En çok tercih edilen klima markası hangisi?
Marketing Türkiye adına Kuantum Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Klima Satın Alma Tercihleri” araştırmasına göre klima alışveriş yolculuğu, online kanallar üzerinden incelemeyle başlıyor. Ardından mağaza satış yetkilisinden bilgi alma, internet yorumlarını okuma, çevreden tavsiye alma ve alışverişi mağazada tamamlamayla son buluyor. Araştırmanın en çarpıcı verisi ise klima alışverişinde tüketicinin doğa ve sürdürülebilirlik hassasiyetinin düşük olması. Üstelik küresel ısınma sebebiyle daha çok klima kullanmaya başladıklarını belirttikleri halde… Öte yandan klimaların enerji tasarruflu olmasını isteyen devasa bir tüketici kitlesi de var. Ancak bu isteğin ardında yatan temel sebep sürdürülebilirlik değil fiyat kaygısı.
“Hangi klimayı alsam?” sorusunun cevabı internette
Alışveriş süreci yüzde 88,1 gibi yüksek bir oranla internet araştırmalarıyla başlıyor. Mağazayı ziyaret edip satış görevlileriyle görüşme (yüzde 57,1), inceleme ve derecelendirme sitelerinde araştırma (yüzde 40,5), arkadaş ve aile önerilerini dinleme (yüzde 31) de satın alma yolculuğunda sıklıkla başvurulan yöntemler. Bilgi kaynağı olarak reklamları ve medyayı (yüzde 19) baz alma oranı da dikkat çekici.
Tüketici kalite avında
İçerisinde bulunduğumuz enflasyonist ortam tüketicileri bir ürünü satın alırken kaliteli olduğundan emin olmaya itiyor… Özellikle klima gibi uzun ömürlü olması beklenen ürünlerde… Tüketicinin ürün kalitesini araştırma süreci mercek altına alındığında öncelikli olarak kullanıcı yorumlarını okudukları (yüzde 57,1) görülüyor.
En çok tercih edilen satın alım kanalı ise mağaza (yüzde 85,7) olarak kayıtlara geçiyor.
En çok kullanılan klima markası “Arçelik”
Verilere göre en çok kullanılan klima markası yüzde 23,4 ile Arçelik. Bosch (yüzde 14,9) ve Beko (yüzde 8,5) da en çok tercih edilen markalar arasında yer alıyor. Yüzde 81’lik bir kitlenin kullandığı markadan vazgeçmemesine karşın yüzde 19’luk bir kitle yeni markalara yeşil ışık yakıyor.
Bosch ile temiz bir sayfa açılıyor
En çok vazgeçilen markalar sırasıyla Vestel (yüzde 37,5), Beko (yüzde 37,5), Diamond Electric (yüzde 12,5) ve LG (yüzde 12,5) olurken yeni tercih edilen markalar Bosch (yüzde 50), Mitsubishi (yüzde 25), Baymak (yüzde 12,5) ve Samsung (yüzde 12,5) olarak kayıtlara geçiyor.
Uygun fiyatlı ve enerji tasarruflu klimalar revaçta
Klima tercihinde en önemli kriter şaşırtıcı olmayan bir biçimde fiyat ve enerji tasarrufu (yüzde 64,3). Ardından gelen kriterlerse garanti süresi ve kapsamı (yüzde 61,9), teknik servis hizmetleri (yüzde 52,4), markaların enerji verimliliği sertifikaları ve etiketleri (yüzde 52,4), kullanım kolaylığı ve kullanıcı dostu özellikleri (yüzde 47,6) oluyor. Reklamların etkisini önemli olarak işaretleyen yüzde 50’lik bir kitle olduğu da dikkat çekiyor.
Küresel ısınma, pazarı hareketlendiriyor
Klima kullanım kriterlerinde sürdürülebilirliği önceliklendirmeyen tüketici küresel ısınma etkileri sonrası klima kullanımının arttığını (yüzde 69) belirtiyor. Klima kullanımının azaldığını söyleyen yalnızca yüzde 4,8’lik bir kitle var. Katılımcıların yüzde 26,2’si ise bir değişiklik olmadığını belirtiyor.
Araştırmanın Metodolojisi:
Marketing Türkiye adına Kuantum Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Klima Satın Alma Tercihleri” araştırması için İstanbul’da 451 kişi, Ankara’da 165 kişi, İzmir’de 129 kişi, Bursa’da 90 kişi ve Antalya’da 65 kişi olmak üzere toplam 900 kişiyle görüşüldü. Araştırmada Kantitatif Veri Toplama tekniği olan CAWI (Bilgisayar Destekli WEB Anketi) kullanıldı.
Yılın sıcak günlerinde serinleme tercihleri belli oldu!
Perakende sektörünün alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak toplayarak analiz eden Trendbox, rekor sıcaklıklara ulaşılan günlerde market ve bakkal harcamalarını mercek altına aldı. Trendbox verilerine göre, geçen yılın en sıcak günleri olan 17-18 Ağustos’a kıyasla, 2023’ün en sıcak günleri olan 13-14 Temmuz’da ayran, dondurma, soda ve gazlı içecek tüketimi artış gösterdi. Verilerin en dikkat çekici tarafı ise tüketicinin şekerle arasına koyduğu mesafe oldu.