Kırmızı Ödülleri sahiplerini buldu
Bu yıl 13.’sü düzenlenen Kırmızı Reklam Ödülleri, Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde 26 Mayıs akşamı gerçekleşen törenle sahiplerini buldu. Bu yıl ilk kez dijital reklamlara da yer verilen Kırmızı’da, İstanbul dışından ajansların genel kategorilerdeki başarısı dikkati çekti.
Reklam sektörü için bir prestij olarak kabul edilen Kırmızı Ödülleri, Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gerçekleşen törenle sahiplerini buldu. Reklamda yaratıcılığı özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının, öğrencilerin ve reklamverenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla 2003 yılından bu yana düzenlenen Kırmızı Ödül Töreni, 13. yılında da reklam sektörünü bir araya getirdi. 13. Kırmızı Ödülleri; D&R, Dream Home, MNG Kargo, SİNPAŞ GYO, Doğan Egmont ve Mercedes-Benz sponsorluğunda gerçekleşti.
Bu yılın ödülleri, başkanlığını Y&R Brands İstanbul’un CEO’su Arzu Ünal’ın yaptığı 4 farklı jürinin değerlendirmesi sonucunda belirlendi. 13. Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri, 6. Kırmızı Bölge Basında En İyiler Reklam Ödülleri, bu yıl ilki düzenlenen Kırmızı Dijitalde En İyiler Reklam Ödülleri ve 2. Kırmızı-Uluslararası Adana Film Festivali (UAFF) Afiş Yarışması ‘nda 33 farklı ajansın, 59 farklı marka/kuruma ait çalışmasına, 182 yaratıcılık ödülü verildi. Ayrıca özel ödüllerde 6 birincilik ve 12 finalistlik açıklandı.
3 ajans “Kıpkırmızı” ödülü aldı
Kırmızı’nın en heyecanlı sonuçları ise 3 farklı yarışmanın büyük ödülü Kıpkırmızı’nın sunulduğu anlardı. Kırmızı Ödülleri’nde Tribal Worldwide İstanbul tarafından Audi için hazırlanan ”Cehennem” başlıklı reklamla Kıpkırmızı, Kırmızı Bölge Ödülleri’nde ise Antalya merkezli Graphx, Efsina marka hamile tuzu ürünü reklamıyla Kıpkırmızı Bölge ödülünü aldı. Bu yıl ilk kez düzenlenen Kırmızı Dijital’de ise Kıpkırmızı ödülü, Altıparmak için hazırladığı ”Ballı Adam” başlıklı online kampanya ile Plasenta Conversation Agency’ye gitti. Kıpkırmızı ödüllerini sahiplerine Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Çağlar Göğüş takdim etti.
Kırmızı kategorilerinde bölge yükseliş
13. Kırmızı Ödülleri kapsamında 6. Kırmızı Bölge’de yarışan ajansların Kırmızı Ödülleri’ndeki başarısı dikkat çekti. Grafiket, Graphx, IDEART, Kaf, ve Reklam Merkezi tarafından Kırmızı Bölge’ye yapılan başvurular, jüri tarafından Kırmızı Ödülleri’ne de layık görüldü.
Özel ödüller
Kırmızı-UAFF Afiş Yarışması’nın jürisi, 8. Genç Kırmızı’da akademisyenlerin ön elemesi sonucu belirlenen ilk yüzde 10’luk dilime giren başvurular arasından ilk 3’ü seçti. Yarışmanın birincisi; Selçuk Üniversitesi’nin ‘Sıra Sende’ isimli çalışması oldu. İkinci ‘Kendi Filmini Kendin Çek’ ile Çankırı Karatekin Üniversitesi, üçüncü ise ‘Yeteneği Okula Sığmayanlara’ adlı çalışma ile Anadolu Üniversitesi oldu.
Her yıl farklı bir içerikle açıklanan brief konusuna göre hazırlanan reklamların katılıp yarıştıkları Hürriyet Özel Ödülü’nde jüri, Lemonade’i birincilik ödülüne layık gördü. Kırmızı Jüri Özel Ödülü ise Gazeteciler Cemiyeti için tasarlanan ‘Bir gazeteci neredeyse, aydınlık oradadır’ adlı çalışması ile Cosmic Creative’in oldu. Her yıl reklam sektörünün deneyimli isimlerine jüri tarafından özel olarak takdim edilen Kırmızı Tecrübe Ödülü ise Murat Dorkip’e sunuldu.
Doğan Egmont Canlı Kırmızı’ya katılan ekipler, tören günü hazırladıkları reklam eskizleriyle törene katılan misafirler tarafından oylandı. Yarışmanın kazananı Karpat’tan Doğuş Aka ve Tankut Ağdemir oldu.
13. Kırmızı Ödülleri’nde başvuru yapan tüm ajanslara yapılan çağrıyla sosyal medyada ‘Kırmızı Kafa Kask Tasarımı’ yarışması da düzenlendi. 21 ajansın katıldığı yarışmada; ajanslar birbirinden renkli motorsiklet kaskları tasarladı. Ödül töreni kokteyl alanında tüm kasklar sergilenirken, yarışmada iki tasarım birinci seçildi. İlk birinci; Facebook oylamasıyla Mektepli Özel Eğitim Hizmetler’i oldu. Katılımcı ajansların kendi içlerinde yaptıkları oylama sonucunda ise The King Content & Creative Agency birincilik ödülünü paylaştı.