iletişim çalışmaları gerçekleştirerek adından sıklıkla söz ettiren erkek giyim markası Kiğılı, son dönemdeyse internet sitesi üzerinden temel gıda, hijyen ve temizlik maddelerinin satışıyla gündeme geldi. Markanın bugün açıkladığı son çalışmasıysa internet üzerinden sipariş verilen ürünlerin yayında alkollü mendil gönderilmesi oldu.
Markanın bu süreçte yaptığı çalışmalarla ilgili Marketing Türkiye’ye özel değerlendirmelerde bulunan Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş “Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık” dedi. Keleş markanın “Türkiye’nin evde bir eksiği kalmasın istedik” diyerek hayata geçirdiği online market ürünleri satışıyla ilgili de çarpıcı açıklamalarda bulunarak “Karantina bitene kadar ürün göndermeye devam edeceğiz ancak bilinmesini isteriz ki bu kâr eden bir operasyon değil. Ancak söz verdik ürünleri ülkemizin tüm ihtiyaç noktalarına göndereceğiz” dedi. Ürünlerin bazılarını kargoyla gönderdiklerini söyleyen Keleş maliyetlerin bu yüzden çok yüksek olduğunu dile getirdi.
Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’i arayarak markanın geçtiğimiz günlerde internet sitesi üzerinden “makarna satılıyor” ve bugün de “ kargolarla birlikte alkollü mendil” dağılıyor haberlerine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş açıklamasında şunları söyledi:
“Mart ayının ortasından itibaren bütün mağazalarımız kapandı. Kiğılı’nın 25 bin metrekarelik deposu ve kendi mağazalarına servis yapan araçlarıyla “Kiğılı Birlik” adını verdiğimiz bir hareket başlattık. Bu hareket özellikle Ege Bölgesi’nden mağaza müdürlerimizden gelen talep üzerine gerçekleşti. O dönem marketlerden talep edilen ürünler servis edilemezken, ihtiyaç olan ürünleri ve gıda maddelerine belli bölgelere ulaştırmak üzere harekete geçtik. Her ne kadar sosyal medyada eleştiri alsak da Kiğılı Birlik’e dahil olmak isteyen Reis, TAT, Ülker ve P&G gibi pek çok marka bize başvurdu. Aslında bir başka ihtiyaç ürünü olan ev ve kişisel bakım ürünleri talebi öne çıkınca Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı’nın Hayat Kimya Yönetim Kurulu Başkanı ile olan akrabalığı ve Hayat Kimya ürünlerinin de Kiğılı Birlik sitesine girmesine vesile oldu. Temizlik malzemeleri, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, kadın pedi ve çocuk bezi marketlerde talan edilince büyük ihtiyaç açığı oluştu. Ancak sosyal medyadan gelmiş olan tepkiyi ön göremedik. Aslında bir üst yapı kurmadan ve Birliğin iletişimini yapmadan bu çalışmayı hızlıca başlattığımız için yanlış anlaşıldık ve ardında da kendimizi doğru anlatamadık. Karantina bitene kadar ürün göndermeyi devam edeceğiz ancak bilinmesini isteriz ki, bu operasyon kâr etmeyen bir operasyon. Ancak söz verdik ürünleri ülkemizin tüm ihtiyaç noktalarına göndereceğiz. Bazı yerlere kargo ile gönderiyoruz, dolayısıyla maliyetleri de oldukça yüksek.”
Alkollü mendil uygulamasında amaç alıcıyı korumak
Bugün sosyal medyaya düşen “Kiğılı bu defa alkollü mendil gönderiyor” söylemine ilişkin ise Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş : “Gönderdiğimiz kargoların üzerine alkollü mendil yapıştırarak aslında kargo paketine dokunmak istemeyen, dokunduktan sonra hemen temizlenmek isteyen alıcıyı korumayı amaçladık. Umarım bu defa yanlış anlaşılmayız” dedi.