KOBİ’ler 2023’e nasıl hazırlanmalı?
Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’ini, istihdamın ise yüzde 70’ten fazlasını KOBİ’lerin oluşturduğunu göz önüne aldığımızda, Türkiye ekonomisi içerisinde ne derece büyük bir öneme sahip olduğunu daha net görebiliyoruz… Deyim yerindeyse ekonominin lokomotifi KOBİ’lerin karşılaşacağı riskler karşısında çevik çözümler üretebilmesi başarının da anahtarı konumunda. Peki, KOBİ’ler yeni yılda hangi kaslarını güçlendirerek kendilerini olası risklerden koruyabilir? Yanıtlar Generali Sigorta‘dan geliyor…
İş yapış süreçlerini standartlaştırın
KOBİ’lerin iş yapış şeklindeki tutarlılık, başarıyı doğrudan etkiliyor. İşletmenin iş yapış şekli, standart olmalı; departmana, çalışana veya müşteriye göre değişiklik göstermemeli. Süreçleri standartlaştırmak için dijital dönüşümün sunduğu uygulama ve yazılımlardan yararlanılmalı, kontrol edilebilir ve güncellenebilir bir yapı oluşturulmalı.
Değişen müşteri beklentilerini dikkate alın
Pandemiyle birlikte müşteri beklentilerinde de bir değişim söz konusu. Değişen müşteri beklentilerini analiz edemeyen KOBİ’ler büyümez, müşteri ve gelir kaybı gibi önemli sorunlarla karşı karşıya kalır. KOBİ’ler, finansal yönden büyüme için öncelikle yüksek müşteri memnuniyetini ve beklentilerini merkeze koymalı, müşteriyle daha fazla iç içe olmalı, müşterilerinin ihtiyaçlarını kolaylıkla analiz ederek, anlık kararlar verebilmeli. KOBİ’ler müşteri ilişkileri yönetiminde de mümkünse online çözümlerden yararlanmalı, müşteriyle ilişki yönetimi süreçlerini de dijitalleştirmeli.
Dijital dünyaya odaklanın
Pandeminin getirdiği yeni dönemle birlikte dünya dijital uygulamalara ve çalışma hayatına doğru daha hızlı bir şekilde evriliyor. Türkiye’de toplamda 60 milyondan fazla internet kullanıcısı bulunduğu ve ülke nüfusunun neredeyse yüzde 75’inin aktif sosyal medya kullanıcısı olduğu göz ardı edilmemeli. Dijital dünya, KOBİ’lerin hedef kitlelerine doğrudan dokunmalarına olanak sağlarken, aynı zamanda bu kritik dönemde hem küçük bütçelerle hedef kitlelere ulaşılmasına hem de ekonomik açıdan tasarruf edilmesine olanak sunar.
Ortak aklı iş süreçlerine dahil edin
KOBİ’lerin büyük bölümünde alınan kararlar, işletme sahibinin ya da işletme yöneticisinin tek başına aldığı kararlardır. Bu durumun olumlu getirileri kadar olumsuz getirileri de var. Özellikle günümüzdeki rekabet ve yönetim anlayışı, pazarlamanın ve satışın mevcut dinamikleri, dijitalleşmede gelinen nokta gibi birçok unsur, ortak aklın gerekliliğini ortaya koyuyor. İşletme sahipleri ve yöneticiler işletmeyle ilgili kararlar alırken çalışanlarından veya alanında uzman isimlerden mutlaka fikir almalı, yönetim süreçlerine bu kişileri de her daim dahil etmeli.
İş birliklerine ağırlık verin
KOBİ’ler iş alanlarını büyütmek için iş birliklerine açık olmalı. Farklı sektördeki diğer işletmelerle yapılacak iş birlikleri, hem işletmeye gelir sağlayacak hem de mevcut ve potansiyel müşteriler nezdinde iletişime katkı sunacaktır.
Gelecek 10 yıl içerisinde pazarlama dünyasını neler bekliyor?